Gå til innhold

Amerikansk bruker på sin 12te xbox360

EssspeN

Anbefalte innlegg

La oss si at feilprosenten er 30%  og denne feilen er helt tilfeldig (jeg vet at dette kan krangles om, but for the sake of argument...) og at fyren behandler maskinene sine normalt. Videre regner jeg med at den maskinen han har nå ikke går i stykker, så han har opplevd at 11 X360 har blitt ødelagt.

Det gir en odds på 1 til  177.100.00 på at dette vil skje igjen. Oddsen på å vinne i Lotto er på ca 1 til 5.000.000.

Hvis feilprosenten på konsollen er lavere, så vil oddsen på at dette skjer enda høyere.

Om feilprosenten f.eks. er 30% og man har en 360 som havarerer, og så får man en ny, så er sjansen fremdeles 30% for at den også havarerer. Og så videre. Oddsen for at man får en 360 som streiker blir ikke mindre for hver ny 360 man får.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger meg på bølgen av svart mel i posen på denne mannen. Er litt rart at han skal være på boks nr 12 nå, det er noe der som ikke helt høres sannsynelig ut der.

Enten er han en harbarka X360 elsker som nekter å ta i på andre konsoller eller så har han svat mel i posen.

Lenke til kommentar
La oss si at feilprosenten er 30%  og denne feilen er helt tilfeldig (jeg vet at dette kan krangles om, but for the sake of argument...) og at fyren behandler maskinene sine normalt. Videre regner jeg med at den maskinen han har nå ikke går i stykker, så han har opplevd at 11 X360 har blitt ødelagt.

Det gir en odds på 1 til  177.100.00 på at dette vil skje igjen. Oddsen på å vinne i Lotto er på ca 1 til 5.000.000.

Hvis feilprosenten på konsollen er lavere, så vil oddsen på at dette skjer enda høyere.

Om feilprosenten f.eks. er 30% og man har en 360 som havarerer, og så får man en ny, så er sjansen fremdeles 30% for at den også havarerer. Og så videre. Oddsen for at man får en 360 som streiker blir ikke mindre for hver ny 360 man får.

8963618[/snapback]

Riktig det at det er lik sannsynlighet for at den 12. skal ende som den 11. Men om du regner ut sannsynligheten for at noen skal få 11 påfølgende sviktende xboxer så blir sannsynligheten mikroskopisk (0,3 opphøyd i 11 = 0,0000018).

Lenke til kommentar
Riktig det at det er lik sannsynlighet for at den 12. skal ende som den 11.   Men om du regner ut sannsynligheten for at noen skal få 11 påfølgende sviktende xboxer så blir sannsynligheten mikroskopisk (0,3 opphøyd i 11 = 0,0000018).

Ok, tror jeg misforstod Monkeyboy, trodde han snakket om oddsen for at neste 360 (12. i dette tilfellet) skulle svikte.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...