osse-mon waits for alice Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg må henge meg på Dottens førsteinnlegg her... Avslaget har kommet, og det flere ganger enn én. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Og det ser ut til at det skal gjennomføres. Bra. Artikkel. Hva er oddsen for at det kommer noen annet opp i timene frem til i morgen, evt. litt sabotasje fra f.eks Blitz-miljø? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Den største seieren vil være for kvoteflyktningene om alle disse svindlerne virkelig blir kastet ut. Jeg er redd man fremdeles har 2 episoder igjen: -De står frem som homofile. -De lager karrikaturtegninger av Mohammed. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Aksjonister forsøker å stanse utsendelse - artikkel.. Håper de som evt. saboterer politiets arbeid og forhindrer utsendelse blir straffet med kraftige bøter og evt. betinget fengsel. Lenke til kommentar
ronny-andre Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 For å være helt ærlig, jeg er drittlei denne gruppen med afghanere nå!! Det er ikke det at jeg har noe imot at vi tar vare på krigsrammede flyktninger, men disse har ikke noen gyldig begrunnelse for opphold i Norge og dette er blitt statuert flere ganger nå. Å demonstrere, dele ut løpesedler, aksjonere etc har jo ingenting å si mot flere lovfestede avgjørelser. At verken afghanerne, advokatene eller "venner" av disse afghanerne ikke kan ta nei for et nei gjør meg rett og slett hissig. Dessuten, at én pilot ikke vil ta dem med, betyr ikke at de får bli i landet. Det er fortsatt flere fly som går. Og de har full mulighet til å chartre fly til utsendelsen (nå er det lite sannsynlig for en sånn liten gjeng da.) Jeg er enig med deg pax1: Hindring av politets arbeid og forhindring av lovfestede avgjørelser burde vært straffet med bøter eller fengsel! Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Så ikke dette postet noe annet sted. Ulovlige asylsøkere er SV-medlemmer. Minst én av asylsøkerne som den siste tiden har oppholdt seg ulovlig i Norge, er medlem av SV. Dette bekrefter statssekretær og nestleder i partiet, Bård Vegar Solhjell, overfor Aftenposten.no. På spørsmål om det er uheldig for SV at personer som oppholder seg ulovlig i Norge, er medlem av partiet, svarer han: – Det er et godt spørsmål. Dette har jeg faktisk aldri tenkt over. Artikkel. Endret 3. juli 2007 av pax1 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) - Vi skal dele ut løpesedler med informasjon, særlig til passasjerer som reiser med samme flyselskap som afghanerne, og håper det kan stoppe utsendelsen, sier leder for støttegruppen Elisabeth Steindal til NTB.- Passasjerene kan nemlig klage, slik at piloten, som har siste ordet, nekter å ta dem med i flyet, hevder hun. Burn, bitch. Endret 4. juli 2007 av WarpX Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg synes det er på tide at vi begynner å straffe personer og grupper som støtter og hjelper til med slik kriminell virksomhet. Disse venstreekstremistene skjønner ikke konsekvensene av sine handlinger så det burde være på sin rett at man bruker lover mot slikt som man allerede har. Strafferammen er forresten 15 års fengsel, men de burde i det minste få bøter som tilsvarer de ekstrautgiftene de har påført samfunnet. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hvilke lover er brutt, mener du? Aktivister og asylsøkere har bare brukt sin demokratiske rett, ikke noe annet. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Hvilke lover er brutt, mener du? Aktivister og asylsøkere har bare brukt sin demokratiske rett, ikke noe annet. Når noen er utvist fra Norge og nekter å dra så er de her ulovlig. Har funnet loven før, men husker ikke paragraf. Uansett går det på å støtte og beskytte organisert kriminell virksomhet som har en strafferamme på 15 år. Å hjelpe eller skjule kriminelle har ingenting med demokratiske rettigheter å gjøre. Endret 4. juli 2007 av robertaas Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) I mine øyne er det på grensen til spionasje for fremmed makt, og det straffes ganske hardt. Men iom. at han sitter i forsamlingen som LAGER lovene, så går jeg ut ifra at han er immun eller at de har passet på slik at det ikke finnes noen lov som kan ramme ham. Endret 5. juli 2007 av guardianpegasus Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det er ikke kriminelt å protestere mot et utvisningsvedtak. Ja, de er her ulovlig, men det er strengt tatt politiets/myndighetenes problem som ikke makter å iverksette utvisningsvedtak. Det betyr ikke at de så lenge de faktisk fortsatt er her ikke har lov til å protestere mot vedtaket, så lenge protestene i seg selv ikke er kriminelle av natur. En fredelig protestmarsj kan ikke kalles kriminell, uansett om de marsjerende egentlig burde vært tilbake i Kabul. Og dermed kan etter min mening heller ikke det å hjelpe dem å protestere være kriminelt. Det er som olsen sier en demokratisk rett. Man kan være enig eller uenig i grunnlaget for protesten, men jeg ville betakke meg for et samfunn hvor det var kriminelt å protestere, marsjere eller agitere. Om noen aksjonister går over streken og direkte obstruerer politiets arbeid, så er det ulovlig og de får ta konsekvensen av det. Men å foreksempel dele ut løpesedler til flypassasjerer som frivillig tar imot disse er ikke en direkte obstruksjon, selv om følgen er den samme. Ytringsfrihet er en fin bil, også når den kjører i stikk motsatt retning av dit vi selv vil reise. Geir Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Har man lov til å demonstrere så lenge og hvor man vil? For husker det var snakk om at etter klokken ti den siste dagen av demonstrasjonen var den lovlige demonstrasjonen over. Betyr det at demonstrering etter dette er ulovlig? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Aktivister og asylsøkere har bare brukt sin demokratiske rett, ikke noe annet. 9003291[/snapback] Asylsøkere har ingen demokratisk rett. De skal holde seg unna styre og stell i Norge. Særlig når de skal utvises. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Har ikke, eller bør ikke ha? I så fall, hvorfor ikke? Geir Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Det er ikke kriminelt å protestere mot et utvisningsvedtak. Neida, venstreeskstremistene har full rett til å gå i demonstrasjonstog og kreve mere kriminalitet, kreve at alle kriminelle slippes fri og at vi importerer flere kriminelle til Norge. Problemet er når de faktisk skjuler eller hjelper personer som ikke har lovlig opphold i Norge. Husk at yttringsfriheten kun gjelder yttringer og ikke handlinger. Endret 5. juli 2007 av robertaas Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Har asylsøkere stemmerett? 9010378[/snapback] Stemmeretten er forbeholdt statsborgere. Det betyr ikke at utlendinger ikke har andre demokratiske rettigheter. Tvert imot, det understrekes av utlendingeloven: Dersom ikke noe annet følger av gjeldende rettsregler, har utlending under sitt lovlige opphold i riket samme rettigheter og plikter som norske statsborgere En asylsøker har lovlig opphold i landet. Så kan man diskutere om det lovlige oppholdet tar slutt i det asylsøknaden avvises, eller i det utvisningen effektueres. Det er et juridisk spørsmål som jeg ikke skal spekulere i. Men det er en relevant problemstilling: Det skjer rett som det er at et utvisningsvedtak gis oppsettende virkning etter klage eller andre forhold, eller utsatt iverksettelse på grunn av forhold i hjemlandet. Så det kan dreie seg om lang tid... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det er ikke kriminelt å protestere mot et utvisningsvedtak. Neida, venstreeskstremistene har full rett til å gå i demonstrasjonstog og kreve mere kriminalitet, kreve at alle kriminelle slippes fri og at vi importerer flere kriminelle til Norge. Akkurat som høyreekstremister har rett til å gjøre det motsatte. Det er prinsipielt en god ting, til og med når man bruker karikerte standpunkter slik du gjør her. Ytringsfriheten er ikke noe verd hvis ikke det er like greit å kreve dødsstraff for brødtyveri som å kreve frifinnelse for mord. Problemet er når de faktisk skjuler eller hjelper personer som ikke har lovlig opphold i Norge. Har noen skjult dem? Jeg trodde de satt foran Stortinget med NRK og TV2 til stede jeg. Hvorfor er det galt å hjelpe en som ikke har lovlig opphold, så lenge hjelpen ikke er av kriminell art? Husk at yttringsfriheten kun gjelder yttringer og ikke handlinger. 9010452[/snapback] Ja, bortsett fra at å ytre gjerne krever å handle. Et demonstrasjonstog er både en ytring og en handling. Hvilke handlinger er det som er begått her? Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå