pax1 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 [Mulig dette kunne gått i "svindlere"-tråden... ] Afghanerne som nå venter på tvangsutsendelse, hadde adgangskort til SVs partikontor på seg da de ble innbrakt av politiet forrige uke. Adgangskortet politiet fant da de ransaket afghanerne, tilhører lederen for Oslo SVs internasjonale gruppe, Torgeir Holgersen. Artikkel her. Jeg er så drit lei SV.. hvor lenge må vi ha disse folkene på tinget?... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Så lenge de er ett bedre alternativ enn høyresiden? og de blir de nok lenge.. - Dessuten er det ikke SV som har gitt dem adgangskortet, men ett stakkars forvirret enkeltmenneske... Det jeg reagerer på, er at Afghanerne ikke er på ett fly hjemmover... Skandaløst å gjemme seg bak religion på denne måten. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Så lenge de er ett bedre alternativ enn høyresiden? og de blir de nok lenge.. - Dessuten er det ikke SV som har gitt dem adgangskortet, men ett stakkars forvirret enkeltmenneske... Det jeg reagerer på, er at Afghanerne ikke er på ett fly hjemmover... Skandaløst å gjemme seg bak religion på denne måten. 8960643[/snapback] Ja, fy faen for ein skandale. Nokon menneskje prøva å redda liva sine, ved hjelp av religion! Korleis kunne dette skje? SKANDALE! På tide med litt god gammadags hoderulling? >< Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Når FN sier det er trygt, så er det trygt. Nå er de plutselig blitt religiøse flyktninger, ikke krigsflyktninger... De har BEVIST tatt et valg som setter dem i fare i hjemlandet.. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Så lenge de er ett bedre alternativ enn høyresiden? og de blir de nok lenge.. - 8960643[/snapback] Bedre alternativ?.. Riiiight... SV er (som FRP) et parti som egner seg i opposisjon (imho). Dessverre var siste valg et valg mellom pest og kolera.. KRF på høyresiden og SV på venstre... Nei.. får håpe på et sterkt AP og Høyre.. (ser ut som senere meningsmålinger går en viss grad i denne retning).... Ser ut som SV har mistet 1/3 av velger til AP siden siste valg.... Fant noe fra mai i år her. -1.2% for SV Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Yupp. Har sett det selv. Ikke det at jeg stemmer SV, men i dette tilfellet vil jeg heller ha pest en kolera Lenke til kommentar
Mangellapp Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Dessuten er det ikke SV som har gitt dem adgangskortet, men ett stakkars forvirret enkeltmenneske... SV består i hovedsak av forvirrede enkeltmennesker. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Dessuten er det ikke SV som har gitt dem adgangskortet, men ett stakkars forvirret enkeltmenneske... SV består i hovedsak av forvirrede enkeltmennesker. 8961012[/snapback] :!: Det er signatur-materiale... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Alle politiske partier består av mer eller mindre forvirrede idioter. Man stemmer frem de man synes er minst idiotiske Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Godt sagt Osse-mon, du har nok ganske rett der ja. Jeg sier at vi bør gi dem et valg. Vi tar ibruk dødstraff, si at vi gjør som i gamledager, da de som ikke lengre kunne ta vare på seg ble kastet utfor et stup, eller sendt ned elva. La oss gi dem valget, enten reiser de tilbake og prøver å overleve, ellers gir vi dem valget mellom å bli kastet utafor en skrent, eller bli sendt gjentatte ganger nedover elva til de tar kvelden. Sånn, nå har dem flere valgalternativer. Og de er like gode som de vi har når vi skal stemme ved Stortingsvalg, eller for den del kommunestyre valg. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 hvor lenge må vi ha disse folkene på tinget? Så lenge folk stemmer på dem? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 godt folk klarer å holde diskusjonene på et sakelig nivå... Lenke til kommentar
allyse Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 SV som er så opptatt av å fjerne begrepet "enkeltmennesket" og som tenker så ekstremt på fellesskapet kan ikke gjemme seg under at en enkeltperson har gjort dette. Det er like dumt som å drikke seg dritings, gjøre noe dumt og klage til andre fordi de ikke stoppet personen tidligere... Når det er sagt vil jeg si SV er svært radikale i motsetning til FRP. Jeg er ikke en direkte FRP-tilhenger da jeg syntes de går litt langt i noen saker, og dette er nok min mening av at jeg faktisk er fra høyresiden av politikken, men sunn fornuft er noe alle må ha. SV har nå gang på gang bevist de ikke kan samarbeide med hva jeg vil kalle sunn fornuft. Tenker her på diverse saker som bla. Israelsaken og gasskraftverksaken som et par eksempler. Det å gi "utviste" personer tilgang til partikontorene er etter min mening et svært dumt valg å ta. Det er sikkert en guesture bak det, men det er enda særs korttenkt. Kanskje SV-ere er litt korttenkte (skal ikke trekke alle over med en kam nå, da det selvfølgelig er et mindretall som faktisk gjør dumme ting, men når f.eks et parti protesterer mot sin egen regjering ER det korttenkt). Denne personen bør utvises fra norsk politikk slik norske politikere kan få en økt respekt. Min videre mening er norske politikere bør ha kortere tøyler, og det bør være lettere å fjerne folk fra politikk ved handlinger som dramatisk reduserer et fornuftig valg. Politikere har generelt sett liten tiltro, og slike ting skader alle politikere, ikke bare den som utfører ugjerningen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Ja, fy faen for ein skandale. Nokon menneskje prøva å redda liva sine, ved hjelp av religion! Korleis kunne dette skje? SKANDALE! På tide med litt god gammadags hoderulling? Om målet deres var å redde livet hadde de ikke trengt å reise til et fremmedkulturelt land i en annen verdensdel. De har altså hatt helt andre motiver for å komme til Norge. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg syntes det er trist at Norge bruker så mye resurser på asylsøkere som ikke har berettiget grunnlag for å få opphold. Jeg syntes det er synd at media gir så mye oppmerksomhet til asylsøkere som har fått klare avslag, mens vi sender våre soldater ned der for å hjelpe. Med livet som innsats. Jeg ser heller at mennesker som ikke har grunnlag for å få opphold hos oss reiser tilbake for å hjelpe til med å gjenreise landet sitt. Grunnen til at jeg syntes det er synd vi bruker så mye resurser er at dette er resurser som kunne blitt brukt på reelle flyktninger. Det er nok av mennesker der ute som er i vireklig dokumentert nød, som vi kunne ytet bistand til. Men desverre kaster vi bort både penger og oppmerksomhet på mennesker som ikke fortjener det. Lykkejegere ødelegger så utrolig mye for de virkelig trengende her i verden. Det er nok av flyktninger som trenger hjelp, oppmerksomhet og ressurser. Men dette sløses bort på mennesker som ikke har behov for det. Med blant annet SV som nyttige idioter som da indirekte er med på å frata reelle flyktninger både oppmerksomhet og resurser de trenger. Gjør oppmerskom på at jeg her uttaler meg med utgangspunkt i at afghanerene det her er snakk om har fått avslag, etter en grundig vurdering. Statistisk sett får et stort flertall av asylsøkere avlsag på sine søknader. Det er altså lykkejegere som stjeler tid, oppmerksomhet og resurser fra mennesker som virkelig trenger hjelp. Jeg har null sympati for slike mennesker, jeg syntes det er toppen av egoisme og det rammer de sårt trengende. Det er en skam. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Nestleder i SV og statssekretær på Statsministerens kontor (SMK), Bård Vegar Solhjell, understreker at adgangskort til partikontor kun er til personlig bruk for partiets tillitsfolk og ansatte. Altså ble dette vel ikke gjort med ledelsens velsignelse. Men mer problematisk blir det dersom "alle" visste om dette, og særlig hvis de hadde tilgang på informasjon som angår rikets sikkerhet. Da vil jo det å gi bort kortet sitt på denne måten grense til landsforræderi. Jeg håper uansett dette får konsekvenser for vedkommende som delte ut kortet sitt til desperate utlendinger som er i ferd med å sendes ut av landet. Endret 28. juni 2007 av Pricks Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Altså ble dette vel ikke gjort med ledelsens velsignelse. Men mer problematisk blir det dersom "alle" visste om dette, og særlig hvis de hadde tilgang på informasjon som angår rikets sikkerhet. Da vil jo det å gi bort kortet sitt på denne måten grense til landsforræderi. Jeg tviler sterkt på at SV sitt partikontor inneholder gradert informasjon. Det er ingen grunn til det skal befinne seg der og jeg tviler på at bygget og sikkerheten er godkjent for å oppbevare noe slik informasjon. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Kan noen forklare meg hva som er så opprivende ved at en person har gitt andre personer tilgang til et kontorlokale (utenom det latterlige innuendoet en person kom med om at SVs partilokaler skulle inneholde opplysninger om "Rikets sikkerhet) ? Med mindre de som uttaler seg her er SV-ansvarlige som mener seg forulempet ved at et par afghanere har hatt tilgang til deres kontorer, noe jeg tviler på noen i denne tråden er, ser jeg ikke hva som opprører dere. Hva har dere med hvem en i SV gir sitt nøkkelkort til? Har vedkommende brutt noen lov, gjort noe grusomt ved å gi husløse en mulighet til å få litt vann og mulighet for toaletturer? Med tanke på at er kortenkt innlegg her har tatt til orde for å utvise en person fra norsk politikk for å ha gjort den grusomme handlingen det er å... ? Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 At disse afganerne ikkje er ute ennå er rett og slett gale. De har fått avslag på asyl søknaden sin og burde dermed vore ute av landet innen kort tid. Istedfor får de gå fritt utenfor stortinget. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hva har dere med hvem en i SV gir sitt nøkkelkort til? Har vedkommende brutt noen lov, gjort noe grusomt ved å gi husløse en mulighet til å få litt vann og mulighet for toaletturer? Man gir ikke en person et nøkkelkort for at han skal slippe inn hele Afghanistan, slik at de kan få fortsette sin kvalme camping utenfor Stortinget uten å forlate åstedet. Fytte faen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå