Twigi Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hei! Skal installere Office 2003 eller 2007 på en haug med maskiner. -Lovlig, og i bedriftssammenheng. Manskinene det gjelder, er en mix av nye ferdig-PC'er, gamle ferdig-PC'er, og nye og gamle hjemmesnekra PC'er. Spørsmålet rund Officelisensene er hvordan disse kan anskaffes rimeligst mulig. Har sendt følgende spørsmål til Microsoft Norge, uten å få svar: Spørsmål: Kan en Office 2003 OEM lisens kjøpes og rettmessig benyttes på: 1: En ny, selvbygget PC 2: En 2 år gammel selvbygget PC 3: En ny ferdig-PC, men hvor man kjøper OEM lisens fra en annen leverandør enn PC-leverandøren. 4: En 2 år gammel ferdig-PC, hvor man kjøper OEM lisens fra en annen leverandør enn PC-leverandøren. Med leverandør av ferdig-PC mener jeg fks. Dell, HP, Fujitsu-Siemens osv. Med annen leverandør av OEM lisensprodukter mener jeg fks psdata.no, komplett.no osv. Lurer altså på om OEM lisenser kan benyttes på noen av maskinene, og om det eventuelt finnes rimelige lisensieringsalternativer. Komplett selger Office 2007 Standard til ca 4300 kroner. Det er denne utgaven av Office som er mest aktuell. Når det så er en masse maskiner det skal installeres på, blir dette en del kroner... -Fant samme utgaven med OLP avtale hos en annen webshop -men det var faktisk hundrelappen dyrere enn Komplett sin retail utgave. ...Og før noen i det hele tatt nevner Open Office som et gratis alternativ: -Nei, dette er ikke et aktuelt alternativ for oppdragsgiveren min. Fint om noen har tips til rimeligst mulig Office 2003/2007 lisens! Twigi... Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Har ikke svar på spørsmålene dine, men jeg synes det er rart Microsoft ikke svarer. Har ved flere ansledninger sendt tilsvarende spørsmål til MS, og har alltid fått svært detaljerte svar i løpet av 2-4 dager. Mulig du finner noe her: http://www.microsoft.com/norge/license/default.mspx Lenke til kommentar
Twigi Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Mulig du finner noe her:http://www.microsoft.com/norge/license/default.mspx 8960485[/snapback] Nei, dessverre .. men takk for linken likevel. (Hadde allerede vært innom der noen ganger...) Twigi Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 OEM meiner eg berre passer til den maskinen som har fått den. Jobber som IKT-konsulent og bruker og kjøpe inn veldig mange maskiner og bruker ein del gamle og. Og vi har liggane i haugevis med OEM lisenser som vi ikkje bruker. Igjen om select avtalen med microsoft får du 1 lisens nøkkel til XP, office, Vista osv. Og den kan du bruke så mange ganger du vil. Får eksempel du kan bruke den eine lisens nøkke på på 20 pc-ar uten problem. Men det eg vil anbefale er og ringe til microsoft forklare problemet dit og kansje få til noke avtale der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå