abene Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Mozilla vil trolig lansere Firefox 3.0 mot slutten av året - med helt ny grafikkmotor, fanesystem og bokmerkesystem. Les mer Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Lurer på om de har klart å fikse minnebuggen jeg, vet om veldig mange som er rammet av dette, inklusive meg. Utrolig irriterende! Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Mener du den som gjør at etter 12 timer så har firefox spist 600mb av minnet mitt? -C- Lenke til kommentar
amgat Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 ChristianW: Ja det er en grunn til at den er alfa ... er ikke ment til bruk av slutt brukere. Kanskje du heller skulle installert den siste stabile versjonen. Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) jeg er en av dem! har oppe 8 faner nå og firefox tar 800mb av rammen min! Er det bare meg eller begynner det å bli litt vell mye?! EDIT: nå 5 mi senere tar den 900 mb! wtf skjer ? EDIT EDIT: nå 15 senere igjen tar Firefoxx 1 GB ram! hmm? må jeg rsen eller er det en veldig stor bug? Endret 28. juni 2007 av SebastianS Lenke til kommentar
stud3315 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Er IE7 så mye bedre på minnet da. De samme 8 sidene i hver sin fane hos meg tar akkuratt like mye minne i IE7 som FF 2.0.0.4 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Opera er best pa minne. Og det blir enda bedre nar 9.5 kommer. det innebærer blant annet at surferen skal kunne zoome inn og ut på en nettside. Det er vel akuratt samme som Opera har, vel? Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Lurer på om de har klart å fikse minnebuggen jeg, vet om veldig mange som er rammet av dette, inklusive meg. Utrolig irriterende!8960428[/snapback] Dette er egentlig ingen bug, men en funksjon! Og den kan slåes av hvis du vil. Les mer her Lenke til kommentar
HKS Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 det innebærer blant annet at surferen skal kunne zoome inn og ut på en nettside. Det er vel akuratt samme som Opera har, vel? 8961129[/snapback] Samt Internet Explorer 7 Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Håper virkelig de tar tak i minne-problemene som eksisterer i firefox 1 og firefox 2. Tålmodigheten min er svært tynnslitt når en nettleser er det som spiser opp alt minnet mitt etter relativt forsiktig bruk. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Minne er ikke en ressurs! Minne er en cache! Det betyr at alt ikke brukt minne er bortkastet minne. Meg bekjent regulerer Firefox minneforbruket etter hva som er tilgjengelig. OSet vil også sørge for å swappe ut minne som ikke brukes aktivt. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 ChristianW: Ja det er en grunn til at den er alfa ... er ikke ment til bruk av slutt brukere. Kanskje du heller skulle installert den siste stabile versjonen. 8960695[/snapback] Jeg snakket om 2.0.0.4 jeg. Den har alltid vært sånn til meg... SUUUUGER minne som en svamp... (Alle siden 1.5 kom har gjort dette på opptil flere av mine pc'er) -C- Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Lurer på om de har klart å fikse minnebuggen jeg, vet om veldig mange som er rammet av dette, inklusive meg. Utrolig irriterende!8960428[/snapback] Dette er egentlig ingen bug, men en funksjon! Og den kan slåes av hvis du vil. Les mer her 8961231[/snapback] Du er tydeligvis usynlig iom at folk ignorerer deg. Siterer posten din så kanskje fler får med seg hvorfor Firefox bruker mer minne enn den gjorde før. Det var altså denne lenken: http://weblogs.mozillazine.org/ben/archives/009749.html Opera er best pa minne. Og det blir enda bedre nar 9.5 kommer. det innebærer blant annet at surferen skal kunne zoome inn og ut på en nettside. Det er vel akuratt samme som Opera har, vel? 8961129[/snapback] Opera hadde denne funksjonen når jeg brukte det for 1 år siden. Velkommen etter Mozilla. Endret 28. juni 2007 av Squeegie Lenke til kommentar
wiley Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 SUUUUGER minne som en svamp... 8962325[/snapback] Dette er en funksjon firefox har for å bedre surfeopplevelsen. Om firefox ikke har tilgang til så mye minne vil den ikke bruke så mye, men da vil det også bli tregere f.eks. å bla seg tilbake til sider du har besøkt før. Om du ikke liker at den bruker så mye kan du endre en innstilling for å "rette" på det. Ubrukt minne er ikke noe å hige etter og ingen moderne operativsystemer lar noe minne være ubrukt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Minne er ikke en ressurs! Minne er en cache! Det betyr at alt ikke brukt minne er bortkastet minne. Meg bekjent regulerer Firefox minneforbruket etter hva som er tilgjengelig. OSet vil også sørge for å swappe ut minne som ikke brukes aktivt. 8962063[/snapback] Det er ikke min erfaring, det breuker minne etter hvor mye man har installert, ikke etter hvor mye man har ledig. VIdere så klarer opera å få til denne cachingen vesentlig bedre, med mindre minnebruk, så de har litt å hente der. Angående kopiering fra opera: jeg er glad opera er i front når det gjelder funksjonalitet, men det er jo også bra FF kopierer, det blir jo en bedre browser av det. AtW Lenke til kommentar
ilex Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) det innebærer blant annet at surferen skal kunne zoome inn og ut på en nettside. Det er vel akuratt samme som Opera har, vel? 8961129[/snapback] Opera hadde denne funksjonen når jeg brukte det for 1 år siden. Velkommen etter Mozilla. 8962730[/snapback] Faktisk har opera hatt det i mange år, nærmer seg vel snart ett tiår... :> Endret 28. juni 2007 av ilex Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Opera og Firefox suger rumpe. IE7 FTW!! ( ) Endret 28. juni 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Opera og Firefox suger rumpe. IE7 FTW!! 8965486[/snapback] Var ikke annet å vente fra en M$ fanboy. :!: IE har aldri vært den beste nettleseren. Det er kun fordi den er forhåndsinnstallert og at endel idioter lager lukket-standard websider at du tror at IE er best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå