Gå til innhold

Bislett kebab = Halal?

Anbefalte innlegg

Yes, kun blitt syk av kebab 1 gang, og det var Bislett. Men 100 ganger er bare Bislett, den lokale kebabsjappa hadde noe mer rundt 500 besøk (omtrent 1 gang daglig i over ett år + 2 ganger daglig i sommerferien)+ alle andre kebabbesøk på andre sjapper.

Grunnen er enkel, kebab er det deiligste man får tak i. Jeg har kjøpt kebab fra de mest lugubre sjappene til restaurant. Yes, man merker forskjell i kjøttet, og når jeg kjøper kebab til 30 spenn vet jeg at kjøttet har dårlig kvalitet, noe som man også ser og smaker når man får den. Men noen steder har en vanvittig god saus, har gode pitabrød og mekker en bra kombinasjon av kjøtt og grønsaker, som gjør at billig kjøtt i kebaben faktisk blir godt.

Men trenger hygienen til de som jobber der være så fantastisk bra da? De fleste kebabsjapper har en vask som er synlig, og alt arbeidet skjer slik at kunden får sett det. Der jeg jevnlig spiser er der jeg ser folk vasker seg på hendene og ikke sikler i maten mens de lager den. Om de ikke da tørker seg i rumpa etter dobesøk gir jeg langt f i da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yes, kun blitt syk av kebab 1 gang, og det var Bislett. Men 100 ganger er bare Bislett, den lokale kebabsjappa hadde noe mer rundt 500 besøk (omtrent 1 gang daglig i over ett år + 2 ganger daglig i sommerferien)+ alle andre kebabbesøk på andre sjapper.

Grunnen er enkel, kebab er det deiligste man får tak i. Jeg har kjøpt kebab fra de mest lugubre sjappene til restaurant. Yes, man merker forskjell i kjøttet, og når jeg kjøper kebab til 30 spenn vet jeg at kjøttet har dårlig kvalitet, noe som man også ser og smaker når man får den. Men noen steder har en vanvittig god saus, har gode pitabrød og mekker en bra kombinasjon av kjøtt og grønsaker, som gjør at billig kjøtt i kebaben faktisk blir godt.

Men trenger hygienen til de som jobber der være så fantastisk bra da? De fleste kebabsjapper har en vask som er synlig, og alt arbeidet skjer slik at kunden får sett det. Der jeg jevnlig spiser er der jeg ser folk vasker seg på hendene og ikke sikler i maten mens de lager den. Om de ikke da tørker seg i rumpa etter dobesøk gir jeg langt f i da.

8995056[/snapback]

Hehe, du misforstod poenget mitt (med vilje kanskje).

Jeg syns ikke det er så imponerende at du har spist 100 kebab måltid og "bare" blitt syk en gang.. Jeg hadde aldri blitt syk av mat før jeg spiste min første kebab. Altså dvs ca 27år med gjennomsnittlig 3 måltid pr dag.

Sier ikke noe negativt om den plassen du spiser kebab jevnlig på, men om du ikke blir direkte syk av dårlig hygiene så kan du bli smittet og du kan bli alvorlig syk. Det er ikke noe å ta så lett på, det er en grunn til at regelverket for hygiene er der og det er en grunn til at enkelte steder blir stengt pga dårlig hygiene.

Kebab er godt, men i mitt syn burde kanskje så mye som 50% av utsalgsstedene stenges intill dem kan vise til hygiene som er tilfredsstillende. Jeg har kjøpt kebab lokalt her et par ganger nå og har ikke blitt noe i nærheten av dårlig, er kjempefornøyd med den sjappa og handler det meste av fast fooden jeg gnur i meg der.

Et annet spørsmål jeg har lurt litt på..

Det Kanda kjøttet, det er Halal kjøtt eller? Jeg ser det er endel innvandrer sjapper som reklamerer med det. Blant annet den jeg handler kebab på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Jeg har aldri blitt syk av kebab. Fikk derimot diarè av å spise pizza på Dolly Dimples. Der jobber det bare norske folk, og en annen gang fant jeg et hår på pizzaen, så når det gjelder matlaging stoler jeg mer på utlendinger da de rett og slett lager bedre mat, og så lenge det smaker bedre bryr jeg meg i grunn ikke hva maten har vært igjennom ;)

Endret av Slettet-U4NJ3Omm
Lenke til kommentar

Litt offtopic: Dolly Dimples er desidert verste pizzakjede jeg har vært borti. Får alltid dårlig mage av de sjappene jeg har vært på. Og den siste jeg var på, Majorstua, måtte vi vente over 1 time på maten, i tillegg var ikke bestillingen komplett heller. Det manglet mye ingredienser som egentlig skulle være i den maten jeg bestilte (Amerikansk Tapas), og maten til han andre kom ikke i det hele tatt. Vi kunne ikke vente stort lenger på at kelneren skal gjøre det godt igjen (han tilbød gratis pizza), fordi vi måtte rekke Transformers-filmen.

Men makan til service og dårlig mat. Hvis det fins en Peppes i nærheten av Colosseum så ville jeg gått dit istedet.

On-topic: av og til lurer jeg på om det heller er den sterke kebabsausen som gir dårlig mage. Tåler liksom mer hvis jeg bestiller mild, enn om de bruker mer av den sterke sausen. De kebabsjappene som jeg anser som "trygge" er den som ligger overfor Big Horn ved Eldorado, Bislett og den på Brobekk. Og magen min tåler lite, men ble ikke syk av dem.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...