Gå til innhold

Bergenstur med dama...

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Planlegger i disse dager en Bergenstur med dama, altså en tur TIL bergen! (så vi henger med her) I den anledning kunne jeg trenge noen tips. Hu har aldri vert i Bergen før, jeg er omtrent oppvokst der, så de er viktig for meg å få vist hun litt rundt. Bergen er en veldig viktig plass for meg. Planen er å "markedsføre" litt, i håp om at videre studering skal ta plass akkurat i denne vakre by, for oss begge senere.

Så til hva jeg trenger hjelp med!

Nr. 1: Viktige steder som vi MÅ innom? (har ca. 3dager til rådighet, så skriv ned de viktigste)

Nr. 2: Viktige ting vi må ha med! (glemmer alltid alt jeg, så pakkeliste må jeg ha :p )

Nr. 3: Hva holder jeg hemmelig, og hva røper jeg på forhond? (hun elsker overraskelser)

Jeg er ufattelig glad i denne jenta, vi har vert sammen nå i snart 6mnd'er (har sikla etter henne i ca. 3år jeg :blush: ) så jeg tar dette ganske seriøst. Hun fyller forresten 17år like før vi drar dit, så et lite pressangtips sier vi ikke neitakk til! :)

håper dere kan hjelpe meg å til å gjøre dette til en uforglemmelig tur!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si, uten å vite mer om hva hun liker av ting.

Men kan komme med et par forslag i allefall, du har Ulriken, den gondol banen som går høyt til fjells, bra utsikt osv.

Bergens Tekniske Museum er kanskje bare for spesielt intereserte, om det er hun/dere, må du selv svare for, men at det er mye dill å se på er det liten tvil om.

Akvariet er jo noe "alle" er innom og føler de må se. Liker hun dyr, kan dette slå an.

Angående ting dere må ha med, tørre klær, regntøy/paraply, evt bibel for bedre kontakt med han som styrer været (om du tror på sånt).

Lenke til kommentar

:roll: Jo, sliter derfor litt med å velge ut det viktigste :S

Når jeg sier oppvokst mener jeg at jeg har hvert der 3-4 ganger i året siden jeg var 8 (ca.) Gjerne mer også. (så oppvokst er vel litt overdriving).

Men iaf.

Foreløbig plan:

Dag 1: - Annkomst 13.30 (tror jeg)

- Gå de få metrene fra strandterminalen opp til klostergaten (på nordnes)

for å sette bagasjen inn der vi skal bo.

- Om pent vær en tur på fløyen (om ikke, rett på akvariet)

- På fløyen må selvfølgelig en is til, før vi går nedigjenn (håper jeg husker

veien :ph34r: )

- Så skal vi oppsøke en kafe som jeg vet sån cirkus hvor ligger.

- Klokken nermer seg vel da middagstid. Hjemmelaget

selvfølgelig! :thumbup:

- Avslutter kvelden med en spasertur i sentrum (om ikke noen kan

annbefale en litt mer romantisk retning?)

- En tur innom Capello for en milkshake ser det ut til.

Dag 2: - Starter vel med litt shopping (Faen det gruer jeg meg til :no: )

- Middagen bør legges til en italiensk restaurant! (annbefalinger?)

- Hva i huleste gjør vi på kvelden nå da?

Dag 3: - Her skal vi få gjøre AKKURAT hva HUN vil. (mao. mer

shopping? :wallbash: )

- Noen forslag til kveldskos?

Der har vi en grunnplan for oppholdet. Noen som kan korrigere meg litt? Første tur med kjersten :S Er ganske nervøs egentlig :roll: Men kommer til å bli kos da! :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ville ikke ha spist på pastasentralen... Har handlet mat der en del ganger for jobben, og personalet har flere ganger vært rimelig utrivelig. Ikke akkurat et grunnlag for et hyggelig restaurantbesøk.

Hva med å gå gjennom Nordnesparken, meget fint der på en vakker sommerdag... Betraktelig mer romantisk enn resten av sentrum ihvertfall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fløyen, Ulriken, Akvariet, Byen, Torget (du kan jo google/wikipedia dritten og leke guide for hun hvis du gidd det), Ta den derre Bergen in a nutshell turen (ta flåmsbanen), DNS/kino/bowling/eller bare sitte på bergen offentlige bibliotek og høre på musikk i bare sokkene, div. kafeer, gå på messe i st. paul kirke for gøy (stikker bare innom i 10 minutt og så stikker du), finne en billig restaurant og nyte en grei middag/kveldssnack, Stikke ut på grensen mellom Bergen Os og kajake på ett sånt utleie greie de har der (er veldig gøy). Har gjort alt dette sjøl for en som besøkte meg en god uke. + litt til som eg ikke sier her :)

Endret av magicus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...