anders02 Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Har planer om å bygge ny PC. Er litt i tvil om hvilket kabinett, hovedkort og PSU jeg skal velge, men dette er viktig: Kabinett: -Midi-tower -Tyngde er uviktig -Pris: max 1000 -Minimum ei 80 mm vifteplass foran, og ei 80 mm vifteplass bak -"Noe" som dekker til CD-ROM, DVD og diskettstasjon slik at disse ikke synes (f.eks. ei "dør" som må åpnes for å få tilgang til de el.l.). Hovedkort: -Vifteløst -Socket 478 -Integrert lydkort -Integrert nettverkskort -Pris: max 1000 -Helst plass til tre minne-moduler (men dette er minst viktig) -Helst fra PS data Strømforsyning: -300-400 watt -Meget stillegående Noen forslag? Lenke til kommentar
getit Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Komplett.no har et Chiertex-kabinett på ukens tilbud, som går ut i dag (vel - de varierer det) til kr 750. Det er et kabinett som er anbefalt av flere, - og det er blått og fint. Når det gjelder hovedkort kan du glemme "vifteløst" hvis det betyr at du ikke vil ha vifte på prosessoren. Alle nye prosessorer har vifte, men unntak av Via, - men Via-prosessor skal du ikke ha. Av billige hovedkort vil jeg nevne Asus P4B266, - som du får hos MPX for 490 kroner, men jeg leste at det kun passer for P4/400-prosessor. Asus P4S533 er et bra kort, om du skal overklokke er det best egnet sammen med P4/400-prosessor. Om du trår til litt så kan du kjøpe Asus P4PE eller Asus P4GE for snaue 1.500 kroner. Om du har anledning, - er de kortene verd merprisen i forhold til din nevnte ramme, - så kan du heller spare noen hundre på kabinett om du får det til. Asus P4GE har også integrert sjermkort, - men jeg vet ikke om det betyr noe for deg. Integrerte sjermkort har vel sine begrensninger ... :wink: Lenke til kommentar
kvest Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 sjekk www.ocshoot.no på tester/kabinetter Jeg har akkurat bestilt det avance kabinettet, pluss en zalman 300w PSU, håper at dette skal bli bra, men kan evt poste igjen når jeg har testa det om ingen andre har erfaringer med det... (utseende er igrunn uvesentlig for meg da, men innmaten til kab. så jo bra ut, er nesten litt synd at det ser ut som verdens mest harry råne-bil-pc på utsiden Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Er selv på jakt etter et nytt kabinett og fant dette hos microplex: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ET3891A Kabinettet er fra addtronics, men kommer uten psu. Får god kritikk. Fred. Lenke til kommentar
anders02 Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg kommer til å gå for Avance fra 3DfxCool til 495 kroner. Kabinettet fikk meget gode kritikker på http://www.ocshoot.no. I tillegg blir det Zalman 300 W PFC strømforsyning til 599 kroner. Virker som ASUS P4S533-E passer helt etter mine behov. Men jeg har et spørsmål: Jeg har planer om å koble til to Papst-vifter i tillegg til Zalmans CNPS 6500B-CU (er dette forresten den beste kjøleren til Pentium 4 til den prisen?). Kan disse tre viftene kobles rett på hovedkortet (dvs.: passer kontaktene, og er det nok kontakter?), eller trenger jeg noe i tillegg? Lenke til kommentar
555 Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg ville valgt AIR Design Black på www.3dfxcool.no Det følger med en 120mm og en 80mm vifte som du kan justere hastigheten på. Det er også deksler som du setter på cd/dvd-rom slik at disse ikke synes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå