Explorer Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Oi viste ikke at det fantes en slik tråd her. Driver å bygger sammen mitt CopterX 450 AE V2 etter en solid krasj på fredag. Skadelista var overaskende lang og allerede nå begynner det å bli en del Trex deler på det. Ender vel opp med at det blir et 99% Trex til slutt. Siste prosenten er haleblokka, greier ikke å se hvordan den skal kunne skades. Og når jeg alikavel skriver her. Har skaffet meg 220mm flybar og 8,8g paddles for å montere på. Jeg har fram til nå fløyet med original paddles og vekter mens disse nye er faktisk tyngere alene en de originale+ vekt. Er det da en god ide og montere på de nye uten vekter? Å fly med vekter i tillegg til tyngre paddler er i mine øyne å skyte seg selv i foten. Greit nok, den vil være stabil i hover, men den vil også være utrolig treg i bevegelser, og det vil ta "lang" tid fra du rører stikken til det blir bevegelse på helikoptret. Selv kom jeg frem til at det var lurt å slenge på lette padler (har aldri flydd med vekter) på 6.11g, og det var en befrielse å fly med i forhold. Du må arbeide litt mer med å holde den i hover, men forskjellen er mye mindre enn man skulle tro, og helikoptret føles mer kontant og presis i bevegelsene. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Bare la vektene være på om du ikke er klar for å ta de av. Når det er sagt så skal du vite at jeg har ødelagt en hakeblokk Hvordan greide du å ødelegge ei aluminiums haleblokk? Tror faktisk jeg skal våge meg myten vekter og bare de nye paddlene på 8,8g Endret 1. august 2008 av perpyro Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 I forbindelse med at jeg må bytte motor i helikopteret etter krasjet så har jeg investert i en ny ESC også. http://www.helihobby.no/product_info.php?c...products_id=213 Denne nye regulatoren har en cut off funksjon for å ikke ødelegge batteriene. Cut verdiene ligger på 2,6V/2,85V/3,1V pr. celle. Spørsmålet er da hvilken treshold verdi som er egnet? Har lest at man ikke skal falle under 3V så da burde jo 3,1V soft cut off være tingen slik jeg ser det. Default er dåg 2,85V. Lenke til kommentar
snole Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 I forbindelse med at jeg må bytte motor i helikopteret etter krasjet så har jeg investert i en ny ESC også.http://www.helihobby.no/product_info.php?c...products_id=213 Denne nye regulatoren har en cut off funksjon for å ikke ødelegge batteriene. Cut verdiene ligger på 2,6V/2,85V/3,1V pr. celle. Spørsmålet er da hvilken treshold verdi som er egnet? Har lest at man ikke skal falle under 3V så da burde jo 3,1V soft cut off være tingen slik jeg ser det. Default er dåg 2,85V. ESC'en til Blade 400 3D har en soft cutoff på 9V, dvs ca 3V pr celle. Trur jeg ville gått for 3,1V på din ESC. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Nei her du her også Snole?! Det var det jeg også tengte så da går jeg for 3,1V. Endret 2. august 2008 av perpyro Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Ikke gå under 3v, da er batteriet dødt. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Cellen er ikke nødvendigvis død selv om spenningen går under 3.0v, men du kan gjøre skade på det. Jeg hadde satt cutoff på 3.1v og brukt timer på Tx. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hva har du stilt timeren på? Lenke til kommentar
vegham Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg har min på 5 min og 4 min, men du må måle egen tid som passer til ditt setup. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Regner med det blir litt lengere flytider på meg, flyr med Align 430XL motor og 11T drev på motoren som gir en beskjeden headspeed på 2700 rpm. Mange på helifreak sier dette er lite men etter et lite hover ute i hagen virker det nok for meg så langt. For de som skulel undre hvordan det gikk med valg av vekter så endte det opp emd 220mm flybar med 8,8g padler uten vekter på. Etter et lite hover i hagen uten expo eller noe annet på sykliske innputt så har jeg ingen problemer med å håndtere heliet så sånn blir det heretter. Endret 3. august 2008 av perpyro Lenke til kommentar
vegham Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Ikke glem at du bare skal bruke 80% av lipo-batteriene. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Nå har jeg som skrevet over gått for soft cut på 3,1V på ESC så det betyr i praksis at jeg skal kunne lande trygt når softcutten trer i kraft uten å ødelegge batteriet. Lenke til kommentar
trynebrett Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 hei, jeg har kjøpt meg ett e-sky lama cp2 men har problemer med å få stillt det inn sånn at jeg får flydd det :/ det vil ikke lette med full kraft engang.. har ikke hatt det i luften siden jeg kjøpte det og begynner å bli giret på å prøve det.. så mitt spørsmål er igrunn om her er noen inne på forumet som bor i oslo-området som kunne hjelpt meg/vist hvordan jeg skal få stilt det inn sånn at det kan fly? jeg bor selv på lambertseter.. help anyone? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Har du sjekka at colective pitch går slik den skal. Du skal ha +/- 11 grader pitch når du flyr i idle up. Det er mye linker i hodet og dette må justeres rett. Om du kobler fra motoren så sjekker du pitch i alle posisjoner samt at colective fungerer etter utslagene på stikka. Ved senter stikke skal pitch være 0 grader og alle mikserarmene i hodet ligge flatt. Med dette som utgangspunkt skulle det være mulig og sette opp hodet. Lenke til kommentar
trynebrett Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 sliter fortsatt med helikopteret her.. :/ er det noen her i oslo-området som kunne ha hjulpet meg å stille det inn? tror jeg trenger profesjonell hjelp Thomas Lenke til kommentar
Vattekar Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg vil begynne med dette:D men har ikke snøring, ser etter et heli mellom 1000 og 1500, men vet ikke en gang hva 4ch, 6ch osv betyr.... Noen som har erfaring med dette? 2009 WALKERA DRAGONFLY 60 7 CH RC HELICOPTER Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Skal du begynne med heli så har du følgende reele valg. 1- Lama V3 eller andre coaxiale helikopter. http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkte...ategoriID=10000 Dette er for blodferske nybegynnere som vil starte forsiktig. 2- Honey Bee FP. Fixed pitch single rotor helikopter som er veldig enkelt oppbygd og gir deg egenskapene til et single rotor helikopter. http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkte...ategoriID=10000 Dette krever litt mere av piloten samtidig med at det ikke er så dyrt å krasje. 3- Trex 450 SE V2. Fullblodts colective pitch helikopter med bra elektronisk pakke, noe mere lettflydd en Honey Bee FP men mye dyrere å kjøre i bakken samtidig med at begrensningen her ikke er helikopteret men piloten. http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkte...ategoriID=10000 Om du virkelig har bestemt deg for å satse på RC heli så er dette begynnerhelikopteret. Lenke til kommentar
Vattekar Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Skal du begynne med heli så har du følgende reele valg. 1- Lama V3 eller andre coaxiale helikopter. http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkte...ategoriID=10000 Dette er for blodferske nybegynnere som vil starte forsiktig. 2- Honey Bee FP. Fixed pitch single rotor helikopter som er veldig enkelt oppbygd og gir deg egenskapene til et single rotor helikopter. http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkte...ategoriID=10000 Dette krever litt mere av piloten samtidig med at det ikke er så dyrt å krasje. 3- Trex 450 SE V2. Fullblodts colective pitch helikopter med bra elektronisk pakke, noe mere lettflydd en Honey Bee FP men mye dyrere å kjøre i bakken samtidig med at begrensningen her ikke er helikopteret men piloten. http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkte...ategoriID=10000 Om du virkelig har bestemt deg for å satse på RC heli så er dette begynnerhelikopteret. 9000 spenn for et nybegynner heli? det hørtes rart ut, men ser jeg kan få den til under 2000 på ebay.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Jeg har Belt CP. Får det til under 2000 med radio. Har fungert fint for meg som nybegynnerhelikopter. Men Trexen er mye bedre dersom du har råd. Men jeg har flydd Belt CPen i sommer, og regner med at neste helikopter blir Trex 600 elektro. Husk treningsunderstell og fly mye på simulator. Ørjan... Endret 28. november 2008 av Orjanp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå