lynlim Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 hei vet du ogsån man setter på treningsunderstell på esk Strips! Lenke til kommentar
kissekiss Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Jeg har bestilt et fly, men har lyst på et helikopter også. Noen forslag til rimelige nybegynnerhelikopter, helst rundt 1000'lappen? Endret 25. februar 2008 av kissekiss Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Dette http://www.helihobby.no/product_info.php?c...;products_id=97 Har kjøpt det her selv, anbefaler den shopen. Lenke til kommentar
kissekiss Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) takk for svar. Kanskje jeg kjøper den. men hvis jeg skal ha den, lønner det seg å kjøpe xtreme blade? Endret 25. februar 2008 av kissekiss Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Ja absolutt. Kjøp gjerne også ett ekstra sett vanlige blad som du har til å starte med på de første fly turene. Samme med kropp også for den er veeeldig skjør. Evt senere så om man vil oppgradere til extreme kropp også, så passer kroppen til blade cx2 rett på lama v4 uten modifikasjon. http://www.miracle-mart.com/store/index.ph...p;cPath=110_172 Endret 26. februar 2008 av KenBjork Lenke til kommentar
kissekiss Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 hvis jeg bruker xtreme blades, må jeg da også bruke et spesielt feste for de, eller kan jeg bruke de som er på fra før av? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Kan bruke de rett på slik heliet kommer ut av esken. Så ja Lenke til kommentar
snole Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Ser at tråden har vært død en liten stund. Jeg kjøpte en Esky Co-Comanche for ca 6-7 uker siden. I praksis samme heliet som Lama 4, men forskjellig kropp. Alt annet er DØNN likt. Samme 4in1 mottaker, servo, ramme, motorer, blader, swashplate osv osv. Batteriholderen er forskjellig, siden Comanchen leveres med hjul. Det tok ikke lange tiden før jeg byttet til en Lama 4 batteriholder og begynte å bruke skids istedenfor. Armen som holder hjula knekker dritlett. Mine tanker etter å ha eid helikopter i en kort stund er som følger: - Esky (de som lager Lama) og Eflite (de som lager Blade CX) ser ut til å enten bruke den samme fabrikken, eller så er Eflite "oppgraderte" Esky produkter. - Motoren til Lama 3/4 blir fort varm. Flyr man et batteri tomt, og putter i et nytt et så risikerer du at midtveis ut i batteri #2 så svir du en motor. Har hendt meg 2 ganger. - Bladene tåler ingenting. - Helikopteret kan flys utendørs, men litt vind får det til å bli rimelig ukontrollerbart. - Den originale innerakselen med plasthub gjør at du får mindre utslag på bevegelser. Den har lettere for å knekke. Da lønner det seg å oppgradere denne til en med aluhub. Derimot finnes det et utall oppgraderingsdeler. Bla motorer som blir mindre varm, bedre blader, racingkropp, kjøleribber for motorene osv osv. Hadde jeg visst det jeg vet nå, så hadde jeg helt klart lagt i 500,- extra og kjøpt meg Blade CX. Der står motorene annerledes, og det finnes en kjøleribbe som kjøler begge motorene. Du får en litt bedre sender, og nå følger det med en inneraksel med aluhub. Var nettop innom på www.bladecx2.com Der hadde de mange utrolig fine oppgraderingsdeler til Blade CX'en. De har videoer der som viser at de flyr i sterk vind, der min Comanche hadde blitt kastet veggimellom. De viste og en del deler som er laget i bøyelig materiale (batteriholder og landing skids) som da vil være omtrent umulig å ødelegge i kræsj. Anyhow.... Jeg vurderte Esky Belt CP som mitt neste helikopter. Ingen tvil om at det er mye for kronasjen. 1900 spenn for en RTF pakke. Helikopteret har Collective Pitch (derav CP i navnet) og kan fly 3D (akrobatikk). Det er større, og tåler dermed vind litt bedre. MEN.... Når jeg har sett på Eflite Blade 400 3D, så er det liten tvil i at det vil lønne seg (for meg i alle fall) å legge i litt ekstra kronasje for å få en bedre doning. Litt ekstra kronasje i dette tilfellet betyr kr 4000,- Heldigvis så har www.helidirect.com det til $400, som med dagens lave dollarkurs betyr kr 2000,- Ca 500,- i frakt, og 25% moms oppå der. Totalt ca 3100,- Det man får er: - Et bedre konstruert helikopter. - Bedre gyro (den dingsen som holder helikopteret stabilt i luften). - Bedre lader (1.8Ah istedenfor 0.8Ah = kjappere lading). - MYE bedre radiosender. 2,4GHz digital Spektrum istedenfor en plastic fantastic analog. Har funnet ut at i denne hobbyen er det som i de fleste andre hobbyer. Du får det du betaler for. Har man begrenset budsjett er nok en Lama 4 å foretrekke foran Blade CX. Men man må tenke på at man blir å bruke en del kroner på deler etterhvert, og da utligner de hverandre litt. For et CP helikopter, så er Belt CP et bra alternativ for de som ikke vil ut med 4 lapper for et helikopter. Men regner man med å holde på litt, og har budsjett til det, så er det ingen tvil om at Blade 400 er helikopteret for deg. Hilsen en som venter på pakke fra Helidirect. Edit: Og for de som vurderer å starte med RC Helikopter. Løp og kjøp!!! Det er dritartig. Endret 3. mai 2008 av snole Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Vurderer å kaste meg på helikoptertrenden, og ser at Netshop har et Lama v3 til omtrent 900kr. Men så ser jeg at denne nettsiden: http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcpl81016 tilbyr Lama v4 til en langt lavere pris. Noen grunn til ikke å kjøpe det sistnevnte helikopteret? Lenke til kommentar
snole Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Selv har jeg Lama 4, synes det er et artig helikopter. Ingenting i veien med å kjøpe det fra utlandet. Mitt 2'e helikopter kjøpte jeg fra Helidirect.com Vil anbefale deg å kjøpe et helikopter som har 2,4GHz sender (Digital) fremfor Analog FM sender. Men om du skal kjøpe med FM sender, velg 35MHz da det er den som er tillatt i Norge. Husk at du må betale 25% moms på pakker med mere verdi enn Kr 200,- Det beregnes moms på portoen også. Lykke til med valget av heli. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Men selv med litt moms så er det jo en pris langt under hva en må regne med å betale i Norge for samme varen. Finnes det noe godt alternativ til omtrent samme pris, for en nybegynner? Det eneste jeg har prøvd før, er slike "to-pakninger" hvor en kan skyte ned hverandre med laser:) Lenke til kommentar
snole Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Tja, spør 10 forskjellige "piloter" og du får i alle fall 5 forskjellige svar. Som jeg skrev i en post lengre oppe i tråden så ville jeg kjøpt en Blade CX(2) istedenfor en Lama hvis jeg skulle kjøpt et lite coaxial heli i dag. Nå har ting forandret seg litt, og Esky har også kommet med 2,4GHz sender til Lama 4. Men mitt inntrykk er at Eflite og Esky er så og si samma greia, men at Eflite er av en litt bedre kvalitet. Fordelen med et coaxial (to hovedrotorer) er at de er enklere å lære seg å fly med. De to hovedrotorene går i motsatt retning av hverandre. På et heli med enkel hovedrotor, så vil kraften av motoren/rotoren gjøre at kroppen vil begynne å rotere. Da trenger man en halerotor for å motvirke den effekten. På et coaxial så trenger man ikke halerotor, da denne kraften blir utlignet hvis de to rotorene spinner like fort rundt i hver sin retning. For å få heli'et til å rotere mot en av sidene, så gjøres det ved at controlleren styrer motorene slik at den ene går litt fortere rundt enn den andre. Ulempen med et lite coaxial er at selv små vindpust får heliet til å bli vanskelig å kontrollere. Samt at i enkelte situasjoner så kan bladene kollidere (bladestrike) og man mister kontrollen og kræsjer. Men da snakker vi om litt stunt-flyging før det skjer. Har kjøpt meg et større heli for en stund tilbake, men jeg trener mye (nesten daglig) med Lama'en. Det er billigere å kræsjem med det enn med det som er større. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Men selv med litt moms så er det jo en pris langt under hva en må regne med å betale i Norge for samme varen. Finnes det noe godt alternativ til omtrent samme pris, for en nybegynner? Det eneste jeg har prøvd før, er slike "to-pakninger" hvor en kan skyte ned hverandre med laser:) Kjøp Lama v3 og reservedeler. Mange lar være å kjøpe reservedeler med en gang fordi de tror at de ikke kommer til å krasje. Billigst å kjøpe litt deler sammen med heli. Lama v3 har eXtreme-oppgradringer som holder lenge. Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg får opp et blinkende grønt-rødt lys på "4 in 1" i helikopteret. På kontrolleren er det bare et rødt konstant lys. Hva er galt`? Lenke til kommentar
vegham Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Har du lest manualen? Har du gjort følgende i denne rekkefølgen? - Sett throttle (venstre stikke på mode 2 kontroller) helt ned - Slå på kontrollen - Plugg batteriet i helikopteret uten å bevege på helikopter - Vent til helikopteret setter seg opp og gir klar-lys. Lenke til kommentar
snole Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg får opp et blinkende grønt-rødt lys på "4 in 1" i helikopteret. På kontrolleren er det bare et rødt konstant lys. Hva er galt`? Hvis du har den 35MHz kontrolleren så skal du ha 5 LED's på toppen. Hvis kun den ene lyser rødt, så må du skifte batterier, for de er tomme. Lenke til kommentar
Echuz Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Heisann... Kjøpte meg ett SilverLit Gyrotor og har det gøy med det, men har lyst på et litt større så jeg kan fly litt bedre siden Gyrotor ikke gir noe særlig muligheter. Jeg tenkte litt på Blade Cx2 som neste steg. Noen erfaringer og anbefalinger for hva jeg burde velg som mitt neste helikopter? Edit: Skal fly ute siden jeg bor midt i oslo uten stor leilighet. ja har selv hatt en del silverlit ting... ikke så lenge siden jeg kjøpte en cx2 selv dette er helt annerledes enn silverlit de er leker som tåler nesten alt å er lett å fly. men cx2 er mye vanseligere hvis man er vant til bånn pinne for å ideheletatt få en silverlit i lufta. katta mi har hatt mye moro men det første helikopteret mitt Lenke til kommentar
Echuz Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 har prøvd training gear på min cx2 den er for ikke å velte nor man kjører i veggen men min vrei seg helt å brakk 3/4 blader samt den ene sliden Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Oi viste ikke at det fantes en slik tråd her. Driver å bygger sammen mitt CopterX 450 AE V2 etter en solid krasj på fredag. Skadelista var overaskende lang og allerede nå begynner det å bli en del Trex deler på det. Ender vel opp med at det blir et 99% Trex til slutt. Siste prosenten er haleblokka, greier ikke å se hvordan den skal kunne skades. Og når jeg alikavel skriver her. Har skaffet meg 220mm flybar og 8,8g paddles for å montere på. Jeg har fram til nå fløyet med original paddles og vekter mens disse nye er faktisk tyngere alene en de originale+ vekt. Er det da en god ide og montere på de nye uten vekter? Endret 31. juli 2008 av perpyro Lenke til kommentar
vegham Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Bare la vektene være på om du ikke er klar for å ta de av. Når det er sagt så skal du vite at jeg har ødelagt en hakeblokk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå