nomore Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hvorfor avviser du forslaget så raskt? Servoer som følger med i pakker er ofte av billigste sort. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hvorfor avviser du forslaget så raskt? Servoer som følger med i pakker er ofte av billigste sort. beklager men kan gå ut og teste i AT40 der er servor med mettal gear og servoren er ikke bilige heller Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Eg sier ikke at det er de, men når du nå har byttet batterier i mottaker, forskjellige mottakere, forskjellige sendere og til og med tatt mottaker ut av flyet så står du igjen med hva? Servoene. Det er litt vanskelig å tro at alle servoene er ødelagte. Gjelder det alle? Kunne du ha listet opp alt av utstyr du har i flyet, og evnt et bilde? Eg hadde et problem for ei tid tilbake med alle servoene på en T-Rex 450 Sport. Align servoer. Problemet var at om eg bevegde på en av stikkene så ville en eller flere av servoene bli "nervøse" og gjøre utslag de ikke skulle. Viste seg å være en gyro som var defekt, sannsynligvis trekte den for mye strøm. Dette var via en Jeti mottaker. Hadde ikke det samme problemet om eg byttet ut med en JR mottaker, men da var det et annet problem, forårsaket av samme gyro. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 jeg hvar ute nå og tok en rekevidetest på bensinflyet og den klarte testen bare veldig veldig lite fusking når jeg styrer høyderoret 30 skrit unna:) så radioen er okey jeg kan si at det andre flyet som jeg fikk misslyket på er elektro fly jeg brukte ikke det vanlige batteriet som styrer elektromotoren også men jeg brukte at40 batteriet så at40 har bestått testen men hva er galt med elektro flyet da? det elektro flyet er en cessna182 150 cm vingespenn og d-moddels servo trur jeg Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Om du testa uten motor i gang så kan det være hvasomhelst men var det med motoren i gang så representerer denne en betydelig støykilde og er det børstmotor blir det enda værre. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 det er børstløs motor og at40 testa jeg ikke med motoren i gang for er et helvete og starte et fuel fly i denne kulden Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) En nitro motor gjør i grunnen lite fra eller til med tanke på radiostøy sammenlignet med hva en en elektromotor steller i stand. Dåg kan vibrasjoner skape radiostøy om det setter metalldeler i bevegelse mot hvernadre og spesielt da aluminium. Endret 1. januar 2011 av perpyro Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) jeg har aleminium landing gear Endret 1. januar 2011 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Er du usikker så er det bare å ta testen med og uten motoren i gang. Regner med du vet hvor langt du skal gå nå som du har prøvd noen ganger. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 ja men da hører jeg ikke servoren :!: Lenke til kommentar
Sjohej Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Finnes det noen små kameraer for å feste på fjernstyrt helikopter? jeg skal lage snowboard film så jeg har lytt lyst på Lenke til kommentar
fpsplayer Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Hva er FBL System? Edit: Er det flybarless? Endret 10. februar 2011 av fpsplayer Lenke til kommentar
fpsplayer Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Hi! My heli is leaning constantly to the right and I need to use my right stick (mode2) to the left to even the heli, so its not going to the right. What is wrong? I fly with a mate who got the same heli, and his heli is even and not going to the right. I've tried to trim the transmitter but it didnt help. Someone said I have to set FBL system. How to do that? I am new to this hobby and its my first heli. Kopierte bare ut fra tråden min på helifreak.com. Hva må jeg gjøre med FBL-systemet? Eller hva annet kan være galt? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Kommer helt ann på hvilket FBL system du har. PS: Kan jo bære greit å gidde å bruke tid på å oversette til norsk dersom du har noe håp om an noen andre skal gidde å bruke tid på å hjelpe deg. Ikke at det er noe problem å lese engelsk, men man forventer et minimum av egeninnsats dersom man skal bruke av egen fritid på å hjelpe. Bare et tips. Greit å vite hvilket helikopter, radio og FBL system du benytter. Er det mekaniske satt opp korrekt? Ørjan... Lenke til kommentar
fpsplayer Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Det er et Walkera V200D01 RTF så jeg regner med det mekaniske er satt opp rett. Helikopteret flyr utrolig stabilt. Men det lener/trekker seg konstant til høyre. Jeg har prøvd å trimme kontrollen men det nytter ikke. Hele helikopteret ligger mot høyre så det hjelper nok ikke. Jeg har hørt noe om swashplate og FBL-system. Så det er nok i dette området feilen ligger. Hvordan sjekker jeg om swashplaten er rett? Og flylessbarsystemet, hvordan sjekker jeg om det er korrekt? Specification: 1). Brushless Motor: WK-WST-21-003 2). Brushless Speed Controller: WK-WST-20A-1 3). All-up Weight: 268g (Battery included) 4). Tail Rotor Diameter: 121 mm 5). Main Rotor Diameter: 440 mm 6). Overall Length: 432 mm 7). Gyro: Three Axis 8). Battery: 7.4V 1000mAh Li-Po Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg er på jakt etter hexacopter eller quadcopter, men sliter med å finne sliker her til lands. Jeg er interessert i både nytt og brukt, og det har ikke noe å si om de er ferdig montert eller ikke. Jeg aner ikke selv hvordan det evt. skal monteres, men den tid den sorg. Bare jeg klarer å få et i hus så er jeg et steg videre, og skal alltids finne noen som kan hjelpe meg å skru det sammen. Aller helst bør det være stort nok og sterkt nok til å løte 2-3 kg, men bare det klarer å løfte ett kg så er det bra nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå