fsx v1.1 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Ser ut som eclipsen din er en FM radio og FM systemer er utsatt for glitch og andre radiofenomere. Om du f.eks. ikke har antenna 100% ute så blir rekkevidden lav, samme gjelder om antenna på mottakeren liggert nær noe som kan gi forstyrrelser. Du skulle virkelig hatt en 2,4Ghz radio av ett eller annet slag for å unngå glitch. Jeg tok rekevide teste med antena inne, men det fins 2.4ghz moduller til radioen Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Å ha antenna helt ute er viktig. Opplevde på E-Sky radioen til Lamaen jeg fløy i 2008 at rekkevvidden blei redusert til 4 meter etter å ha knekt siste ledded på antenna. Det var helt merkelig for innendørs fløyg jeg aldri med antenna helt ute og det fungerte fint inntil antenna knakk. Ny antenne løste probleme og alt var som før igjen. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 HALLO? EN REKEVIDE TEST MED ANTENA INNE og dette er til fly Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hvorfor poster du da i heli-tråden? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 HALLO? EN REKEVIDE TEST MED ANTENA INNE og dette er til fly Sier manualen at du skal ta rekkeviddetest med antenna inne? Det høres i hvertfall merkelig ut for bølgelenden for FM signalet ligger på omtrent lengden av antenna så med sammenslått antenne får sterkt redusert rekkevidde. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Her har du det som står determine the cause of the problem. We recommend that you range-check your system before each flying session. Have an observer verify that the system works with the transmitter about 30 paces away with the transmitter antenna collapsed. Finally, before starting the engine, be sure to check that the transmitter model memory is correct for the chosen model. While you're getting ready to fly, if you place your transmitter on the ground, be sure that the wind won't tip it over. If it is knocked over, the throttle stick may accidentally get moved causing the engine to race unexpectedly. Before taxiing, be sure to extend the transmitter antenna to its full length. A collapsed antenna will reduce your flying range and may cause a loss of control. It is a good idea to avoid pointing the transmitter antenna directly at the model at all times, since the signal is weakest in that direction. Finally, don't fly in the rain! Water or moisture may enter the transmitter through the antenna or stick openings and cause erratic operation or loss of control. If you must fly in wet weather during a contest, be sure to protect your transmitter with a plastic bag or waterproof barrier Klipet ut og lim inn fra manualen Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Rekkeviddetest med 35 MHz radio skal skje med antenna inne, nettopp fordi det gir redusert rekkevidde. Har man en rekkevidde på 30 meter på bakken med antenna inne, vil rekkevidden i luften med antenna ute være mer enn tilstrekkelig. Å teste på 30 meter med antenna ute, gir ingen mening da man er avhengig av mye lengre rekkevidde. Å skulle gå en kilometer unna flyet for å sjekke rekkevidden er også upraktisk. De fleste 2,4GHz systemer (ikke de billigste) har en rekkeviddetest modus, der styrken på signalet reduseres slik at man kan sjekke rekkevidden på bakken. Forøvrig er jo dette rc helikoptertråden. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=417233 er linken til den generelle rc tråden. Mulig det også finnes en rc flytråd. Endret 1. januar 2011 av Orjanp Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Ja? det står 30 skritt (gå 30skritt) og da jeg kom på 20 skritt så begynte den voldsomt og forstyre Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Ja, og da høres det ut som det er noe feil. Har du endret lengden på antenna på flyet? Prøv å ta mottageren så langt ut av flyet som mulig og test om igjen. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Jeg ville ha testa med mottaker liggende utenfor modellen for å se om det er noe eksternt eller om det er konstruksjonen i flyet som gjør utslaget. Men var nytt for meg at man skulle teste range med antenna inne på et FM oppsett. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 har ikke endret noe og vis jeg tar den ut av flyet er det same problem Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Høres veldig rart ut. Om du har fjernet alle potensielle kilder til forstyrrelse så står du igjen med batteri og evnt regulator, og mottaker/sender i seg selv. Er det disse Hitec pakkene som Elefun har solgt grisebillig i det siste uten batteri til sender? Kan det være for lite spenning på sender/mottaker? Hvilke batterier bruker du(både i sender og mottaker)? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Høres veldig rart ut. Om du har fjernet alle potensielle kilder til forstyrrelse så står du igjen med batteri og evnt regulator, og mottaker/sender i seg selv. Er det disse Hitec pakkene som Elefun har solgt grisebillig i det siste uten batteri til sender? Kan det være for lite spenning på sender/mottaker? Hvilke batterier bruker du(både i sender og mottaker)? Jeg har kjøpe den grisebillig fra elefun radioen, mottaker batteriet er fra elefun, elefun sa at mottakerbatteriet og senderbatteriet er defekt men motakerbatteriet funka så jeg ladet det opp og kan bruke det jeg har ikke noe spennings idicator men har AT-40 batteri på???(veit ikke står ikke noe på det heller men bruker batteriet i at40 hele tiden på fly klubben og det funker) men mottakerbatteriet som fulgte med radioen er på 4.8V /1300mah senderbatteriet til radioen er NI-HM 9.6V 2300mah nytt batteri Endret 1. januar 2011 av Man of war 1945 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Om Elefun sier at mottakerbatteriet er defekt så ville eg har begynt der. Det er faktisk ganske viktig at utstyret får korrekt spenning og kan trekke den strømmengden det trenger til enhver tid. Billige, dårlige eller ødelagte batterier feiler ofte på et av disse punktene. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 jeg var ute og testa med AT-40 batteriet og får samme forstyrrelser men rekeviden er god Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Så jeg skjønner ikke dette? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hvilke forstyrrelser er det vi snakker om? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 at når jeg styrer spakene så forstyrer den at den hakker veldig man of war 1945 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Kan det være noe med servoene? Hvilke servoer har du? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 nei har ikke noe med servo og gjøre, servoen fulgte med flyet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå