Gå til innhold

Rc heli Tråden

Beyeren

Anbefalte innlegg

Hi-tech HS-422 servo og GWS pg-01 pro gyro

Da må du nok regne med litt drift på halen og ikke allverdens hold på den, men det vil holde til forsiktig flyging rundt.

Etter dagens standar er det en billig piezo gyro med en utrolig treg haleservo.

Blir nok til at alt byttes ut med tiden, men inntil videre holder det som forsøkskanin.

Var forøvrig innom Hobbyland idag å hentet ut noen nye blader, nytt lipo batteri med lader og cut-off varsler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må få la oss vite hvordan flyturen gikk for det virker som et spennede prosjekt å få dette heliet i lufta igjen.

vel.. ble ikke lange turen. Husker nå hvorfor jeg ga meg for 10 år siden..

Trodde først bladene var gåen (ja, de var ganske bra herpa) da heli begynte å riste, derfor skrudde jeg de av og prøvde med variabekl hastighet uten blader for å se om senter stangen var bøyd. Svært lite vibrasjon men hvis jeg stirret ekstra god ved lav omdreining kunne det se ut som en anelse skjevet men den var usannsynlig liten. Og når jeg monterte de nye bladene på som var 2cm lengre og noe tyngre hoppet og spratt heliet over hele gulvet, tydelig kast i et eller annet... Kjipt :(

Lenke til kommentar

Har du husket å balansere bladene?

Det er mange ting som kan skape vibrasjoner i heliet og selv om det fra oversiden under lavt turtall ser ut som akslingen er bøyd trenger den ikke være det.

Men deneneste måten å få dette bekreftet eller avkreftet er å ta ut akslingen og rulle den på ei glassplate for å sjekke om den er bøyd.

Spindelen kan også skape vibrasjoner og med tanke på at heliet allerede er en smule misshandlet så vil jeg anbefale deg å demontere hele rotorhodet og sjekke alle deler for defekter.

Lenke til kommentar

Har du husket å balansere bladene?

Det er mange ting som kan skape vibrasjoner i heliet og selv om det fra oversiden under lavt turtall ser ut som akslingen er bøyd trenger den ikke være det.

Men deneneste måten å få dette bekreftet eller avkreftet er å ta ut akslingen og rulle den på ei glassplate for å sjekke om den er bøyd.

Spindelen kan også skape vibrasjoner og med tanke på at heliet allerede er en smule misshandlet så vil jeg anbefale deg å demontere hele rotorhodet og sjekke alle deler for defekter.

Ja, eller bare kjøpe nytt .. :/

Bladene er 100%. Spindelen, hvilken del var det?

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Da var Walkera V200D01 bestilt.

Da er jeg meget spent på å høre hvordan et FP FBL heli oppfører seg sammenlignet med mekaniske selvstabiliseringssystemer.

Har Walkera gjort ting riktig er det meget stabilt samtidig som det er meget smidig og kan flyes/manøvreres kjapt uten suppe bolle tendenser.

Lenke til kommentar

Hei kjøpte meg en ny Hitec Eclipse 7 QPCM for den forige radioen var det forstyrrelser og gjett hva den Hitec Eclipse 7 QPCM nye som er kjøpt for noen dager siden ER FAEN MEG FORSTYRELSER OGSÅ :nei::cry: den klarer ikke rekevidetesten på 30 skritt( gå vanlige meneskefot?, sorry er ikke så god og forklare) men når jeg kommer på 20skritt så er det voldsome forstyrelser :cry: veit dere noe hva som er problemet?

snart gidder jeg ikke dette dritte lenger alt jeg har funker jo faen ikke :no:

Lenke til kommentar

Ser ut som eclipsen din er en FM radio og FM systemer er utsatt for glitch og andre radiofenomere.

Om du f.eks. ikke har antenna 100% ute så blir rekkevidden lav, samme gjelder om antenna på mottakeren liggert nær noe som kan gi forstyrrelser.

Du skulle virkelig hatt en 2,4Ghz radio av ett eller annet slag for å unngå glitch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...