Gå til innhold

Rc heli Tråden

Beyeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Expo på aileron og elevator, vekter på balansestanga, og tyngere padler.

Treblar istedenfor karbon hjelper også i tillegg til at de er billigere å krasje samtidig som de duger til allround blar i begynnelsen.

Om du også stiller ned utslagene i swash menyen en anelse hjelper det også men ikke så mye at du må bruke store utslag på stikka for å manøvrere, det blir bare masete.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Trening, trening og trening.

Og så vil en simulator være til stor hjelp.

Ørjan...

simulator funker ikke til Esky.

Kan vel legge til at min esky kontroller fungerer til både Aerofly og Realflight. Det er mer enn hva jeg kan si om DX7 kontrolleren som ikke virker like bra.

For at esky kontrolleren skal virke må du sette jumperne under batteriene til motsatt posisjon

Lenke til kommentar
Hvasa atte? :dontgetit:

Jeg bruker ikke annet en en simpel Esky radio og Helisim RC til å tørrtrene med.

Har selvsagt ikke samme grafikken som realflight og phoenix men man kan stille og justere på oppsettet til heliet og leke seg med vind i tillegg.

Også er den gratis.

http://www.marksfiles.net/HeliSimRC/index.htm

Jeg tok feil, jeg har leita etter et slikt program som faktisk virker til Esky kontrolleren, men jeg har ikke fåt calibrert den helt enda, har problemer med å få stillt inn pitch/roll. pluss at den går i roll hele tida.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har fått mitt nye helikopter. :) Det er utgaven med 350mm blader. Bestilt fra FastLad Performance i England. Skal benytte en Futaba 12FG 2.4GHz sender. Mangler ennå servoer, gyro og batterier.

Tipper overgangen fra en Belt CP med Esky radio blir stor. :) Ser fram til å starte å bygge. Blir en fin sommer.

Utstyrslisten blir seende slik ut.

CY Rave 450 med 350 mm blader og Scorpion 2221-10 motor.

Thunder Power 40 ESC.

3x JR DS285MG på cyclic.

JR DS3500G på halen.

Spartan 760 eller CY Mini-G gyro.

Futaba 12FG.

Lenke til kommentar

Hallo, lurer på og kjøpe med et heli, tenkte på noe til ca 1000-2000+kr.

Tenkte å bruke det mest ute og må helst være litt størrelse på det.

Noen som har noe forslag? :hmm:

Har et Silverlit "ultra micro" heli nå, men har lyst på noe mer seriøst :D

Edit:

Hva med BIG Lama?

Endret av Einar'n
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Hei, fekk eit Protech Helixx 3D til jul i forfjor, men har ikkje prøvd å fly det før i dag. Eg gjer sakte meir og meir throttle, men når det får litt fart, begynner det å snurre rundt og rundt. Trudde halerotoren skulle motvirke dette, men halerotoren er jo berre juks! Den går jo ikkje rundt!

Har og problem med tannhjulet til den øverste rotoren. Tar i tannjulet til den nederste rotoren.

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar
Har fått mitt nye helikopter. :) Det er utgaven med 350mm blader. Bestilt fra FastLad Performance i England. Skal benytte en Futaba 12FG 2.4GHz sender. Mangler ennå servoer, gyro og batterier.

Tipper overgangen fra en Belt CP med Esky radio blir stor. :) Ser fram til å starte å bygge. Blir en fin sommer.

Utstyrslisten blir seende slik ut.

CY Rave 450 med 350 mm blader og Scorpion 2221-10 motor.

Thunder Power 40 ESC.

3x JR DS285MG på cyclic.

JR DS3500G på halen.

Spartan 760 eller CY Mini-G gyro.

Futaba 12FG.

Stilig helikopter :D Fått det i lufta enda?

Også er jeg ganske nysgjerrig på gyroen du har satt opp. Den er utsolgt alle plasser jeg vet om. Har du fått tak i den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...