Gå til innhold

Rc heli Tråden


Beyeren

Anbefalte innlegg

Den har en stor og klumpete hale, som kan være en ulempe når det ikke er helt vindstille.

Er det dønn vindstille så merker du lite til det.

 

Men en annen ting er at det er knotete å ta inn og ut batteriet av Comanchen.

Og man skal helst lade batteriet uten at det står i helikopteret.

På Lama 4 er det å ta inn/ut batteri ganske mye enklere.

 

Disse 2 tingene gjorde at jeg betalte en 50-lapp for en Lama 4 kropp i sommer.

 

50 kr var billig! Det er nok verdt det. Men jeg har oppdaget Lama v3 nå, er denne modellen bedre eller dårligere?

(Jeg skal kjøpe snart så det er godt å sjekke alternaltivene mine) ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det kommer til tiljengelighet på heliet så er Lama V3 en sikker vinner, her ligger alt utvendig på heliet uten noe ekstern kropp.

Har investert i xtreme landingsstell og og halebom i et mykt materiale som gjor at en krasj ikke trenger å koste noe.

Når det kommer til halen jo mindre greier der bak jo bedre når det kommer til å holde det opp mot vinden.

Lenke til kommentar
Når det kommer til tiljengelighet på heliet så er Lama V3 en sikker vinner, her ligger alt utvendig på heliet uten noe ekstern kropp.

Har investert i xtreme landingsstell og og halebom i et mykt materiale som gjor at en krasj ikke trenger å koste noe.

Når det kommer til halen jo mindre greier der bak jo bedre når det kommer til å holde det opp mot vinden.

Hvis du skulle kjøpt nå hvilket ville du ha kjøpt av: co-comanche, lama v3 og lama v4?

Lenke til kommentar

Fortsatt V3 grunnet tiljengeligheten til komponentene på heliet.

Nå må det sies at jeg flyr uten canopy på lamaen min for enkel tilgang og bedre kjøling av 4 in 1 kontrolleren for denne blir varm inni en flykropp og vil endre egenskaper etterhvert som den varmes opp.

 

Jeg har både V3 og V4 og det er ingen tvil om hva som er min favoritt her.

Motorene på V3 får også bedre kjøling en på heliene med kropp så det er enda et argument for å gå for V3.

 

Ulempen med original V3 er at halen knekker lett i motsetning til kroppen på V4 som tåler en del.

Men som sagt dette er byttet til uorginale deler som tåler nesten alt.

Lenke til kommentar

Slik som jeg har forstått er lama v3 best til bruk ute av de tre og det blir saktere varmt. Er det riktig?

I såfall blir jeg å kjøpe v3, med mindre det er vanskeliger å fly det inne enn de andre modellene.

Lenke til kommentar

Jeg opplever at V3en jeg har er mye mere livlig en V4en.

Dette fordi linkene fra swashen til servoen er festet lengere inn på hornene på V4 en de er på V3, noe som gjør V3en mere vilter.

Men de er akkurat like enkle å fly inne men V4 er mere tam grunnet det overnevnte.

 

Og som sagt motorene på V3 står mere åpent montert en på V4.

 

esky-lama-e012-rc-helicopter.jpg

 

esky_E033A.jpg

 

E_Sky_Comanche_Army_4ch_RTF_Kit.jpg

 

Også min lama slik den var i sommer.

post-49175-1236189989_thumb.jpg

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Ser ut som et landingsstell som er like spinkelt som de originale.

Vil anbefale dette stellet istedenfor.

http://www.rcbutikken.no/product_info.php?...products_id=511

Koster mere og det varer mere.

Det måtte et fall fra opp under taket nidarøhallen og i parketten for å greie å få batteribrettet til å sprekke.

Og den skaden var ubetydelig for landingsstellet kan fortsatt brukes problemfritt.

Ramma knakk i den smellen faktisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

For esky helikopter er det masse deler, spesielt oppgraderinger og også billig understell på DealExtreme..

Ebay er også et must for reservedeler, og rotorblader i store kvanta :=)

Lenke til kommentar

Ingen av de flyr spesielt bra i vind men V3 takler vind bittelittegranne bedre fordi den har mere throw på swashen en det V4 har.

Med den originale laderen tar lading 1 1/2 time mens om du kjøper deg en computerlader lader du batteriene ved 1C og da kommer ladetiden ned i rundt 45 minutter.

I norge finner du 7,4V 2S 850mAh batterier av typen KongPower på elefun til 130.- pr. stykke.

Utenlands er de billigere.

Lenke til kommentar
Ingen av de flyr spesielt bra i vind men V3 takler vind bittelittegranne bedre fordi den har mere throw på swashen en det V4 har.

Med den originale laderen tar lading 1 1/2 time mens om du kjøper deg en computerlader lader du batteriene ved 1C og da kommer ladetiden ned i rundt 45 minutter.

I norge finner du 7,4V 2S 850mAh batterier av typen KongPower på elefun til 130.- pr. stykke.

Utenlands er de billigere.

Takk! Jeg bestiller en v3 i dag eller i morgen. Og jeg kjøper ett ekstra batteri senere når jeg føler at jeg trenger (vil) ha det. :)

Lenke til kommentar

Grattis!

 

Når da endelig heliet kommer må du få det satt opp for selv om det er RTF er det ikke testflydd fra fabrikken så det første du må gjøre er å levle swashen vha. linkene fra swash til servoer.

Det neste som må gjøres er å stille inn propotional og gain, hvordan dette gjøres står godt beskrevet i manualen.

Det eneste du må tenke på er å plugge til batteriet etter å ha justert på disse for å få endringene til å tre i kraft.

Gyroen vil aldri holde helt så halen vill alltid drifte en smule og senterpunktet på propotional kan vandre litt utover i flyturen etterhvert som motorer og 4in1 kontrolleren varmes opp, sånn er det bare med billig kina elektronikk, men morro er det forde.

Lenke til kommentar
Grattis!

 

Når da endelig heliet kommer må du få det satt opp for selv om det er RTF er det ikke testflydd fra fabrikken så det første du må gjøre er å levle swashen vha. linkene fra swash til servoer.

Det neste som må gjøres er å stille inn propotional og gain, hvordan dette gjøres står godt beskrevet i manualen.

Det eneste du må tenke på er å plugge til batteriet etter å ha justert på disse for å få endringene til å tre i kraft.

Gyroen vil aldri holde helt så halen vill alltid drifte en smule og senterpunktet på propotional kan vandre litt utover i flyturen etterhvert som motorer og 4in1 kontrolleren varmes opp, sånn er det bare med billig kina elektronikk, men morro er det forde.

Hva er swash?

Lenke til kommentar

Det er en dings med et lager i der underdelen med linkene til servoene er montert på og den øvre delen roterer med akslingen og overfører bevegelsene fra servoene til den nedre bladholderen.

Dette er en aluminiums swash til Lama V3/V4

Kjekt å oppgradere til for den originale i plast vil før eller senere dele seg grunnet slitasje.

EK5-0209.jpg

 

Dette rotorhodet er til et mere avansert helikopter og den nederste delen med linkene som henger ned er swashen.

CX450-01-20.jpg

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...