Gå til innhold

200Mbps Switch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nettopp diskutert saken med mine lærere og medelever her nå (går på ccnp (ja det er nettverk for de som ikke vet det)), og denne anonsen er snakk om ren skrivefeil.

 

Ja, en 100 Mbit switch kjørt med full duplex er i teorien 200 Mb, men den betegnest fortsatt som en 100 Mbit full duplex switch.

Lenke til kommentar
Har nettopp diskutert saken med mine lærere og medelever her nå (går på ccnp (ja det er nettverk for de som ikke vet det)), og denne anonsen er snakk om ren skrivefeil.  

 

Ja, en 100 Mbit switch kjørt med full duplex er i teorien 200 Mb, men den betegnest fortsatt som en 100 Mbit full duplex switch.

 

Er nok ikke en skrivefeil. Men om den en er "ekte" 200 Mb kan nok diskuteres...

Lenke til kommentar
Har dessverre lite informasjon om hvordan de fungerer, men det er meget mulig man kan få dobbel ytelse med svitsjen hvis man kjører dobble nettverkskort... (ja, der går faktisk)

 

Men 1 Gbits kort vil vel også hjelpe   :wink:

 

jeg har 2stk 10/100 kort intigrert på mitt hk. åssen får jeg utnytta dette da? bare og koble til begge på swtichen?

Lenke til kommentar

Yepp, så vidt jeg vet så kan du koble begge to kortene inn i switchen og så koble videre til 2 nettverkskort i en annen maskin. Dette SKAL øke ytelsen, men tviler vel på at du merker 100% ytelsesøkning...

 

Klippet og limet fra en switch "These switches are ideal for deployment of multiple high-speed servers for shared bandwidth 10Mbps or 100Mbps workgroups. In 200Mbps full-duplex mode, any port can provide workstations with a congestion-free data pipe for simultaneous access to the server."

 

Er nok ingen skriveleif nei...

Lenke til kommentar
så det er bare til og koble til begge også gjør den seg raskere av seg selv? eller må man konfigurere ellernoe? vennligst forklar hvis du kan.

 

Kan dessverre ikke forklare :oops:

 

Meen, så vidt jeg vet/tror så skal dette gå automatisk da svitsjen (ja det skrives sånn på "godt norsk") skjønner at destinasjonen er den samme.

Men som sagt. Jeg bare tror.

 

forresten funker dette med alle 10/100 switcher? jeg har denne switchen men kjøpte den for lenge sia og da stod det ikkenoe om 200Mbit.

 

Fungerer nok ikke på alle. Må nok være støtte for dette i svitsjen

 

Kan ikke du bare prøve så får vi svaret her og nå :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...