mini-chilli Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Hallo Hadde planer om å kjøpe canon 17-85mm, men nå ser jeg at det er mange som anbefaler tamron 18-50\2,8. andre strenger snakker varmt om sigma sitt objektiv med de samme spesifikasjonene. Er det noen som kan hjelpe eller anbefale. Hva ligger tamron\sigma i pris? dekker ikke disse tre objektivene det samme fletet. HAr jeg forstått det riktig så får jeg stabilisator med canon, mens de andre har en bedre lysstyrke. Hva er å foretrekke? Og linker til steder å kjøpe hadde vært fint. Endret 28. juni 2007 av mini-chilli Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hallo Hadde planer om å kjøpe canon 17-85mm, men nå ser jeg at det er mange som anbefaler tamron 18-50\2,8. andre strenger snakker varmt om sigma sitt objektiv med de samme spesifikasjonene. Er det noen som kan hjelpe eller anbefale. Hva ligger tamron\sigma i pris? dekker ikke disse tre objektivene det samme fletet. HAr jeg forstått det riktig så får jeg stabilisator med canon, mens de andre har en bedre lysstyrke. Hva er å foretrekke? Og linker til steder å kjøpe hadde vært fint. 8959803[/snapback] av desse tre er tamronen den med desidert høgast biletkvalitet. link til tamron i produktguiden: tamron 17-50 2.8 lysstyrke er å foretrekke over IS/stabilisering fordi IS kun fjerner bevegelser frå deg og ikkje frå motivet, medan betre lysstyrke forbetrar begge deler. Lenke til kommentar
LazySod Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 lysstyrke er å foretrekke over IS/stabilisering fordi IS kun fjerner bevegelser frå deg og ikkje frå motivet, medan betre lysstyrke forbetrar begge deler.8959869[/snapback] Ofte trenger man den større dybdeskarpheten man får ved en mindre blender. Dersom motivet da er tilstrekkelig i ro og man ikke har med (eller har tid til å sette opp) stativ, er IS bedre. Lenke til kommentar
sammadetvel Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg er i samme båt som trådstarter, men hos meg har det dukket opp et par ekstra muligheter. Mini kan jo slå seg sammen med meg i min forvirring, og dere andre kan gjøre det dere kan for å hjelpe: Først av alt: Tamron 17-50 er definitivt på min liste også. Denne virker jo veldig imponerende, men jeg lurer på om jeg ønsker litt mer zoommuligheter. I så fall har jeg sett på følgende: Sigma 17-70 Fin zoom, kjipere lysstyrke og dårligere bilder? Sigma 24-70 bra lysstyrke, ok bildekvalitet (har bare sett sammenlignet med Canons L variant) Eller: forsøke å finne en billig brukt Canon 28-70 L (utgått), men da spørs det om den blir litt smal på et 1.6 kamera. IS er etter min mening kjekt, men jeg vil ha mindre nytte av det enn lysstyrke (det er minsten som er prioritert modell) Innspill, enda flere alternativer eller bare korreksjoner, er hjertelig velkommen. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Akkurat de objektivene og de behovene dere tar opp er diskutert utallige ganger i dette forumet. Etter at noen har kjøpt DSLR med kit-objektiv så er kanskje det vanligste spørsmålet: "Hvordan får jeg byttet ut kit-objektiv med noe som gir meg bedre bilder?" Prøv å klikke på søkeknappen https://www.diskusjon.no/index.php?act=Search&f= og skriv inn f.eks "normalzoom" "tamron +17 +50" etc. For priser, trykk på "produktguide" oppe til høyre i menyen: https://prisguiden.no/ klikk "objektiv" og data og priser, eller klikk på denne linken: https://prisguiden.no/vis_kategori.php?ca...25&submit=S%F8k (denne gir deg normalzoomer for Canon med maksimum 20mm vidvinkel og minimum 50mm tele) -k Endret 29. juni 2007 av knutinh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå