PowerOfNow Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Hei, Er ikke helt inn når det gjelder å kjøre en "bounce" IRC server (?), men det er slik at det er ofte litt venting når jeg er på jobb, så det kunne vært greit med IRC som hadde fungert. Kan man bounce IRC på port 80 eller 21? Hva trengs av programvare osv? kan noen hjelpe meg litt i gang takk? .:: KnutZ ::. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Er ganske ny på dette jeg også, men så vidt jeg vet så kan du kjøre bouncer-softwaren på hvilken port som helst. Meeen, du må jo ha en maskin som er på nett som kjører dette programmet, og så kan du fortelle ditt irc-program til å bruke din egen server som irc-server... Skjønte? Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Eller så kan du jo kjøre f.eks programmet Http-tunnel som kan finnest på nettet. Tror det er gratis men er ikke sikker. Der bouncer du ut port 80. Funket fint for irc forige gang jeg testet det. Tror det skal kunne settest opp til de fleste programmer. Eneste er at det ikke er så stabilt når det blir en del programmer, men det er kanskje ikke så rart med så mye trafikk på en port? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 legg inn en bnc/bouncer på en maskin som står på 24/7, gjerne en linux maskin. jeg har det og bruker ezbounce .veldig enkelt.. du kan velge port osv.. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 For å binde til porter under 1024 på linux/UNIX må du være root(sys-admin). Veit ikke hvordan det er på NT/2000/XP, men antar at du må være administrator. http-tunnel er veldig greit, men er begrenset til 1,5 kbit båndbredde, så noe mer enn IRC ville jeg ikke kjørt på det..... Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Http-tunnel fungerer ikke fra jobben min :-( Hvordan sperrer de for det? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Http-tunnel fungerer ikke fra jobben min :-( Hvordan sperrer de for det? Tviler på at de har sperra det; er nok heller du som ikke har satt opp ting riktig... Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Takk for den Skal prøve igjen nå. Er flere måneder siden sist. Men det var snakk om at de sjekket innholdet i headeren i pakkene og sperret for de med uøsnket innhold... Surt er det uansett :-) Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 hvis de sjekker pakkene er det helt sikkert en proxy, og da må du hente ut den informasjonen fra internet explorer eller den nettleser'n du har; og skrive inn den i http-tunnel Lenke til kommentar
knut Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Det kan tenkes at de har en layer3 eller layer4 router, som hindrer tilgang utifra hvilket program som brukes, og ikke bare hvilken port det er. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 hei, takk for fine svar. Har en Windows 2000 Server stående på 24/7, så det hadde ikke gjort noe å kjørt en BNC på den. Hvor finner jeg grei software for dette? hvor finner jeg HTTP-Tunnel software ? - knutz Lenke til kommentar
allyse Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Bruk dette: http://bnc.ircadmin.net/windows.php Du bestemmer selv hvilke port du skal bruke og alt det der Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 da var den oppe å går! veldig kjekk sak! takker! Lenke til kommentar
GIGN Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 hei.. e så og seie Fersk på ditta temaet.. menne har no greid og sette opp ditta BNC-programme for og teste ditta greiene her, må eg "utenom" routeren min då?? sitter heime på LAN, der eg kopla til ein "router-ip".. 192.168.xx.xx får connecta til BNC, men når eg skal kople opp mot ein IRC server, kjem de berre opp "Failed Connection (Supplied Vhost is not on this system)".. ka kjeme det av?? håpe på svar..! kjøre XP Pr0 BTW.. Lenke til kommentar
BustaH Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Web chat er genialt chat.efnet.info slipper dere peset med bouncer fra jobb / skole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå