Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke dele eller spiller over LAN

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et stort problem, jeg kan ikke dele filer eller spille med andre over LAN. Men vis vi har internet i en ruter eller over et tråløst nettverk funker det helt fint, hva mangler jeg? Hvorfor kan ikke jeg spille eller dele filer med andre over noe så enkelt som lan?

EDIT

Ser at jeg glemte å si litt.

Alle andre kan finne meg, men jeg finner ikke de. De finner datamaskinen min, men kan ikke flytte på noe, selv om det er konfigurert slik at de skal funke, men ingen finner hverandre i spill

Problem som er sikre

- Brannmur av :)

- Samme arbeidsgruppe :)

Endret av FinalHorror
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanksleig å si uten mer feilsøking. Får du pinget fra ene maskinen til den andre? Brannmur er også en typisk feilkilde som fører til lsike problem som det ble nevnt av mesha, men du sier at du har slått det av, så da får vi annta at det ikke er det.

-Stigma

Lenke til kommentar
Vanksleig å si uten mer feilsøking. Får du pinget fra ene maskinen til den andre? Brannmur er også en typisk feilkilde som fører til lsike problem som det ble nevnt av mesha, men du sier at du har slått det av, så da får vi annta at det ikke er det.

-Stigma

8959759[/snapback]

eh pinget? Føler meg dum, men de finner meg og alt mulig, men kan ikke røre noen av tingene mine selv om jeg har konfigurert det slik at de kan. Men jeg finner ikke de vis det ikke er internet med i bildet. Men i gamen finner jeg ikke han og han ikke meg...Men vi opplevde med command and conquer tiberium wars at han kunne se hva jeg skrev...
Lenke til kommentar
jeg antar at det ikke er noe så dumt som at du ikke er i samme arbeidsgruppe som de andre.... i så fall kan du prøve å sette en fast ip-adresse ;)  om du ikke vet hvordan dette gjøres kan jeg skrive det i en ny post...

8959786[/snapback]

Vi er jo i samme arbeisgruppe, ellers hadde ikke han funnet meg...Men hvordan setter vi fast IP addresse:)? Hadde vært fint å få vite:)
Lenke til kommentar

du går inn på netverkstilkoblinger-lokal tilkobling(om det er flere sørg for at du velger den rette). trykk på egenskaper. der skal det vere en liste. Bla helt ned(om nødvedig) dobbelklikk på: 'internett-protokoll(TCP/IP)'

merk av 'bruk følgende IP-adresse:'

IP-adresse: 1-1-1-2(eller et anet tall fra 1-9)

netverksmaske: 255-255-255-0

standar gateway skal forbli urørt.

om dette ikke virker kan du prøve å gjøre det samme på flere datamaskiner samtidig. OBS! siste tall i IP-adresse må vere ulik på ulike pcer på lanet. ellers vil det opstå en "IP-konflikt" på nettverket.

merk at en ikke har tilgang til internett når men bruker fast IP-adresse... det får du enkelt nokk ved at du skifter tilbake til 'motta IP-adresse automatisk'

det var det, håper dette kan løse problemet... :thumbup:

mvh toball

Endret av 2badle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...