Gå til innhold

Ubuntu 6.10 eller 7.04!? + XGL? Hva er det?

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede kommet på 23% på Ubuntu 7.04 så jeg håper det er godt valg?

Men jeg har sett noe greier på YouTube med Ubuntu + XGL? Veldig fancy greier, en boks du snur på med forskjellige vinduer du kan jobbe i, vandroper? Alt mulig tull.

Noen fortell meg? :dribble:

Endret av JohnsonsdotNo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal du ha fancy effekter står det mellom compiz fusion og beryl. har du nvidia er det ganske enkelt å sette opp, med ati er det litt verre. tror det skal gå greit med intel også.

Angående valg av OS er det et veldig godt valg, spesielt for nybegynnere. det er hvertfall ingen grunn til å velge 6.10 (bortsett fra LTS kanskje?)

Lenke til kommentar
Jeg har allerede kommet på 23% på Ubuntu 7.04 så jeg håper det er godt valg?

Men jeg har sett noe greier på YouTube med Ubuntu + XGL? Veldig fancy greier, en boks du snur på med forskjellige vinduer du kan jobbe i, vandroper? Alt mulig tull.

Noen fortell meg? :dribble:

8959484[/snapback]

Jeg har:

AMD Athlon 64 +3500 2.21GHz

2GB DRR RAM

NVIDIA GeForce 7800GTX 256MB

Kjøpte den dyreste, beste versjonen av kortet den gangen som kostet 5000,-

Så fortell meg!? :)

Lenke til kommentar

Her har du ett par fine guider til å begynne med. Best å sette seg litt inn i hvordan ting fungerer før man begynner med ting som 3d desktop. Compiz fusion hadde jeg holdt meg unna som nybegynner da er det bedre med beryl. Compiz fusion er helt nytt og ustabilt.

http://psychocats.net/ubuntu og http://ubuntuguide.org :)

Husk på å ikke tenke windows. Ting fungerer litt annerledes. Man laster ikke ned programmer fra nettet for.eks, man installerer de med fra pakkebrønner med ett program som behandler alle avhengigheter programmer trenger for at det ikke skal bli masse rot.

Lenke til kommentar

hardwaren din funker nok flott i ubuntu, og ubuntu 7.04 har et verktøy kalt Restricted Drivers Manager som fikser driver for deg (tror jeg, har aldri hatt noen positive erfaringer med det verktøyet personlig). Etter at driveren er installert trykker til Ctrl + Alt + Backspace for å restarte X, som er det grafiske grensesnittet.

deretter kan du følge en eller annen howto på beryl for nvidia, som er temmelig rett fram. dette finner du enkelt ved å google "nvidia beryl feisty" så er det sikkert første treff. sannsynligvis vil du mangle vinduskanter når du starter beryl, det fikser du med "nvidia-xconfig --add-argb-glx-visuals" fra terminal (Applications --> Accessories --> Terminal). deretter nok en Ctrl + Alt + Backspace

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...