recognice Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hei! Brukte litt tid på å søke etter lignende tråder på dette underforumet, men fant ikke noe som hjalp. Vet dere om en lignende tråd så kom med den Skal, som dere sikkert skjønte, gå til innkjøp av et stativ så snart som mulig. Helst ikke så altfor dyrt(Under 1000 kr). Er feste mellom kamera/stativ en standarisert løsning? Er det noe generelt anbefalt merke å gå etter? Har dere noen nettsider å anbefale? Kom gjerne med konkrete anbefalinger/erfaringer Har sett litt på japanfoto ang. stativer men de har lite utvalg, og infoen er knapp. Hvis noen har en link til litt info om stativer hadde det vært flott, dog det kanskje er litt begrenset med info på dette området Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Ja, det er et standard feste mellom kamera og stativ / stativhode. De dyrere stativene har separate hoder, men det trenger ikke vi å tenke på. Jeg foretrekker at utstyret skal være lett. Hurtliglås er nesten et must om du skal bevege deg litt rundt med stativet. Dermed slipper du å skru kameraet av og på stativet hele tiden. Jeg kjøpte et Manfrotto 718-B på elkjøp ved juletider i fjor. Har vært veldig fornøyd med kjøpet. Stativet veier 1,4kg og du får med en bærebag som er kjekk å slenge over ryggen når du skal ut på tur. Alt er veldig "jevnt" og godt oppsmurt på det. Det kostet med i underkant av 800kr. Jeg har ikke angret et sekund. Med mindre du skal slenge på ei skikkelig heavy-duty telelinse klarer du deg nok, det tar nemlig maks 2,5kg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå