Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mor røyker inne, plager meg MYE.

ugotabanana

Anbefalte innlegg

Hola Bandola,

Har seg slik at min mor røyker som en dampveivalls inne, eller hun sitter inne og røyker med vindu oppe noe som gjør at hun tror at jeg ikke merker i det hele tatt at hun gjør det, når jeg sier at dette plager meg ubeskrivlig mye blir hun bare forbannet ut av en annen verden, og sier bare "sitter med vindu oppe du merker ingenting" Noe som er HELT feil.

Dette begynner plage meg noe jævlig, what to do?!?! Dette er for jævlig....

Det er ikke slik at jeg har penger og bare kan kjøpe en bolig på dirren liksom noe jeg gjerne skulle gjort.

Kan også nevne at det fort kan bli en krangel fra helvete når jeg tar opp dette temaet.

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åhhh...slikt gjør meg så SINT!

Jeg er selv vokst opp med det samme, og føler sterkt med deg.

Vi var alle allergikere, men det var ikke godt nok for henne.

Dampet inne, på hytta, i bilen overalt, til tross for at vi satt med røde øyene, hoste og det som værre var.

Og ble som din, sint når vi klagde.

Derfor reagerer jeg sterkt når jeg ser mødre røyke i bilen med sine små barn i.

Gremmes!

Har ingen anelse hva du skal gjøre. For jeg fant aldri noen løsning....før jeg flyttet.

Men kanskje du kan snakke med helsesøster, legen din el.l. Dette plager deg jo.

Dessuten er passiv røyking like skadelig som det å røyke selv. (Noe som det ble et stor spetakkelt av når vi nevnte hjemme)

Du er jo tydelig plaget.

Så jeg håper du finner en løsning.

Jeg vet ikke hvorfor røykere er så sta på den røyken.

Er det noen røykere her som kanskje kan forklare oss det?

Ønsker deg lykke til,

føler med deg! :ermm:

Jeg er LYKKELIG for å bo i et røykfritt hjem nå. :yes:

Noen linker til deg:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320655

http://www.slutta.no/servlets/dispatcher?m...eNodeId=1030779

Lenke til kommentar

hvorfor hun absolutt skal røyke inne aner jeg ikke, men virker som hun er utrolig sta :p Ingen jeg kjenner som er sånn...

Du kan vel begynne å gjøre noe som hun missliker inne, og si at du slutter med det, når hun slutter å røyke inne.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Alt en gjør, gjør en for seg selv. Det kan være et greit ordtak å ta med seg videre. Vi er alle veldig egoistiske, og vi tenker ikke på andre mennesker, andre ganger enn når det er en fordel for oss selv å gjøre det. Her er det dere må få henne til å føle seg så jævlig at det blir en fordel for henne å slutte å røyke. Dere må gi henne så dårlig samvittighet at det blir en fordel for henne å kanskje gå ut å røyke.

Det nytter ikke å være logisk hvis hun føler seg godt med å røyke inne.

Lenke til kommentar

Lag henne noen ultimatumer... Har du noen arbeidsoppgaver hjemme?

NEKT å gjøre dem til hun bestemmer seg for å røyke en annen plass :)

Eller, rett og slett ignorer henne... Eller noe jeg tenker på å ta i bruk snart:

Gjør nøyaktig det motsatte av ALT hun sier du skal gjøre :tease:

Lenke til kommentar

Hvis hun er en god mor burde hun ta hensyn. Selv hadde det plaget meg grenseløst hvis jeg hadde vært i din situasjon for hater røyk. Krev at hun tar mer hensyn, hvis det ikke funker må jeg si du har en unormalt dårlig mor på det området.

Lenke til kommentar

Utrolig trist at det skal være slik. Man håper jo at det å forgifte sine egne barn skal være initiativ nok til å ta hensyn, men dessverre er det veldig mange røykere som gir totalt blanke i andre, tom. nærmeste familie. I slike tilfeller kan det tenkes at det beste er å sette hardt mot hardt, dvs. oppføre deg som en drittsekk tilbake. Kanskje det kan åpne øynene til vedkommende, men det kan selvfølgelig også utvikle seg i mer negativ retning.

Lenke til kommentar
oppføre deg som en drittsekk tilbake. Kanskje det kan åpne øynene til vedkommende, men det kan selvfølgelig også utvikle seg i mer negativ retning.

8961705[/snapback]

Ja, det nytter ikke å plutselig være en drittsekk... Man må forklare den eksplisitte grunnen til hvorfor, så fungerer det kanskje :)

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet hjemme hvor begge foreldrene røykte.. Jeg trengte bare å si at røyken var et problem for meg og ja.. Etterhvert røyket de på verandaen selv om det småregnet... Hvorfor kan ikke alle skjønne problemet?

Hva med å kjøpe en spray med skikkelig parfymedunst og spraye hele rommet/huset (Helst noe som ikke sitter fast i møbler). Si at henne når hun irriterer seg over lukten at du føler det samme med nokotinen hun damper i seg på stua.

Lenke til kommentar
Lag henne noen ultimatumer... Har du noen arbeidsoppgaver hjemme?

NEKT å gjøre dem til hun bestemmer seg for å røyke en annen plass :)

8961650[/snapback]

Kjipt problem. Men enig i denne quoten her...

Håper din mor finner til fornuft.

Lag en underskriftkampanje eller noe lignende her kanskje. Så viser du henne den etter en stund!

Lenke til kommentar

Ta lighterene/fyrstikkene hennes, og alle du finner i huset.

Da må hun ut for å kjøpe fyr. da tar hun vel en røyk ute.

Når hun kommer hjem, tar du de igjen, fortsett slik.

Hun vil nok bli sur, og grinete. Men du kommer bare til å slutte med det når hun har sluttet å røyke inne.

Å gå noen meter ekstra for å gå ut å ta seg en sigg er ikkenoe.

Selv syntes jeg røyken smaker best ute, helst om vinteren. Da er den best.

Lenke til kommentar

Ja, røyking innendørs er noe svineri. Har aldri skjønt hvorfor endel røykere ikke tar hensyn til oss andre. Jeg bor i kollektiv, og her er det en fyr som røyker inne, selv om det står i kontrakten at det ikke er lov. Det gjør ikke ting bedre at jeg sliter med allergi i tillegg.

Det er så forbanna kjipt å ofre helsa bare pga. tankeløse egoister.

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt et lite skilt til å henge på veggen hvor det står "røyking forbudt innendørs" eller noe lignende?

Lenke til kommentar

Jeg røyker selv og ble utrolig provosert av å lese det du beskriver. Det er rett og slett respektløst av mor di.

Har du noen allergier eller noe sånt du kan få legeattest på? Dersom mora di aldeles ikke hører på sunn fornuft fra hennes egen sønn om at dette virkelig plager deg, må du nesten gå andre veier for å få bukt med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...