Gå til innhold

Ustabil etter skifte DDR -> DDR2 m ASRock HK

Aetius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Prøv å deaktivere dual-channel, sette ned frekvensen, øke timings, osv. Dette spesielt dersom du har tweaket de forrige modulene med spesielle instillinger.

- Kjør en CMOS-reset.

- Se etter nye BIOS-oppdateringer.

Lenke til kommentar
Hm, dette høres ikke bra ut, med tanke på at jeg kjøpte brikkene på en datamesse i London. Blir for mye styr å sende dem over for RMA. :(

8960439[/snapback]

Prøv å sette vmem til high, har vært borti at enkelte hovedkort undervolter noe. Om det fortsatt er problemer kan du prøve en og en brikke. Det er lite sannsynlig at det er problemer med BEGGE brikkene. Prøv også en og en minneslot av gangen for å se om det kan være noe med disse.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hm, dette høres ikke bra ut, med tanke på at jeg kjøpte brikkene på en datamesse i London. Blir for mye styr å sende dem over for RMA. :(

8960439[/snapback]

Prøv å sette vmem til high, har vært borti at enkelte hovedkort undervolter noe. Om det fortsatt er problemer kan du prøve en og en brikke. Det er lite sannsynlig at det er problemer med BEGGE brikkene. Prøv også en og en minneslot av gangen for å se om det kan være noe med disse.

8964035[/snapback]

Har et lignende problem med ASrock 775-DualVsta som jeg har satt i 2 stk 1GB boxed Crucial DDR2 minne istedetfor 756 DDR1 som sto i maskinen. :hmm:

Har oppgradert BIOS, men synes det lagger i spill og det er generelt ikke noe kjappere maskin(brikkene er testet på en annen maskin med Memtest en hel natt uten feil) på 1280x1024 i HalfLife 2 er det knapt 60-70 fps

( Har Intel core duo E6300+ Powercolor Radeon XT1950PRO 256mb+NorthQ 4001AT, ATX 400W)

Kanskje man skal formatere og legge inn en fersk XP??

Hva bør jeg forvente i ytelse på denne maskinen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...