Zappza Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hei, jeg skal bygge ny PC nå, og lurer på hva som er best av CPUene nå får tiden? Gjerne den modellen av den prosessoren med best pris/ytelse forhold også =) Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Intel Core 2 Duo er vel den prosessorserien som har best pris / ytelse for tiden. Tror de som ligger mellom 1400-2000 gir best pris ytelse. F.eks. Intel Core 2 Duo E6600 Lenke til kommentar
andregr Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Hei, jeg skal bygge ny PC nå, og lurer på hva som er best av CPUene nå får tiden? Gjerne den modellen av den prosessoren med best pris/ytelse forhold også =) Takk for hjelpen! 8959103[/snapback] ASUS P5N-E SLI Core 2 Duo E4300 Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P Alt kan kjøpes hos komplett, bruk hurtigkassen og lim inn disse tallene: 312367 329410 330167 303858 314282 314282 Da spretter alt frem som jeg anbefaler deg. RAM'en er også suverene å overklokke, de har noen spesielle typer chip'er som er enkle å håndtere. Bare pass på at du ikke skrur på for mye volt! Har også lagt ved ekstra chipset kjøling siden dette ikke eksisterer på dette hovedkortet, og et par vifter for å kjøle southbridgen. Dette er et must med dette hovedkortet, men da ... da får du et jævlig billig og kjapt oppsett. Denne prosessoren klokker du lett, og da mener jeg særdeles lett til 3 ghz. Peis på med et 8800GTX og du har en suveren spille-pc! Pr dags dato koster oppsettet 3333,- Endret 27. juni 2007 av andregr Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Hmm, jeg har et Geforce 7800GS eXtreme, det beste grafikk kortet til AGP nå. Får full score i Windows Experience Index i Vista med det, og det kostet meg godt over 3000,- når jeg kjøpte det så jeg vil nådig bytte det ut =/ Dessuten spiller jeg ikke så alt for mye, jeg vil bare ha en råere prosessor =) Derfor vil jeg holde meg til AGP intil videre, skal ikke påkoste meg så alt for mye nytt dyrt =) Therefore, hvilken CPU burde jeg velge? andregr: Takk for god hjelp, du fikk meg faktisk til å vurdere å kjøpe alt nytt ^^ Endret 28. juni 2007 av Zappza Lenke til kommentar
dedeee Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Meh. Du kommer til å få noen problemer her ser du. Core 2 Duo er en rimelig ny standard, og derfor støtter de fleste C2D hovedkort ikke AGP. For AM2 vet jeg lite, men blir nok et visst problem der og. Hva slags HK/CPU har du nå? Er vel kanskje mulig å finne en fungerende oppgradering uten å måtte bytte ut HK, med litte granne flaks. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 For C2D finnes følgende alternativ dersom du ønsker å beholde skjermkort og minne (uansett om du har DDR eller DDR2) ASRock 4CoreDual-VSTA. Dette er ikke er klokkekort, derfor kan man like gjerne kjøpe E6420 eller E6600 til dette. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Meh. Du kommer til å få noen problemer her ser du. Core 2 Duo er en rimelig ny standard, og derfor støtter de fleste C2D hovedkort ikke AGP. For AM2 vet jeg lite, men blir nok et visst problem der og. Hva slags HK/CPU har du nå? Er vel kanskje mulig å finne en fungerende oppgradering uten å måtte bytte ut HK, med litte granne flaks. 8965351[/snapback] Har sjekket at det finnes hovedkort til C2D, og fant det kortet som Bolson linker til under. Har forøvrig en AMD 64 3200+ S754 og et ASUS K8N-E nå. For C2D finnes følgende alternativ dersom du ønsker å beholde skjermkort og minne (uansett om du har DDR eller DDR2) ASRock 4CoreDual-VSTA. Dette er ikke er klokkekort, derfor kan man like gjerne kjøpe E6420 eller E6600 til dette. 8965416[/snapback] Blir nok å gå for E6600 ja. Vil gjerne ha litt CPU kraft =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå