Gå til innhold

Overklokket Cpu'n, nå yter den tregere i spill!


Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp overklokket min Q6600 til 3.2ghz. Kjører N680i chipsett med unlinked som modus. Ram: 1066mhz, fsb: 1440mhz.

 

I desktop modus så flyter alt kjempebra, men i spill så har frameraten synket betraktelig slik at det hakker. Hva kan ha skjedd?

 

Så i DENNE tråden at det har kommet en oppdatering for min Cpu, har ikke prøvd enda siden jeg ikke har hatt tid...

 

Kan noen hjelpe meg?! :cry:

 

EDIT: Tenkte jeg skulle slenge med noen flere detaljer om det skulle trenges:

 

Alt er satt på auto untatt minnet som er er innstilt på 5-5-5-15, noe som er standard for mine moduler.

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke umulig at du har brent CPUn din eller lignende desverre :/

 

Eller så kan det være windows. Vile prøvd å lagt inn windows på nytt hvis jeg var deg.

8969615[/snapback]

 

Veldig rart å klare å brenne cpu'n på 1,45V...

8971248[/snapback]

 

Ja, om det var 14.5V så ville jeg blitt mistenkelig ;) Men 1.45V er godt innenfor det sikre. Ville faktisk prøvd 1.5~1.55V jeg om jeg var deg, har hatt mange problemer med overklokker der hvor jeg rett og slett hadde klemt til med for lite strøm.

Lenke til kommentar
det kan faktisk være problemet ditt akkurat der. Sett den på1.35v om du kjører standard og 1.45 og opp overklokket

8973361[/snapback]

 

Da tester jeg når jeg kommer hjem, takker!

8974199[/snapback]

 

Husk å justere RAM-volten dit den skal også. Nå vet jeg ikke hva din RAM sier den skal ha, men det gjør du sikkert selv :)

Lenke til kommentar
det kan faktisk være problemet ditt akkurat der. Sett den på1.35v om du kjører standard og 1.45 og opp overklokket

8973361[/snapback]

 

Da tester jeg når jeg kommer hjem, takker!

8974199[/snapback]

 

Husk å justere RAM-volten dit den skal også. Nå vet jeg ikke hva din RAM sier den skal ha, men det gjør du sikkert selv :)

8974501[/snapback]

 

Min sier den skal kjøre på 2.2. Når jeg har på Auto står den på 1.85..

Lenke til kommentar
det kan faktisk være problemet ditt akkurat der. Sett den på1.35v om du kjører standard og 1.45 og opp overklokket

8973361[/snapback]

 

Da tester jeg når jeg kommer hjem, takker!

8974199[/snapback]

 

Husk å justere RAM-volten dit den skal også. Nå vet jeg ikke hva din RAM sier den skal ha, men det gjør du sikkert selv :)

8974501[/snapback]

 

Min sier den skal kjøre på 2.2. Når jeg har på Auto står den på 1.85..

8975112[/snapback]

 

Ja, nemlig! Prøv å sett den på 2.2 og se hva som skjer :) Om du fortsatt har store problemer i spillene. Om PCI-E bussen ikke holder seg låst når du overklokker kan du også sette den til 101mhz istedet for standard 100. Med "ikke låst" mener jeg at den ikke holder seg på 100 som den skal, er noen bugs med dette på enkelte hovedkort, så du kan forsøke 101mhz.

Lenke til kommentar

Tror det var et par av rambrikkene som har tatt kvelden, dårlige greier ass... Skal dra til pcutstyr i dag og benytte angreretten, har fortsatt 3 dager til på meg eller noe... Bestiller samme en gang til, kanskje jeg er mer heldig denne gangen :)

Jeg fant det ut ved å formatere til vista 64bit som støtter 4gb, fikk BSOD hver gang jeg bootet opp. Formaterte igjen og innstallerte 32bit versjonen, da bootet den med 2.75gb som ram. Da har tydeligvis den fjerde brikka tatt kvelden.

 

EDIT: La ikke merke til trippelpost... :roll:

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar
Sikker? husk av 32 bit støtter bare ca 3 gb med ram..

 

resten av rammen du har går da til diverse ting i pcen.

8986219[/snapback]

 

Jeg innstallerte 32bit bare for å se om det var den siste brikka som var problemet, er ikke akkurat noen ekspert på dette området. Men nå har jeg 64bit med 2 rambrikker som utgjør 2gb. Når jeg får de nye bare setter jeg de i :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...