Playmofetish Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Hei, kunne noen av dere som kjenner godt til Vista Home Premium og Media Center ta en titt på denne problemstillingen? Alle tips mottas med glede. Info: Fujitsu Siemens Scaleo EV HTPC. Vista Home Premium Satt på nettverk i et domenenettverk. Maskinen er ikke meldt inn i domene, da Vista Home Premium ikke har mulighet til det. Integrert nettverkskort, sikkert fra Intel. Problem: Ved første oppstartstart hadde ikke maskinen Internett tilkoblet. Media Center-guiden ble da kjørt igjennom, og det ble sagt Nei til å automatisk laste ned oppdateringer på TV-tilbydere osv i Media Center. Kun TV-kanaler ble scannet inn fra kabel-TV på huset. Dette fungerte da fint. Så ble maskinen satt på nettverket deres. Windows har ingen problemer overhodet med å komme seg på Internett, alt fungerer i vanlig Windows-miljø, men programmet Media Center har ingen Internettilgang. Jeg har etter dette kjørt igjennom alt av guider i Media Center, hele oppsettet på nytt, og Internettveiviser på nytt. Ingenting hjelper, Internett-test timer ut, og nedlastning av informasjon på TV-tilbydere står og venter og venter uten å gjøre noe fordi den ikke finner Internett. Jeg har i tillegg både skrudd av og på brannmur, åpnet porter på det jeg har sett fra cmd -> netstat –a når jeg kjører Internettest i Media Center. Edit: Brannmur på maskinen er skrudd av og på uten påvirkning på problemet. Brannmuren som står i nettverket skal ikke ha så store begrensninger, og det er plassert en annen maskin med Windows XP Media Center på samme nettverk som ikke har disse problemene. Endret 28. juni 2007 av Playmofetish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå