Gå til innhold

Ressurskrav for prossessering av opptak..

x-ith

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om noen kjenner ressurskravene for prossessering av opptak med Hauppage Videokort.

Målet er å kunne ta opp livesendinger, enten film eller streams over nett, lagre til disk, og så redigere. Er tenkt brukt til redigeringsformål, og er hovedsaklig tenkt til streams av gaming-events, og "firstperson-footage" fra FPS-gaming.

Er det mulig å kjøre videosignal via S-Video ut fra Skjermkort, og til Hauppage Videokort, for deretter lagre til Harddisk, og så for hvert opptak redigere så en sitter igjen med de klippene en ønsker, og således kan forminske lagringsformatet?

Hva kreves av CPU-kraft, og holder Chipset på Mini ITX-kort? Jeg prøver å få til å legge videokortet i en Server, istedet for i ATX-PC`n. Dette for å avlaste CPU når jeg spiller eller redigerer.

Vil formatet fra et direkte opptak bli så stort at det kan være vanskeligheter med å bare ta opp t.d. hver fjerde frame? Eller kan det være muligheten for å løse prossesserings-utfordringen?

Håper noen har erfaring med opptak gjennom Videokort fra Huappage og kan hjelpe meg med noen svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Lurer på om noen kjenner ressurskravene for prossessering av opptak med Hauppage Videokort.

Målet er å kunne ta opp livesendinger, enten film eller streams over nett, lagre til disk, og så redigere. Er tenkt brukt til redigeringsformål, og er hovedsaklig tenkt til streams av gaming-events, og "firstperson-footage" fra FPS-gaming.

Er det mulig å kjøre videosignal via S-Video ut fra Skjermkort, og til Hauppage Videokort, for deretter lagre til Harddisk, og så for hvert opptak redigere så en sitter igjen med de klippene en ønsker, og således kan forminske lagringsformatet?

Hva kreves av CPU-kraft, og holder Chipset på Mini ITX-kort? Jeg prøver å få til å legge videokortet i en Server, istedet for i ATX-PC`n. Dette for å avlaste CPU når jeg spiller eller redigerer.

Vil formatet fra et direkte opptak bli så stort at det kan være vanskeligheter med å bare ta opp t.d. hver fjerde frame? Eller kan det være muligheten for å løse prossesserings-utfordringen?

Håper noen har erfaring med opptak gjennom Videokort fra Huappage og kan hjelpe meg med noen svar :)

8958819[/snapback]

ikke noe problem å ha alt på samme PC'en. Jeg har selv spilt CS source, WOW, BF2 uten store problemer samtidig som jeg tar opp et tv program (i prinsippet det samme som du har tenkt).

Jeg bruker svideo inn på et PVR150 kort.

Opptak tar nesten ikke noe CPU kraft, PVR150 kortet har innebygget koder så den gjør MPEG-2 kodingen uten å belaste CPU.

CPU'en min er AMD XP2400. Men har også testet opptak på VIA SP1300, men går også fint på svakere kort en det å gjøre opptak.

Redigering krever kanskje litt mer. Men det går nå greitt på min gamle xp2400.

Tror du finner en del sw på thegreenbutton.com, mener det var der jeg ihvertfall fant noe enkle greier for å klippe litt i opptak gjort med Windows MCE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...