Gå til innhold

Passer Linux for meg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Age Of Conan vil kansje funke sånn passelig hvis du har et kraftig nvidia skjermkort en god stund etter at det er sluppet ut, eller passer linux fint for deg.

8958799[/snapback]

Hva mener du? Jeg har GeForce 7800GTX, hm.

Og hvilke Linux passer? :p

Uff hva roter jeg meg borti kanskje holde meg til Windows XP :o Snart slutter de oppdatere den vel?

Lenke til kommentar

Linux kan du bruke til alt utenom spill. Jeg bruker bare XP til BF2, og Ubuntu til alt annet.

Jeg kan anbefale deg a laste ned Ubuntu. Det er installasjonsCD og LiveCD i ett, sa du kan prove det ut for du installerer det. Med Ubuntu kan du ogsa velge a partisjonere disken, sann at du far 2 "disker" pa 1 disk, uten at det odelegger XP.

Lenke til kommentar
Linux kan du bruke til alt utenom spill. Jeg bruker bare XP til BF2,  og Ubuntu til alt annet.

Jeg kan anbefale deg a laste ned Ubuntu. Det er installasjonsCD og LiveCD i ett, sa du kan prove det ut for du installerer det. Med Ubuntu kan du ogsa velge a partisjonere disken, sann at du far 2 "disker" pa 1 disk, uten at det odelegger XP.

8958941[/snapback]

Kult, hm. Fortell hvorfor jeg bør gå fra Windows XP til Linux hvis jeg setter krav til sikkerhet for mine private filer og sikkerhet i seg selv?

Også video redigering og sånt? Kamera stuff? Adobe?

Lenke til kommentar
Linux kan du bruke til alt utenom spill. Jeg bruker bare XP til BF2,  og Ubuntu til alt annet.

8958941[/snapback]

BF2 funker perfekt for meg i Cedega (som jeg lastet ned og kompilerte gratis fra CVS).

JohnsonsdotNo: Kjør dual-boot, da kan du teste og leke deg fram i Linux og allikevel kunne starte opp Windows fra tid til annen.

Lenke til kommentar

8958941[/snapback]

BF2 funker perfekt for meg i Cedega (som jeg lastet ned og kompilerte gratis fra CVS).

JohnsonsdotNo: Kjør dual-boot, da kan du teste og leke deg fram i Linux og allikevel kunne starte opp Windows fra tid til annen.

8960258[/snapback]

Hm, kan noen si meg 5 beste ting med og gå fra Windows XP til Linux er?

Jeg er jo bare en person som elsker og surfe, chatte, musikk/film, bruke film tools for redigere film som jeg lager. Sikkerhet er viktig så ingen knabber informarsjon fra meg.

Age of Conan er viktig for meg og spille men som jeg forstår finnes program jeg laster ned som jeg bruker da eller? Hm?

Lenke til kommentar

JohnsonsdotNo, har du winxp lovlig? isåfall hold deg til det. Tviler på at du har noen glede av å gå over til linux, pc'en din vil ikke yte noe bedre. Men det er jo sånn i disse dager da, at det er ut å bruke MS produkter, og veldig inn å bruke linux. I tillegg får du med "jeg vet best, dere alle andre har feil" holdningen. Jeg bruker linux litt på en bærbar atm for å kjøre RDP mot windows maskiner, dette funker så som så, men tvært man nevner et MS produkt, er det som noen av disse linux folka får et støkk i seg og nekter å hjelpe. Istedet vil man få tips om fullt av halvgode programmer man kan bruke istedet. Mitt tips til deg, visst du ønsker å bruke maskinen din som du gjør nå, hold deg til Windows XP. Har du lyst til å teste linux, bruk en liveboot cd, så ser du om det er noe du vil gå vidre med :)

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
JohnsonsdotNo, har du winxp lovlig? isåfall hold deg til det. Tviler på at du har noen glede av å gå over til linux, pc'en din vil ikke yte noe bedre. Men det er jo sånn i disse dager da, at det er ut å bruke MS produkter, og veldig inn å bruke linux. I tillegg får du med "jeg vet best, dere alle andre har feil" holdningen. Jeg bruker linux litt på en bærbar atm for å kjøre RDP mot windows maskiner, dette funker så som så, men tvært man nevner et MS produkt, er det som noen av disse linux folka får et støkk i seg og nekter å hjelpe. Istedet vil man få tips om fullt av halvgode programmer man kan bruke istedet. Mitt tips til deg, visst du ønsker å bruke maskinen din som du gjør nå, hold deg til Windows XP. Har du lyst til å teste linux, bruk en liveboot cd, så ser du om det er noe du vil gå vidre med :)

8960986[/snapback]

Hm, jeg har partisjonert harddisken fra før av i 3 disker, jeg har en disk på 39GB, kan vel egentlig legge linux der så kan jeg bruke begge deler i starten av?

Lenke til kommentar

Er en mulighet med dual boot ja. Men tror nok at du vil se deg rimlig lei av å restarte såpass ofte. Spesiellt med tanke på at linux er treigt å boote, iallefall er det min erfaring med bla. ubuntu. Men du kan jo prøve å se om det er noe for deg.

Lenke til kommentar

Ok, forklare gjerne hvor fort det egentlig går (i antall minutter og sekunder? tatt tiden? ;p ). Det går iallefall balltregt til meg med ubuntu, windows er derimot litt raskere. Gammel installasjon av windows, ny installasjon av ubuntu. Mulig jeg har gjort noe feil da? ettersom at det går så tregt.

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

de grafiske greiene ville jeg ventet med til jeg kjørte fra hdd, selv om det er mulig å installere det i liveCD på vanlig måte.

http://wiki.beryl-project.org/wiki/Install...sty_with_nVidia

her er en guide for hvordan du installerer det. husk at det forsvinner når du restarter, ingen endringer du gjør er permanente.

EDIT: angående boot-tid: på en rimelig oppegående system burde du boote inn til login-manager'n på maks 50 sek, med tweaking kan du nok få den ned i 20-30 sek

Endret av hockey500
Lenke til kommentar

Helt aerlig vurderer jeg g[ helt over til Ubuntu, slette Windows XP fordi dette her liker jeg veldig godt og jeg spiller ingen spill, eneste er vel Age of Conan som ikke blir slippet ut for om 130 dager ca liksom, hva sier dere...

Ja og yter pcen min bedre med Ubuntu enn Windows XP tro...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...