snesoey Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg har lenge hatt problemer med at noen spill/demoer henger (ikke hakker). Alle tenkelige oppdateringer og drivere er installert - så nå begynner jeg bli en smule irritert. Eks.: visualisering av problemet (divx - 1.2MB) Håper det er noen der ute som har en løsning på dette problemet. System WindowsXP (SP1) DirectX9 HK: MSI 860D Pro CPU: Dual Xeon 2.4GHz GK: Hercules Radeon 9700pro (catalyst 3) LK: Creative SB Audigy (5.12.1.253) RAM: 2GB RDRAM HD: 2x 120GB Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Har du prøvd å oppdatere skjermdriverne? Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Jupp. Prøvd alle drivere jeg har kommet over (sist prøvd: 7-81-021213a-006924C) . Både hw-produsent og ATI sine. Lenke til kommentar
CAH1 Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Henger alle spillene på samme måte som eksemplet du hadde lagt ut eller varer det lenger? Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Nei, det er ikke i alle spill/demoer dette forekommer. Ser ut som om problemet oppstår kun når spesifikke rutiner blir brukt. Da går det i slikk "rykk&napp" - vist i eksempelet. Lenke til kommentar
Elv!sPresley Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 du har ikke noe som kjører i bakgrunnen? som kazaa? en kamerat av meg hadde det og da lagga GTA3 INTENST i 15 sekunder hvert minutt, og etter de 15 sekundene var det helt perfekt igjen, og det skulle da gå bra for hans maskin er mye bedre enn min. og her funker alt fett med kazaa i bakgrunnen. en stund senere leste jeg att du kan kjøre kazaa, men du må ikke ha på auto start når datan starter Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Nei, jeg har ingen programmer eller unødvendige prosesser kjørende i bakgrunnen. Det er ganske frustrerende når langt mer krevende programmer (spill/demoer) kjører helt fint :-? Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Var det slik før du la inn dx 9 ? Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Har du vurdert hvorvidt dette kan være HDen? I de tilfellene jeg har opplevd noe lignende (men da var hengeperiodene mye kortere) fant jeg ut at alt gikk bra om jeg spilte spillet fra en raskere defragmentert HD... Longshot, men alikevel... Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Er redd dette er skjermkortet. Jeg hadde også dette problemet med et Radeon9700 kort. Kjør 3dmark2001 og sjekk om noen av testene går i rykk og napp. Hos meg skjedde det i Fill Rate og Point Sprite testene, alle andre gikk normalt. Prøvde alle drivere, men fant ikke ut av det, så jeg gikk tilbake til mitt ti4200 kort. Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Var det slik før du la inn dx 9 ? Samme problem under dx8.1. Har du vurdert hvorvidt dette kan være HDen? Ja. Selv om det ikke var noen form for aktivitet på disken, har jeg prøvd å kjøre programmene fra en tom 120GB disk. Er redd dette er skjermkortet. Jeg hadde også dette problemet med et Radeon9700 kort. Kjør 3dmark2001 og sjekk om noen av testene går i rykk og napp. Hos meg skjedde det i Fill Rate og Point Sprite testene, alle andre gikk normalt. Prøvde alle drivere, men fant ikke ut av det, så jeg gikk tilbake til mitt ti4200 kort. Steike - der har vi det! Vet du om dette er ett problem som kun oppstår med noen kort - eller om det er alle Hercules sine 9700pro kort? Dumt å først nå finne ut at det muligens er en hardware feil på ett produkt som er kjøpt for over 3mnd. siden. Om det skulle vise seg at det er ett hardware problem på kortet mitt, er det da noen som vet om jeg har rett på å få dette byttet inn i ett nytt? (Skal ta og høre med forhandler (Komplett.no)). Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg har ikke kortet fra hercules men dette : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Har fortsatt kortet og skal teste det i noen andre maskiner. Jeg mistenker at det er noe kompabilitetsproblemer et sted. Med chipsettet, lydkortet eller noe. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Nå har jeg testet kortet på et par andre maskiner. En HP vectra P4 1,8Ghz. Her fikk jeg ikke kortet til å fungere i det hele tatt. Straks jeg la inn driveren ble skjermen svart og det var ikke mulig å starte windows XP, utenom i sikkerhets modus. Så prøvde jeg på en Compaq Evo P4 2Ghz. På denne fungerte det mye bedre. Rykk og napp var borte, men jeg får en dramatisk dropp i framerate i 1 sekund i de 2 3dmark testene i steden. Jeg brukte Catalyst 3.0 driveren. Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at dette betyr dårlige drivere, noe ATI egentlig alltid har vært kjent for på sine 3d kort. At det ikke funket på HP maskinen er helt utrolig. Kan nesten virke som om ATI har testet kortet for lite for å få det ut på markedet så fort som mulig. Jeg får holde meg til mine kjære nvidia kort, og prise meg lykkelig over at jeg ikke har betalt for Radeon kortet selv. Forresten, kanskje dette har sammenheng med den testen hardware.no kjørte på minimum fps? Selv om radeon kortet hadde høyere gjennomsnittlig fps, så var nvidia kortet mye bedre på minimum fps. Fint om andre som har Radeon9700 kan kjøre Fill rate og point sprite testen i 3dmark2001 og poste resultatet her. Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Tror jeg tar og tester ut kortet på en annen maskin og ev. gir dem en sjanse med å komme ut med noen bedre drivere - før jeg tenker på noen utskifting. Men, jeg "frykter" de er mer opptatt av å optimalisere driverne for ytelse fremfor å løse noen kompatibilitets problemer. Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 En kamerat av meg har Hercules Radeon 9700 Pro. Når han kjører 3D mark 2001 og mange andre spill henger det på samme måten, FPS'en er høy men det er som om kortet hele tiden må hente seg inn igjen og da kommer denne hengingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå