hjahre Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hei. Jeg har tenkt å lage spesialtilpassede programmer til folk. Pluss at jeg skal selge noen som jeg har lagd sjøl. Så det jeg egentlig lurte på var, hvor mye kan en som meg ta i timen? Jeg er ikke utdanna programmerer, siden det bare er noe jeg driver på med ved siden av skolen. Hadde vært morsomt å fått noen svar Jeg er ikke sikker på hvor denne skulle postes, så poster den her. Veit det er en annen tråd i Web-/HTML-/CSS forumet, men siden dette dreier seg om "vanlig"-/Windows-programmering så følte jeg at denne tråden ikke passa helt inn der. På forhånd takk for alle svar jeg får Lenke til kommentar
timitim Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Du må gå igjennom utgiftene du har på utstyr, programmvare, strøm, husleige(hvis du har egne lokaler) osv. i løp av eit år. Minimums betalingen du må ta er slik at disse utgiftene blir dekket + moms. Så er det opp til deg og berekne kor mykje du mener du er verdt og arbeide du gjør er. Du bør jo ikkje kreve for mykje for da vil du ikkje få kunder, og ikkje for lite for da ødlegger du for andre i bransjen. Eg veit ikkje kva som er normalt innen dette fagfeltet, men dette er slik alle som driver for seg selv bør tenke. Videre er det veldig lurt å få ein kontrakt på det du skal gjøre før du begynner på ein jobb der alt fra betaling, opphavsrett, beskrivelse... er med for å unngå problemer hvis kunden er misfornøyd senere. Lenke til kommentar
LordEirik Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg har fått 300,- men jeg vil oppfordre til å prøve å ikke ta timesbetaling. Fikk 1000,- for et program som tok 30 minutter å lage. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Kan jeg spørre hvilket type program? Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Du må gå igjennom utgiftene du har på utstyr, programmvare, strøm, husleige(hvis du har egne lokaler) osv. i løp av eit år. Minimums betalingen du må ta er slik at disse utgiftene blir dekket + moms. Så er det opp til deg og berekne kor mykje du mener du er verdt og arbeide du gjør er. Du bør jo ikkje kreve for mykje for da vil du ikkje få kunder, og ikkje for lite for da ødlegger du for andre i bransjen. Eg veit ikkje kva som er normalt innen dette fagfeltet, men dette er slik alle som driver for seg selv bør tenke. Videre er det veldig lurt å få ein kontrakt på det du skal gjøre før du begynner på ein jobb der alt fra betaling, opphavsrett, beskrivelse... er med for å unngå problemer hvis kunden er misfornøyd senere. 8987796[/snapback] Du har jo rett i det, men akkurat nå har jeg ingen utgifter. Jeg har fått 300,-men jeg vil oppfordre til å prøve å ikke ta timesbetaling. Fikk 1000,- for et program som tok 30 minutter å lage. 8988018[/snapback] Oki, det gjør det ikke så mye enklere for meg da Men jeg får se, tenkte 200-300,- i timen hvis jeg skal ta timebetalt. Kan jeg spørre hvilket type program? 8989753[/snapback] Programmet jeg skal lage burde ikke være så vanskelig å lage, det skal bare koble seg til en database. Hente ut litt info og vise det i "TreeView" vil ikke si mer om programmet enn det. Men jeg tenkte også litt fremover hvis jeg mot formodning skulle starta for meg sjøl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå