ragamuffin Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Et par fra i ettermiddag. For å ta bildet av humla først. Et bilde jeg hadde stor sans for selv, men pga at jeg desverre ikke klarte å få 100% skarphet på pollenbæreren på blomsten er det ikke brukbart til annet enn web bruk (og knapt det). Fokus ligger her på humla, som en ser av vingene og en del hårstrå, men som nevnt ville jeg definitivt hatt fokus på planten også.Selvsagt er det humlas flukt ,med tilhørende bevegelsesuskarphet ,bort fra planten som gjør dette bildet. Kunne vært artig å høre noen meninger. Marihønene som har seg på bladet er det ikke så mye å si om for meg. Noen som kjenner navnet på disse forresten. Kankje bare en avart av marihøna alle kjenner? Mønsteret er som hentet ut av lakkeringen av bensintanken på en custom chopper. Humlebildet f/9 og 1/125s. Mariønene f/8 , 1/160s. Begge ISO 400 og Canon 20D med EF 100/2.8 macro Lenke til kommentar
magneska Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Er nok bare en variant av den vanligste høna ja Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Er det bare meg, eller har du lagt fokus på ryggen til den nederste, raga? Greit bilde, men om du hadde senket kameraet litt, og kommet på samme høyde som de elskende hadde det blir mer vellykket, samt fått fokus på et av 3(?) hoder. Endret 28. juni 2007 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Er det bare meg, eller har du lagt fokus på ryggen til den nederste, raga? Greit bilde, men om du hadde senket kameraet litt, og kommet på samme høyde som de elskende hadde det blir mer vellykket, samt fått fokus på et av 3(?) hoder. 8960766[/snapback] Takker for kommentarer! He-he.Joda det hadde vært bedre med begge i fokus, men med noen millimeter å gå på med tanke på dybdeskarpet lot det seg vanskelig gjøre slik situasjonen var. Med stativ kunne jeg valgt lenger lukkertid og jerket ISO enda høyere kunne jeg nok kommet ned i blender 16-22. Det hadde hjulpet. Enig med deg at en enda lavere vinkel hadde vært bedre. Men siden bladet var 10 cm over bakken måtte jeg lagt meg ned i jordhaugen og smutset ut min T-shirt og det vil man da ikke.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Men siden bladet var 10 cm over bakken måtte jeg lagt meg ned i jordhaugen og smutset ut min T-shirt og det vil man da ikke.. 8960867[/snapback] åja, så du er en sånn finkarsfotograf du ja... Trodde bladet var litt høyere enn som så. Jeg for min del hadde ikke trengt fokus på begge, men iallefall ett av hodene. Om du hadde kommet lengre ned hadde du også hatt god mulighet til å fokusert på begge. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Porren kan du ha for meg, slikt tenner nemlig ikke en en så lite makrofiksert fotograf som meg. Det med bevegelsesuskarphet likte jeg der i mot veldig godt. Action og estetikk smelter sammen, og utgjør et vellykket resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå