dravisher Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Heisan. Jeg vurderer å kjøpe meg en 30" skjerm, og siden disse ikke har egen elektronikk for skalering må all skalering gjøres av skjermkortet. Dvs. at skjermkortet må kunne strekke hvilken som helst oppløsning over hele skjermen, skalere uten å strekke, og også kunne la bildet være slik det er, da med sorte striper rundt. Dette vet jeg at nvidia sine kort gjør helt greit, med enkle og greie valg i kontrollpanelet. Men jeg har lest at ATI ikke takler dette så bra. I en anmeldelse (husker ikke helt hvor) av en 30" skjerm ble man faktisk sterkt advart mot å bruke ATI pga. dette. Er dette virkelig et problem? Det virker jo helt utrolig at en så viktig funksjon ikke fungerer skikkelig, men jeg huske å ha lest at dette er et problem flere steder. Er det noen som vet noe om dette? Er det kanskje et problem som har blitt fikset nylig? Jeg tenker spesifikt på HD 2900XT, men dette er kanskje et driverproblem slik at hvilket skjermkort det er snakk om ikke er så viktig. Takker for svar Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Fant en tråd på HardForum som omhandler dette. Spesifikt er det altså det å skalere opp bildet uten å strekke det over hele skjermen som ikke støttes av ATI. Utrolig trasig å ikke støtte dette. Med mindre noen vet at dette har blitt løst de siste par månedene er vel egentlig problemet mitt løst. Jeg må ganske enkelt kjøpe nvidia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå