EviLEddiE Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Har en kamerat med WinXP. Hver gang han skal starte maskinen og logge seg inn, bruker den ca 2 min fra han har skrevet inn til passordet til Windows-desktoppet dukker opp på skjermen. Det er null HD-aktivitet i denne perioden. Rett før desktoppet kommer, blinker floppy-lampen. Dette skjer imidlertid bare ved første pålogging, når kameraten min logger seg på med andre brukerkontoer/samme brukerkonto etterpå, kommer desktoppet inn med en gang. Mistenker derfor en eller annen "service" for å stå bak feilen. Prøvd å disable bl.a Automatic Update og System Restore, uten hell. Kameraten min sier at hele rabalderet begynte etter at han installerte CloneCD 3.2.2.1 på PC-en. Avinst og slettet alle spor av denne, men 2-min forsinkelsen vil fortsatt ikke vekk. Norton AntiVirus 2001 er installert. Kommer imidlertid inn på PC-en med en gang med en nyopprettet brukerkonto... Noen forslag på hvordan man får vekk denne forsinkelsen i login? Lenke til kommentar
Inger Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Er Norton instillt på at den gjennomsøker for virus når maskinan skrus på? I tilfelle "ja", så er dette muligens forklaringen, det tar nemlig tid å søke gjennom hver gang pc'n skus på. Da er det også logisk at det går raskere når han logger på andre brukere osv. Er det andre programmer som står med instillingen at de skal skrus på, er dette også forsinkeler. Office-linja f.eks. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 Vel, fant ut hva trøbbelet skyldtes... Den siste sikkerhetsoppdateringen til WinXP (den som fixer UPnP) så ut til å være feilaktig installert. Denne ble installert på nytt, og dermed forsvant forsinkelsen... Lenke til kommentar
Gekko_world Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Det kan skyldes at du har installert Norton Antivirus 2001. Denne er ikke laget for Windows XP. Prøv å installer NAV 2002. Jeg har hørt fra noen andre at de fikk problemer etter installasjon av NAV 2001. Hlisen Gekko_world Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Hmm. hadde det samme problemet før i en tidligere versjon av XP (build 2465 tror jeg det var). fant aldri ut av det. jeg hadde ikke noen av programmene du nevnte... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå