markusa Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hei.. Har ganske gammeldagse foreldre.. Begge er lærere og har nettop fått sine egne bærbare pcer.. Jeg har også bærbar pc, men vil jo gjerne ha en pc det går an å spille cs og slikt på. Har funnet en glimrende på komplett.no... Fra før har vi en stasjonær pc som tar utrolig mye plass, den er fra 1999 og har 20GB lagringsplass.. Noen som skjønner at jeg har behov for en ny?? Kan noen hjelpe meg med argumenter slik at jeg får overbevisst de? Penger er ikke problemet, de er stinn av grynn, men de er litt smågjerrige.. Takker for all hjelp;) Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hmm, gode argumenter? Den nye kommer til å være mye raskere enn den gamle. (Spesiellt viss den er fra '99 og dere kjører XP på den) og du/dere får gjort mye mer med den nye pcen, alt fra bilderedigering til spill til ja, hva som helst viss den du har sett på er litt sprek. Kanskje ikke et godt argument, men den er garantert penere å se på Mer utnytte av funskjoner dere allerede bruker. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Windows Vista er et sikrere operativsystem, og dermed bør du ha det. Men for at du skal kunne bruke Vista, må maskinvaren oppgraderes Nyere PC'er er mer strømgjerrige. Penger å spare på strøm... Kommer ikke på mer foreløpig. Endret 28. juni 2007 av Caze Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Du kan seie at du skal bruke han til såkalla "tung" programmering (noko eg fann opp no...), og at du då må ha ei sterkare maskin. Den går dei rett på, sidan dei er lærarar! Dei vil jo sjølvsagt at du skal bruke maskina til å gjere noko du kan få nytte for seinare, t.d programmering osv... Lenke til kommentar
markusa Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Men er vista så sikkert da? Jeg tenkte mest på å bestille pcen uten operativsystem og innstalere xp.. Mange kamerater som har avinnstalert vista.... Lenke til kommentar
t_k Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Si at du skal bruke den til Linux og at dette er det nye og "hotte" De som ikke følger med blir igjen uten kunnskaper om det nye OS'et som skal brukes i framtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå