Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Annmelde en jente?


1915

Anbefalte innlegg

Viste ikke helt hvor den skulle postes denne her. men flytt til rett hvis det finnes en rett plass :)

 

 

Nå har det seg sånn at det er en jente som er 15 år hun blir 16 til neste år.

 

jeg er 16. blir 17 til neste år.

 

og så har det seg sånn at hun jenta prøver å ødelegge alt for meg. hun sier ting til dama mi som feks:

 

DU fortjener ikke han.

ok skal nevne navn så blir det enklere

 

 

Kristina - skal ødelegge

 

Daniel-MEG

 

Cecilie- DAMA mi :love::blush:

 

Kristina sier til Cecilie at hun ikke fortjener meg pga jeg er skada dom stygg osv. :S

 

bare pga at kristina og jeg aldri har likt hverandre. hun er sykt frekk. hun stopper ikke å plage seg med. hun skal ødelegge ALT for meg. bare det hun prøver på.

 

så det jeg lurer på er at er det mulig at jeg kan annmelde henne? og hva kan jeg si?

 

og hva kan liksom skje?

 

 

Takker for svar.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med de svarene som har kommet til nå synes jeg nok ikke at denne tråden har havnet i rett kategori.

 

I utgangspunktet synes jeg ikke det er mye i denne saken man juridisk sett kan ta fatt i heller, og jeg tviler dessverre på at politiet ville tatt imot en anmeldelse i dette tilfellet. Æreskrenkelser og personlivets fred og alt det der er nok ikke politioppgaver, så det man sitter igjen med da er det som heter sivilt søksmål.

 

Man kunne jo prøve å få løst problemet i konfliktrådet da, men jeg tror ikke denne slags sverting blant tenåringer er noen reell juridisk sak.

Endret av Iudex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Politiet i Norge har ærlig talt bedre ting å bruke tid på en fjortisskrangler.

8960559[/snapback]

Sannere ord er ikke sagt :)

 

Men. Får jeg lov å spørre hva det er som har skapt denne situasjonen? Jeg tviler liksom på at den har oppstått helt av seg selv. Er det x-en din? Eller har dere hatt en eller annen konflikt tidligere? Noe må det nesten være.

 

Ellers tror jeg ærlig talt du blir flirt av om du anmelder henne. Det beste du kan gjøre tror jeg er å snakke med en veileder eller lignende på skolen. For situasjonen du beskriver går definitivt under kategorien mobbing, og da er det noe skolen kan og må ta tak i.

 

Forøvrig bør du ikke høre på de som sier du skal begynne å spre rykter om henne etc. Det er bare idioti, og det værste man kan gjøre. Det vil bare gjøre situasjonen din enda værre. Som sagt, ta det opp med noen på skolen, gjerne en litt nøytral person, veileder, helsesøster eller lignende.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...