Hakoon Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Har dratt med meg en gammel bærbar(har den ikke akkurat her så har ikke navnet) på ferie i håp om å "fikse"/finne ut hva som er galt med den. Problemet er at den fungerer helt fint i en stund, men plutselig begynner skjermen å tulle seg(bli full av streker, blir svart osv osv). Har tenkt tanken at det kan være skjermkortet som blir overopphetet pga ødelagt vifte eller lignende. Noen bedre forslag? Lenke til kommentar
okasin Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Har dratt med meg en gammel bærbar(har den ikke akkurat her så har ikke navnet) på ferie i håp om å "fikse"/finne ut hva som er galt med den. Problemet er at den fungerer helt fint i en stund, men plutselig begynner skjermen å tulle seg(bli full av streker, blir svart osv osv). Har tenkt tanken at det kan være skjermkortet som blir overopphetet pga ødelagt vifte eller lignende. Noen bedre forslag? 8958400[/snapback] Tror jeg ville ha "sprettet" den, (les: åpne).. og støvsuget den.. evt bruk luft på boks for å fjerne støv.. men godt mulig vifte til skjermkortet har tatt kvelden.. og da har du jobben med å finne noe som passer... og det er ikke bare bare.. Lykke til ! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 det du beskriver kan fint være skjermkortet og ikke skjermen. Det samme som du beskriver skjer ofte med overklokkede eller overopphetede skjermkort. Prøv å ta et screenshot at disse strekene og andre ting du får. får du dem med på screenshot er det garantert skjermkortet (men det kan være skjermkortet selv om du ikke får det med på screenshot også, men det er relativt liten sjanse). Dersom problemet også oppstår betydelig raskere når du f.eks. prøver å kjøre et 3D spill eller lignende som stresser/varmer skjermkortet mye raskere, så er det også en god indikasjon på at det er skjermkort som er feilkilden. -Stigma -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå