Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en stopper opp ved oppstart.

Anbefalte innlegg

Har nettopp vært på flytur med pc'en og når jeg starter den, så stopper den bare på første bilde med hovedkort splashbildet.

Av og til kommer jeg til neste bilde der jeg må trykke F1 for å komme videre.

Det er jo bra, men problemet her er at det står at tastauret ikke er tilbkoblet, så får ikke kommet meg inn i bios eller trykket F1.

En ting som er merkelig er at musa kun avogtil lyser under, akkurat som den ikke får strøm og jeg må koble den inn og ut noen ganger før jeg får den til å lyse ellers så kommer det bare ett lite glimt av lys før det slår seg av igjen når jeg kobler den inn.

Har prøvd å bruke både PS2 og USB tastatur.

Så har kommet frem til at det mest sannsynelig er hovedkortet som er ødelagt siden både skjermkortet og cpu vifta fungerer fint utelukker jeg at det er feil med PSU'en.

Noen kloke folk her som har noen ideer om hva som er feil og om jeg kan fikse det? Eller er det bare å bestille nytt hovedkort med en gang?

Takker for alle svar

Specs:

MSI K8N

Asus 8800gts

Twinmos 2 gb ram

Hiper 530w

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet ut hva problemet var.

Problemet oppstår kun når jeg har hovedkorte i det nye kabinettet, så trur det oppstår en liten kortsluttning en eller annen plass, noen som har vært borti dette?

hovedkortet er ikke borti noen metalldeler bortsett fra "skrufestene" så det burde ikke være ett problem. :roll:

Lenke til kommentar

Jetlag?:D

Nei, men prøv å fjern så mange komponenter som mulig, så feilsøker du på den måten. Ellers så må du bare inspisere hovedkortet, ledninger, komponenter, alt når du har alt i det nye kabinettet.

Sjekk og ledingene om det er brudd på de eller lignende..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...