alkymist Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Fanget denne måken på fisketur i lofoten. Har herjet vilt med shadow/highlights, så "glorien" rundt måken er helt bevisst. Kritikk på utsnitt etc mottas med takk! Burde jeg for eksempel beskjært så jeg fikk ensfarget himmel? tekniske data: Nikon D40x, 55-200 VR, ISO 110, f/4,5, 1/1000 sek, 70 mm brennvidde mvh Øystein Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Når du likevel har "herpet" bildet så mye som du har gjort, så ville jeg rotert fugger'n så den flyr innover i bildet. Da får du kanskje et semi-abstrakt bilde som noen kan ha glede av å hvile øynene på. Nå er måka veldig feilplassert i forhold til utsnittet. Kanskje også rotert hele bildet etterpå slik at bildet leses i vår vestlige vanlige leseretning fra venstre mot høyre. Uansett er nok dette mer manipulasjon enn fotografi, så min kritikk blir: "feilpostet". På den positive siden; jeg synes du er ganske nær en glass-skulptur illusjon. Det kan være en artig effekt å eksperimentere videre med. - Rams Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Godt poeng med at det er mer manipulasjon enn fotografering... Kan en snill moderator flytte posten til en mer riktig kategori, (hvis det fins) eller evt slette posten? mvh Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå