Gå til innhold

vanskelig IQ-oppgave

BakkiZ

Anbefalte innlegg

Her er en oppgave i IQ-testen til Illustrert Vitenskap, jeg sjønnte ikke bæret og det irriterer meg! ...til gangs, har sittet lenge nok å vridd hodet mitt i etterkant av testen :p

Noen smartinger som vil forklere meg? :)

post-26249-1182975289_thumb.jpg

Endret av BakkiZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror jeg er på sporet av noe, men den i midten er jo helt på bærtur da ... Du har vel ikke rotet litt med den for å kødde med oss, har du vel? :p

8960036[/snapback]

Hehe, neida, oppgaven var sånn den.

Det må jo være 5.

8961701[/snapback]

O'RLY? Hvorfor det? Jeg også tippa den, men det er kun fordi den ligna på de to sirklene, men DET er jo ingen løsning.

Lenke til kommentar

Ut i fra min logikk, så ville jeg sagt alternativ 1. I ruten nederst til venstre er det 2 rundinger med en strek gjennom. Går man diagonalt opp til ruten øverst til høyre, så er dette samme figur, bare i biter. Derfor ville jeg tro at det er alternativ 1 siden nummer 1 er figuren øverst til venstre, bare delt opp i biter. Har ikke peiling om det er riktig, men det var det eneste logiske jeg klarte å komme frem til i alle fall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Dere sa at det kunne ikke være 3. Men 3 er jo den eneste som skiller seg ut.... Så..? ;)

Kasp: Innlegg nr. 2323 :D

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Jeg finner endel røde tråder igjennom oppgaven, men klarer enda ikke å finne noe godt klart svar. Det som dog er med mange av disse oppgavene er at 'den mest riktige' er riktig, selv om den ikke stemmer "100%" ...

Det er ihvertfall min teori.

8967008[/snapback]

Jeg tror du er på jordet, samme med alle dere andre som har en "følelse" for en spesiell oppgave. :hmm:

Det er ikke slik at det er den som ligner mest på den tvers over eller ved siden av er rett, det er kanskje noen elementer du kan utelukke men ikke hele ruter osv. Det er helt sikkert ganske klare retningslinjer for hva som er riktig, bare du ser logikken i det.

Dette var den vanskeligste oppgaven, så den er nok ikke enkel :D

Lenke til kommentar
Ut i fra min logikk, så ville jeg sagt alternativ 1. I ruten nederst til venstre er det 2 rundinger med en strek gjennom. Går man diagonalt opp til ruten øverst til høyre, så er dette samme figur, bare i biter. Derfor ville jeg tro at det er alternativ 1 siden nummer 1 er figuren øverst til venstre, bare delt opp i biter. Har ikke peiling om det er riktig, men det var det eneste logiske jeg klarte å komme frem til i alle fall.

8968247[/snapback]

Den gikk jeg for jeg og. Fikk 124 på den testen.

Lenke til kommentar
Derfor ville jeg tro at det er alternativ 1 siden nummer 1 er figuren øverst til venstre, bare delt opp i biter. Har ikke peiling om det er riktig, men det var det eneste logiske jeg klarte å komme frem til i alle fall.

8968247[/snapback]

Hva med den midterste rekka, det skal være et system i det hele.

Får håpe noen kommer med en rett forklaring, irriterende.

Edit: Nå har du bare hjørnene, det blir som å løse en og en side på en rubix kube :!:

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...