Gå til innhold

Acer Aspire 3000 bråk og dårlig batteri


Anbefalte innlegg

Min Acer Aspire 3000 har et ekstremt dårlig batteri, varer bare maks en halvtime-tre kvarter uten strømforsyning. I tillegg har den begynt å bråke noe grasalt. Batteriet har alltid vært dårlig, men bråket har kommet det siste året. Den er 2 år gammel. Er dette vanlig for acer, og hvor kan man evnt kjøpe et bedre batteri. Har man klagerett på det, og bråket? Har jo aldri mistet den i gulvet, nesten alltid stått på en pult.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver ikke hvilket bråk det er, men er vel kanskje det vanlige, viften og kjølekanal er fullt i støv, hår, hybelkaniner,,, slik at den kjøler pcen mye dårligere enn den pleide, derfor må viften gå mye oftere, eller hele tiden.

 

Hvis det var viftebråk du mener som er bråket.

Løsningen her er at du støvsuger forsiktig alle åpningene på siden og undersiden, tenker det vil hjelpe på hybelkaninene.

 

Egentlig skulle du demontert tastaturet og deksler, og fjernet, blåst vekk støv der og, men kan du ikke det så begynn med de hullene og kanalene du ser med støvsuger.

 

Levetiden på batteriet var det flere som var misfornøyd med når den kom, men nå har nok batteriet ditt knelt, det er dessverre normalt for et to år gammelt batteri, og Acer vil ikke dekke det på garantien.

 

jeg ville kjøpt et originalt batteri igjen, men det får du bedømme selv.

 

Og for dem av dere som skal begynne en støvsuger versus trykkluft (enten boks eller oljefrikompressor) diskusjon, så kan dere spare dere for det. Vanlige brukere bruker det man har, pluss at det funker.

Lenke til kommentar
Du skriver ikke hvilket bråk det er, men er vel kanskje det vanlige, viften og kjølekanal er fullt i støv, hår, hybelkaniner,,, slik at den kjøler pcen mye dårligere enn den pleide, derfor må viften gå mye oftere, eller hele tiden.

 

Hvis det var viftebråk du mener som er bråket.

Løsningen her er at du støvsuger forsiktig alle åpningene på siden og undersiden, tenker det vil hjelpe på hybelkaninene.

 

Egentlig skulle du demontert tastaturet og deksler, og fjernet, blåst vekk støv der og, men kan du ikke det så begynn med de hullene og kanalene du ser med støvsuger.

 

Levetiden på batteriet var det flere som var misfornøyd med når den kom,  men nå har nok batteriet ditt knelt, det er dessverre normalt for et to år gammelt batteri, og Acer vil ikke dekke det på garantien.

 

jeg ville kjøpt et originalt batteri igjen, men det får du bedømme selv.

 

Og for dem av dere som skal begynne en støvsuger versus trykkluft (enten boks eller oljefrikompressor) diskusjon, så kan dere spare dere for det. Vanlige brukere bruker det man har, pluss at det funker.

8959912[/snapback]

 

 

Høres ut som viftebråk ja. Skal prøve å støvsuge. Batteriet for sin del har alltid vært ganske dårlig. Det er vel ganske dyrt å kjøpe nytt batteri, men er vel kanskje det jeg må. Nytter iallefall ikke å ha med denne maskinen på forelesninger, da hadde ingen fått sove. Tusen takk for svar, jeg skal prøve det du foreslo! :cool:

Men du vet ikke om det med batteri og bråk er tendensen til acer? Hvis jeg skal ha ny tror jeg jeg vil ha en acer, jeg blir så merkebundet haha

Lenke til kommentar

Acer har ikke mere problemer med batteri og støy enn andre merker, betal litt mere så kjøper du deg en Acer i Travelmate serien med Intel prossessor.

 

Da får du en mere robust maskin (Travelmate serien) som tåler mere,,,siden du er på farten på forelesninger osv.

Og Intel prossessor siden den ser ut som er mindre hissig på å lage varme enn AMD, slik at viften ikke går så ofte, slik at du igjen ikke vekker de andre på forelesningene, hehe.

 

Dette er eksempel på en god robust arbeidsmaskin; http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:1075375

 

Lykke til da, med div støvsuging.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...