Gå til innhold

Hjelp til å finne ny veske


Anbefalte innlegg

Hei og hopp.

 

Nå har jeg vært på utkikk etter en ny veske, manbag, skreppe (kall det hva du vil), en stund - uten hell. Noen her må jo ha noen formening om hvor jeg kan finne dette.

Jeg er forholdsvis kresen (ikke på merke, pris eller noe spesielt, bare generelt), og har noen krav:

  • Beige eller grå
  • Type post-veske er vel nærmest ift størrelse fasong
  • Ikke plastikk/gummi-stoffer, helst noe denim-ish stoff. Det viktigste er at den er av den myke, litt røffe, typen.
  • Ingen fasong, det vil si, den må ikke være avstivet på noen som helst måte. Den bør være slik at jeg kan pakke den sammen til en ball - om det skulle falle meg inn, av absurde grunner
  • Bør vel koste under en høvding, jeg ser ikke for meg at jeg splæsjer ut noe særlig mer med mindre den er super-mega-über-perfekt.
  • Litt romslig og har mer enn èn lomme. Må ha plass til det man trenger for en dag.
  • Gjerne litt rocka look, kan godt ha motiv - bare jeg liker det :)

Aberet er selvsagt at jeg er lite hypp på å handle over nett med mindre det er svært gode bilder som viser hvordan den er - noe som er ganske sjelden, pluss at man da ikke får en følelse mtp stoffet.

Så helst noe som finnes i oslo, bergen eller kristiansand - de byene jeg vil ha mulighet til å plukke den opp i gjennom sommeren. Men nettlinker mottas med takk uansett, ingen ting er skrevet i stein.

 

Så, noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så visst ikke at den helst skulle koste under en "høvding"...

8959607[/snapback]

Det også

 

Ingen fasong, det vil si, den må ikke være avstivet på noen som helst måte. Den bør være slik at jeg kan pakke den sammen til en ball - om det skulle falle meg inn, av absurde grunner

 

Den vesken ser veldig "stiv" ut. Ikke at jeg vet da, men..

Lenke til kommentar
Altså, hvis du vil ha en mer "elastisk" satchel, da kan man like godt bruke en kiwi-pose

8960678[/snapback]

Dette var da veldig enten-eller ;)

 

Timbuk2 har noen tøffe vesker, sjekk hos Automagisk, de kan levere fra hele katalogen.

8960784[/snapback]

 

Disse er ekstremt solide. Min er ca 10 år gammel nå og holder fremdeles koken selv om den har vært med til jobb, skole, pub, skog, hytte, buss, fly, strand og mer.

 

Du kan også sette sammen din egen variant på hjemmesiden:

http://www.timbuk2.com/

Lenke til kommentar
Hvor mange bøker er det plass til oppi en sånn bag?

9004016[/snapback]

 

Hvilken ? Timbuk2 Messenger ? Minst fem liggende skolebøker i vanlig tykkelse, eller ti hvis du setter dem på høykant. Kanskje mer, men ikke mindre.

 

(jeg har fått plass til et av Fujitsu-Siemens gamle minitower kabinetter ihvertfall, men da fikk jeg ikke lukket lokket ordentlig)

Endret av tigerdip
Lenke til kommentar
Den Messenger ja :) Men med mang bøker blir det jo ganske tungt, gjø det ikkve vondt på skuldrene da? Hvor bestilte du forresten? Fra USA`?

9006414[/snapback]

 

Klart det blir tungt. Hvis du passer på å få med en Strap Pad så hjelper det litt. Jeg bestilte fra nettsiden og fikk en pen ekstrakostnad i tollen. De brukte ups så det var ingen vei utenom.

 

Hvis du har tenkt til å drasse rundt på store mengder med bøker daglig så ville jeg frarådet deg å bruke bag i det hele tatt. Tunge regelmessige fraktjobber krever en god ryggsekk hvis du ikke ønsker deg en ryggskade.

Lenke til kommentar
Hvis du bor i Oslo kan du stikke på Arkaden (?) De har en veskebutikk der for begge kjønn. Kan hende du finner noe der.

Jeg liker iallefall best å handle sånt i RL.

9036545[/snapback]

 

Faktisk så fant jeg en på akkurat den butikken etterhvert. Denne billabong-en bare gråfarget:

IMG_1740.jpg

Den har nok plass, og solid samt lett når den er tom. ca 600 tok de for den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...