njub Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 noen som kan hjelpe meg?, jeg er noob innen snekkring av data jeg har lyst på det ultimate gaming hardwaret til rundt 60 tusen hva skal jeg velge? har lyst på vapochill og en skjerm som beføler øya i de sju himmelriker. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 noen som kan hjelpe meg?, jeg er noob innen snekkring av data jeg har lyst på det ultimate gaming hardwaret til rundt 60 tusen hva skal jeg velge? har lyst på vapochill og en skjerm som beføler øya i de sju himmelriker. Useriøs?? Lenke til kommentar
njub Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 nei,seriøs plz help Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 nei,seriøs plz help Tror egentlig ganske lite på at du kan bruke 60k på data men men.. Vapochill / Prometeia LianLi Servertower Vannkjøling for GPU NB HDD 2x200Gb WD Geforce FX(kommer nok "snart") 1Gb DDR Crucial RAM Alt av stuff og stash du kan mekke/kjøpe noe mere...? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Og selvfølgelig 21" Eizo skjerm. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=8&s=pl Lenke til kommentar
njub Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 hva ?, vannkjøling til vaopchill?? skjønner ikke... Lenke til kommentar
njub Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 hva slag hovedkort skal jeg gå for? hvordan funker vapochill og overclocking?hvordan skal jeg begynne og skru sammen? Lenke til kommentar
njub Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 er barebone noe tess? | noen sier til meg at 266 bus er raskest? hva f er bus og hvorfor det? Lenke til kommentar
njub Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 når man har clocka en maskin med vapochill hvordan stillest gradene? starter den seg opp selv og slik? eller må man tukkle mye? er det stress? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 først kan du lese artikkelen som overklokking.no hadde angående vapochill, da får du vertfall et innblikk i hvordan sakene fungerer.. så kan du vurdere kjøpet, enten vapochill eller prometeia ( kjent for å være bedre enn vapochill, men utseendet er ikke like bra ) så kan du begynne å planlegge resten av maskinen. p4 3,06 som du klokker til en 4ghz uten problemer med nevnte kabinetter. asus p4g8x geforce fx creative soundblaster audigy platinum 2 1 gb corsair minne 3500 ddr en eller annen 19 lcd skjerm logitech desktop comfort som ble testvinner i hw.no sin test nå nettopp. ethernet 10100mbit nettverkskort 52x cdrom 52x12x48x cd brenner tilfeldig dvd brenner tøft vfd display ( www.bit-tech.net ) logitech ratt og pedaler tilfeldig diskett stasjon 4*Seagate Barracuda V 120GB S-ATA 7200RPM tror du er klar til å takle det meste da. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Og selvfølgelig 21" Eizo skjerm.http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=18702&t=870&l=2&AvdID=1&CatID=23&GrpID=8&s=pl Hvis penger ikke er et problem så hvorfor ikke http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=14&s=pl? Lenke til kommentar
njub Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 er vapochill bedre en den her ? http://www.theoverclockingstore.co.uk/prod...e4b4a3b488b7f48 ser snaxxy ut hva er det? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 hva ?, vannkjøling til vaopchill?? skjønner ikke... Så har du kjøling til skjermkort, NB, harddisk or whatever you like. Lenke til kommentar
getit Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 er vapochill bedre en den her ? http://www.theoverclockingstore.co.uk/prod...e4b4a3b488b7f48 ser snaxxy ut hva er det? Det er Prometeia fra www.chip-con.com, eller www.prometeia.dk . Den er kratigere enn VapoChill. VapoChill finner du omtalt og testet på overklokking.no . Du ser forskjellen på VapoChill og Prometeia i et strippa kabinett med et halvt øye fordi VapoChillen er et kabinett med innebygget kjølesystem og kjølekompressoren sitter i toppen av kabinettet. Prometeia-systemet har kjøleenheten i bunnen i eget kavinett og PC-kabinettet montert over "Chill-unit'en". Jeg skal ha Prometeia innmontert i et Liam Li -kabinett, og fra februar får man levert et spesielt aluminiumkabinett til kjøleenheten tilpasset Liam Li. Så en rask konklusjon på mitt syn; Om du vil ha en ultimat PC og du som nybegynner vil bygge, bør du jobbe en del med å forstå det hele, rette innkjøp, montering og slikt. Så kan du forsøke noe a'la dette: Liam Li kabinett + strømforsyning 435W - 550 W Asus P4G8X DeLuxe hovedkort med Dual DDR mm. 2 X 512MB DDR-RAM PC3200 (Corsair fra Quad.no?) P4-3,06 prosessor eller P4-3,2 -3,4 fra 15. februar? gForce FX sjermkort kommer på markedet om få uker Harddisker, CD/DVD/diskettstasjoner, sjerm osv. hopper jeg over. Om du vil ha Prometeia i eller sammen med Liam Li-kabinett, - skal du sjekke nærmere med Chip-con om hvilke kabinetter som passer. Så bør du vel montere PC'n og få'n til å funke før du monterer inn Prometeia-systemet. Lenke til kommentar
njub Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Vannkjøling for GPU NB HDD hva heter de? trengs det til vapochill ? hvor skal de festes osv? hvordan klokke minne,kort hardisk? Lenke til kommentar
njub Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 hva er prometia? et kabinett eller? finner ikke noe spess på vedlagte urls. Lenke til kommentar
getit Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Vannkjøling for GPU NB HDD hva heter de? trengs det til vapochill ? hvor skal de festes osv? hvordan klokke minne,kort hardisk? Blås i det om du vil ha VapoChill eller Prometeia og du kjøper GeForce FX. Med P4 3,06 har du da det kraftigste som er å oppdrive, - og GeForce FX yter mere slik du får det i februar enn noe overklokket sjermkort som finns i dag. Med Dual DDR -RAM er det hvertfall ingen vits å kjøle RAM'en, og du trenger ikke tenke på kjøling av harddiskene dine nå. Om du kjøper Liam Li -kabinett har du også viftekjøling av harddiskene, - og det har du antaklig også på VapoChill og Prometeia sine kabinetter. Du kommer langt med 30-40 lapper, - så kan du heller beregne å oppgradere senere. Om du skal ha det beste hele tiden, - får du oppgradere hvert halvår. Til sommeren kommer Intel P4 Prescott som starter på 3,6Ghz og blir veldig mye bedre. Så til høsten bør du ha nytt hovedkort og prosessor, og til neste år kommer DDR II. For øvrig bør du kunne beholde kasse, kjølesystem, strømforsyning, disker og slikt i årevis. Og hva Prometeia og VapoChill er, - det er begge kjølesystem for prosessoren som bygger på samme prinsippet som frysebokser og kjøleskap, - med kompressorer og freongass eller freonliknende kjølemedier, - som lar deg kjøle ned prosessoren til minusgrader. Det må du helt klart ha! 8) Lenke til kommentar
njub Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 http://www.theoverclockingstore.co.uk/prod...e4b4a3b488b7f48 hvor får jeg kjøpt det den karen har gjort med dette? og hvor i hele tatt får jeg kjøøpt prometia? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Prometeia får du kjøpt her. Lenke til kommentar
njub Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 om en av dere kunne snekkre sammen det værste som var i et prometia kabinett for meg? og add-ons som de røra og farger den duden har gjort med sitt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå