EirikO Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Er det noen som har vært borti programmering til windows mobile 5.0? Prøver å lage en TCP connection og skal lage et c++ program som viser meldinger som sendes fra hyperterminal. (Har et Digi-kort med serial og ethernet port). Laget programmet for xp først og alt fungerte, men det kan virke som at windows mobile ikke takler CAsyncSocket... Noen som har noen tips på veien? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Har ikke VS.NET en PDA/Windows Mobile emulator? Feilmeldingen der kan gi deg svaret, men hvis du har brukt VS.NET burde du ikke fått kompliert koden engang hvis du har brukt en funksjon som ikke eksisterer. Prøv med .NET pakken istedet. Lenke til kommentar
einaros Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 CAsyncSocket er jo MFC, så spørsmålet er i såfall i hvilken grad Windows Mobile støtter det. Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Har ikke VS.NET en PDA/Windows Mobile emulator?Feilmeldingen der kan gi deg svaret, men hvis du har brukt VS.NET burde du ikke fått kompliert koden engang hvis du har brukt en funksjon som ikke eksisterer. Prøv med .NET pakken istedet. 8957891[/snapback] Har ikke helt fått emulatoren til å fungere... Trykker "connect" på windows mobile emulator, og en "pda" kommer opp, men har ikke helt skjønt hvordan jeg får programmet mitt over til den... Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) ...Laget programmet for xp først og alt fungerte, men det kan virke som at windows mobile ikke takler CAsyncSocket... Noen som har noen tips på veien? 8957871[/snapback] Har du prøvd å linke statisk mot MFC? Det burde vel gjøre programmet uavhengig av om MFC er implimentert i maskinen eller ikke. Endret 28. juni 2007 av Giddion Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Emulatoren fungerer nå, men det samme skjer. Har en dialogbox som åpnes og skal vise info, men på onInitDialog() virker det som at ting skjer i en merkelig rekkefølge. I alle fall blir ting printet til CList feil rekkefølge. Fint hvis noen kunne se litt på koden: http://www.opsanger.com/TCPServerApp.zip Kan det være noe med oppsettet på pda'en som gjør at jeg ikke får laget en socket? m_ListenSocket.Create(7777) returer en 10093 feil.... EDIT: Fant til slutt feilen... Hadde glemt å kalle AfxSocketInit().... Ang. rekkefølgen i CListBox er forklaringen at sort er true som standard.... Nå trenger jeg bare et trådløstpunkt, så kanskje ting faktisk fungerer... Endret 28. juni 2007 av EirikO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå