Gå til innhold

Lakkering av kabinett, mange spørsmål

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å lakkere kabinettet mitt, og jeg lurer på endel ting...

Hva synes dere er fet farge på kabinettet? Jeg trenger virkelig noen gode råd, selv om de er dyre...

Hva med sølv? Gull? Sort? Har dere noen erfaringer med dette?

Hvordan skal jeg kunne lakkere, jeg er totally newb i lakkering, og trenger tips...

Jeg har to plexiglass vinduer på kabinettet og lurer på om dette vil skape noen problemer for lakkeringen? Kan jeg eventuelt dekke dette til med noe? Vet dere om det finnes noe som kan gjøre denne jobben for meg? Jeg har tenkt til å lakkere alt i såfalt, vil ikke ha hvit cd rom stasjon på annen farge, synes det er stygt... Og det samme gjelder floppy disk...

Må man etter man har lakkert dekke kabinettet med noe for at fargen ikke skal flasse av/ripe opp? Som sagt før jeg er newb i lakkering og trenger somsagt gode råd... Håper jeg for noen... :)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du lakker bør du lage hull de plexplasset ditt. Du bør maskere rundt hullene der du skal sage slik at du ikke flasser opp lakken (den som er orginal). Overflaten bør være rein når du skal lakere, men ikke vask den med såpe da det legger igjen mye dritt på plata, ta varm vann og la det tørke.

Hvordan du lakrer er vanskelig å forklare, men du skal ikke holde inne knappen og spraye rundt .

ta boksen vannrett over plata men dy trykker ned. Når du er over knapper slepper du knappen. Slik holder du på til du kommer i bånn. vent da noen minutter til det tørker litt og gjør dette 3-4 ganer og til alt er lakket. slitepunkter (Knapper) bør du ta noen extra lag med lakk. Står også som regel på boksen hvordan du skal lakere.

Du bør hør med noen som har gjort det. Spørs venner eller familie. De veit sånt. Du trenger ikke være en reser for å få et bra resultat, bare tolmodighet og at du er nøye.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...