Gå til innhold

Kjøpe Dell XPS M1710 nå (på tilbud)- eller vente?

Anbefalte innlegg

Hei alle.

Jeg skal kjøpe meg en ny bærbar PC, modell Dell XPS M1710. Jeg er veldig usikker på om jeg skal slå til på en slik nå (gode tilbud som varer t.o.m. idag), eller vente litt til det kommer en oppgradert modell av XPS M1710. Noen som har noen formening om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle.

Jeg skal kjøpe meg en ny bærbar PC, modell Dell XPS M1710. Jeg er veldig usikker på om jeg skal slå til på en slik nå (gode tilbud som varer t.o.m. idag), eller vente litt til det kommer en oppgradert modell av XPS M1710. Noen som har noen formening om dette?

8957686[/snapback]

Hei!

Jeg tenker på nøyaktig samme problemstilling. Jeg vil unngå å kjøpe nå og se en fersk modell komme om en måneds tid til en tusenlapp eller to mer, med mye høyere ytelse og lekrere design.

Det jeg anser som mest sannsynlig er likevel at prisen når 8800 kortene lanseres fyker opp til omtrent 22-28 000 og dermed blir for dyr for min prisramme. Nåværende m1710 kostet jo 27 000 på dinsides test i august i fjor.

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe nåværende modell siden den er så billig, men uten et godt pristilbud er det ikke aktuelt. Go 8600 vil uansett skåre mye lavere enn 7950 og ergo er 7950 et mye bedre kjøp.

Et alternativ er jo å kjøpe inspiron modellen og bytte skjermkort etter et års tid, hvis mulig!

Lenke til kommentar

Sly82;

Takk for tips.

Nåværende tilbudskampanje gjelder kun ut dagen idag, jeg må bestemme meg fort.

Det som gjør meg mest i tvil, er vedr skjerm, vil den bli kraftig forbedret på den nye modellen? Det skulle jeg likt å vite...(Tenker da f.o.f. på LED belysningen)

Lenke til kommentar

Har vurdert det her selv i hele dag. Nå er den bestillt. Neste utgave blir nok betraktelig dyrere, samt at en bærbar med 8600m kort ikke yter likt, og da hjelper det fint lite for min del med dx10. God pris for en god bærbar det her

Lenke til kommentar
Har vurdert det her selv i hele dag. Nå er den bestillt. Neste utgave blir nok betraktelig dyrere, samt at en bærbar med 8600m kort ikke yter likt, og da hjelper det fint lite for min del med dx10. God pris for en god bærbar det her

8959031[/snapback]

den ny modellen leveres med et 8800 kort ;)

Lenke til kommentar

Jeg bestemte meg for å vente, det ble altså IKKE kjøp på meg igår.

Jeg må si jeg angrer litt. Nå har prisen økt med 1500,- kr. Vel vel; får håpe ny versjon ikke vil bli så dyr som enkelte frykter.

Lenke til kommentar
Jeg bestemte meg for å vente, det ble altså IKKE kjøp på meg igår.

Jeg må si jeg angrer litt. Nå har prisen økt med 1500,- kr. Vel vel; får håpe ny versjon ikke vil bli så dyr som enkelte frykter.

8963870[/snapback]

Tror nok ikke du vil angre. 8700GT kortet presterer like bra som 7950GTX. Dette blir vel second best kortet i den nye xps. Kanskje vil prisen ligge mellom 15-20 for denne og da har du directx10 også mtp fremtiden :) Dessuten tror jeg designet er verdt ventetiden! :blush:

Skjermkorttest:

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html

Dessuten blir det sikkert en overgangsperiode slik som for nåverende inspironmodeller og en kan velge fritt.

Endret av Sly82
Lenke til kommentar
Kjøpte selv, 20 min før tilbudet gikk ut.

Det beste var at jeg ikke visste at det var tilbud i det hele tatt :)

8971712[/snapback]

Det er faktisk ikke gått ut, men blitt enda bedre. Får den nå for 17490,- med 2gig ram og 7950GTX. Det er ikke så ille. :)

Lenke til kommentar
Kjøpte selv, 20 min før tilbudet gikk ut.

Det beste var at jeg ikke visste at det var tilbud i det hele tatt :)

8971712[/snapback]

Det er faktisk ikke gått ut, men blitt enda bedre. Får den nå for 17490,- med 2gig ram og 7950GTX. Det er ikke så ille. :)

8972915[/snapback]

Tok den med 2gb ram, men hadde ikke råd til eller særlig behov for annet skjermkort. Spiller for det meste bare WoW uansett :p

Lenke til kommentar

hvilken pris betalte du, med hvilken konfig?

Vurderer denne selv, evt om det kan lønne seg å vente til kommende modell.. har hørt det ikke er så lenge til, blir spennende å se prisen.. pleier Dell å lansere nye modeller i serier som XPS-serien til OK pris, eller tar det en stund før de får en ok pris?

Mulig det evt går an å bytte ut skjermkortet etter hvert, har hørt det er mulig på noen modeller å oppgradere de seinere.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om det er satt noe dato om når den nye kommer?

Jeg tenker på lik måte som trådstarter, men grunnet utenlandsopphold i høst må jeg kjøpe før 10. september. Av den grunn betyr lanseringsdatoen en del for min del:)

8974254[/snapback]

Ja, noen som vet noe mer nøyaktig om når de nye modellene kommer? :hmm:

:D

Endret av olechrt
Lenke til kommentar

nyeste maskinene er sluppet fra Dell.

Inspiron:

1420 Lanai

1520 Corsica

1521 Sapporo

1720 Gilligan

1721 Yebisu

XPS:

M1330

Latitude Currently Shipping (orker ikke filtrer nye og gammle Latituder)

D430 Carson

D630 ATG Briscoe ATG

D630 Briscoe

D631 Becks

D830 Dawson

D531 MGD

D620 ATG Travis ATG

131L Asahi

D420 Crockett

D520 Shelby

D620 Travis

D820 Brewster

Alienware:

TBD (kommer en maskin med dual 7950 GTX kort, dual 8 serie bør ligge like bak)

Lenke til kommentar
det var denne: xps m1710

8974180[/snapback]

1500,- i avslag på den, meget bra.

Akurat den konf jeg har sett på, kanskje det går an å prute seg til samme deal :)

Evt.. pleier Dell å sette ned prisen på tidligere modeller når de lanserer noe nytt?

Haster ikke her og må ikke ha det nyeste, den maskinen du kjøpte vil jeg tro holder lenge.. spesielt om det er mulig å bytte skjermkort på den seinere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...