Gå til innhold

Hva trenger jeg til flyfotografering

Anbefalte innlegg

Heisann =)

Har nå ett Eos 400D kamera med kit objektiv, men noe jeg la merke til når jeg var på air show forleden er at bilder av fly oppe i luften osv blir ganske så middelmålige med et slikt objektiv.

For å ta bilder av fly, og få en grei billedkvalitet osv (spesielt fly i lufta, i fart), hva slags utstyr trenger jeg?

Er det eneste jeg trenger et bedre objektiv type telelinse?

Isåfall er jeg klar for å kjøpe min første telelinse, men jeg har ikke lyst til å bruke mer enn 1000-2000 kr max. Noen som har noen tips til en slik linse og evt annet utstyr? (Har stativ)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann =)

Har nå ett Eos 400D kamera med kit objektiv, men noe jeg la merke til når jeg var på air show forleden er at bilder av fly oppe i luften osv blir ganske så middelmålige med et slikt objektiv.

For å ta bilder av fly, og få en grei billedkvalitet osv (spesielt fly i lufta, i fart), hva slags utstyr trenger jeg?

Er det eneste jeg trenger et bedre objektiv type telelinse?

Isåfall er jeg klar for å kjøpe min første telelinse, men jeg har ikke lyst til å bruke mer enn 1000-2000 kr max. Noen som har noen tips til en slik linse og evt annet utstyr? (Har stativ)

8957385[/snapback]

du har vel nokre alternativ slik eg ser det:

sigma: sigma 75-300mm f 4.5-5.6 APO

canon:

canon 75-300mm 4-5.6 usm:

med sigmaen får du kortare fokuserings-avstand og solblender med på kjøpet.

med canonen får du orginal optikk og dermed betre pris dersom du skulle bestemme deg for å selge seinare.

begge desse er like skarpe/skarpare som kit-objektivet ditt, i vertfall i området 75-200mm, dei siste 100mm er ikkje fullt så skarpe, men du kan ikkje forvente meir til ein telezoom i denne prisklassa.

Lenke til kommentar

Sigmaen som er nevnt ovenfor er det beste valget i denne prisklassen. Jeg selv mener det er et kjempeobjektiv for pengene! Det kan fokusere svært nært, ( 1:2)

det er bra bygget,skarpt osv ( med henhold til hvor mye det koster)

For å få et bedre må du nok opp i 5tusen kr klassen. Noe som i ditt tilfelle blir uaktuelt går jeg ut i fra.

Lenke til kommentar
Sigmaen som er nevnt ovenfor er det beste valget i denne prisklassen. Jeg selv mener det er et kjempeobjektiv for pengene! Det kan fokusere svært nært,  ( 1:2)

8957511[/snapback]

rettelse: det kan fokusere ned til 96cm, og har en makro-gjengivelse på 1:2,

''ekte makro'' er 1:1, det vil si at 1cm i verkelegheita er 1cm på sensoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...