Photon-0123 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Heisann =) Har nå ett Eos 400D kamera med kit objektiv, men noe jeg la merke til når jeg var på air show forleden er at bilder av fly oppe i luften osv blir ganske så middelmålige med et slikt objektiv. For å ta bilder av fly, og få en grei billedkvalitet osv (spesielt fly i lufta, i fart), hva slags utstyr trenger jeg? Er det eneste jeg trenger et bedre objektiv type telelinse? Isåfall er jeg klar for å kjøpe min første telelinse, men jeg har ikke lyst til å bruke mer enn 1000-2000 kr max. Noen som har noen tips til en slik linse og evt annet utstyr? (Har stativ) Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Heisann =)Har nå ett Eos 400D kamera med kit objektiv, men noe jeg la merke til når jeg var på air show forleden er at bilder av fly oppe i luften osv blir ganske så middelmålige med et slikt objektiv. For å ta bilder av fly, og få en grei billedkvalitet osv (spesielt fly i lufta, i fart), hva slags utstyr trenger jeg? Er det eneste jeg trenger et bedre objektiv type telelinse? Isåfall er jeg klar for å kjøpe min første telelinse, men jeg har ikke lyst til å bruke mer enn 1000-2000 kr max. Noen som har noen tips til en slik linse og evt annet utstyr? (Har stativ) 8957385[/snapback] du har vel nokre alternativ slik eg ser det: sigma: sigma 75-300mm f 4.5-5.6 APO canon: canon 75-300mm 4-5.6 usm: med sigmaen får du kortare fokuserings-avstand og solblender med på kjøpet. med canonen får du orginal optikk og dermed betre pris dersom du skulle bestemme deg for å selge seinare. begge desse er like skarpe/skarpare som kit-objektivet ditt, i vertfall i området 75-200mm, dei siste 100mm er ikkje fullt så skarpe, men du kan ikkje forvente meir til ein telezoom i denne prisklassa. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Sigmaen som er nevnt ovenfor er det beste valget i denne prisklassen. Jeg selv mener det er et kjempeobjektiv for pengene! Det kan fokusere svært nært, ( 1:2) det er bra bygget,skarpt osv ( med henhold til hvor mye det koster) For å få et bedre må du nok opp i 5tusen kr klassen. Noe som i ditt tilfelle blir uaktuelt går jeg ut i fra. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Sigmaen som er nevnt ovenfor er det beste valget i denne prisklassen. Jeg selv mener det er et kjempeobjektiv for pengene! Det kan fokusere svært nært, ( 1:2) 8957511[/snapback] rettelse: det kan fokusere ned til 96cm, og har en makro-gjengivelse på 1:2, ''ekte makro'' er 1:1, det vil si at 1cm i verkelegheita er 1cm på sensoren. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Kan fokusere nært for det vel? Samme skiten! Man kan fokusere omtrent like nærme med Tamron 90mm som med Sigma 150mm også. Bare at de er ikke like nærme bakken ( fra tuten) Lenke til kommentar
Photon-0123 Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 takk for tipsene =) Ja jeg er nok ingen rikmanm, så noe særlig over 2000kr blir litt surt for meg. Bare jeg har noe som gir litt bedre bilder på lengre avstand (type kamera pekt rett opp i været med fly over) så er jeg fornøyd Lenke til kommentar
Photon-0123 Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 er det noe annet tilbehør dere ville anbefale i tillegg til linsa? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 er det noe annet tilbehør dere ville anbefale i tillegg til linsa? 8958395[/snapback] Stativ Lenke til kommentar
Photon-0123 Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 det er i boks, så da er det vel bare å bestille linse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå