Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sperre enkeltsider i subnett

Anbefalte innlegg

Har et lite irritasjonsmoment på w2k serveren....

Jeg har satt opp GPO med regler som begrenser tilgang til enkeltsider via Internet Explorer (restricted) i et subnett jeg administrerer, også fjerna msn tilgang osv. GPO oppsettet fungerer godt men så installerer brukerne Firefox og Opera og da er jeg like langt.

Er det ting som en kan gjøre i et nettverk for også å ta begrense enkelte nettsider?

Vi har en proxy, men ønsker ikke å bruke denne da denne gjelder hele organisasjonen, jeg ønsker å begrense tilgang til enkelte sider fra subnettet. Altså må jeg inn på hver maskin antageligvis?

Kan hosts fila brukes? Andre forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken router/brannmur er det du har? Det mest naturlige ville jo være å sperre der.

Må også minne deg at uansett hvor mye du sperrer, så er det alltid en vei rundt for folk med litt peiling. Liker egentlig ikke sensurering, men den diskusjonen får vi ta i en annen tråd.

Endret av rolvs
Lenke til kommentar

Vi har en proxy, men ønsker ikke å bruke denne da denne gjelder hele organisasjonen, jeg ønsker å begrense tilgang til enkelte sider fra subnettet. Altså må jeg inn på hver maskin antageligvis?

Kan du ikke sperre tilgangen fra spesifikke maskiner til spesifikke sider i proxyen?

Alternativt kan du gjøre det i ruteren.

Lenke til kommentar

Kan du ikke sperre tilgangen fra spesifikke maskiner til spesifikke sider i proxyen?

Alternativt kan du gjøre det i ruteren.

8966453[/snapback]

jeg fiksa det gjennom å nekte oppstart av enkelte program i gpo.... sadistisk men slik må det være enkelte ganger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...