GGB.PaD Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Sier det selv; jeg er ganske uerfaren når det kommer til PC bygging / lap top specs som er bra. Så folkens, hvorfor er denne så billig? http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=28030&cid=5417 legger bare merke til ganske bra RAM, gb og windows vista. fill med in. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Kanske RAMen er dårlig og harddiscen er treig? Står ikke noe info om det der. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Derfor: *Prosessor: AMD Turion 64 X2 TL56 (turion er en lillebrormodell til Athlon(?)) *Skjerm: 17" Acer Crystal Bright (17") *Vista Home Premium (home premium er ikke akkuratt det beste *og ingen garanti Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 *Og delvis skjermkortet... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 *Og delvis skjermkortet... 8957362[/snapback] Ja, det også! Takk! Lenke til kommentar
GGB.PaD Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Så PC'n er ikke særlig bra for spilling? F.eks. BF2, evt. nyere spill fra i år? Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 tror du bare kan glemme spill.. Eller du får nok spilt, men ikke noen bra opplevelse Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Derfor: *Prosessor: AMD Turion 64 X2 TL56 (turion er en lillebrormodell til Athlon(?)) *Skjerm: 17" Acer Crystal Bright (17") *Vista Home Premium (home premium er ikke akkuratt det beste *og ingen garanti 8957358[/snapback] Er ikke Home Premium standard på nesten alle nye laptoper? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Derfor: *Prosessor: AMD Turion 64 X2 TL56 (turion er en lillebrormodell til Athlon(?)) *Skjerm: 17" Acer Crystal Bright (17") *Vista Home Premium (home premium er ikke akkuratt det beste *og ingen garanti 8957358[/snapback] * Turion er utgaven for bærbare maskiner, altså lite strømforbruk. * Hva er galt med skjermen? Den er akkurat slik som de aller fleste 17" laptoper. *Windows Vista Home Premium er utgaven som blir levert på flertallet av alle bærbare med Vista. * Maskinen har ett år garanti samt 5 år reklamasjonsrett. * Grafikkortet holder til spilling, men ikke mye, drar f.eks CS opp i 50/60fps. * Harddisken er 5400rpm (Ikke sett nye med 4200rpm) * Minnet kjører enten PC4200 eller PC5300, som også er vanlig for de fleste bærbare. Konklusjon: Det er en fin bærbar til det meste, takler ikke krevende spill på høyeste oppløsning eller detaljnivå, men ett helt kurant grafikkort. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) ^ Støtter han i alle utsagnene Endret 27. juni 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 vista forskjeller home premium er altså ultimate uten ting du ikke har bruk for på laptop'n Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Anbefaler deg å ikke kjøpe pc med AMD Turion CPU, disse blir mye varmere enn Core 2 duo. Hadde en HP DV9000 serie med AMD Turion 64 x2 TL-56 CPU som ble 95 grader varm under spilling i sommer. edit: Leif is no more, I think. Endret 27. juni 2007 av roy_nor Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 mente Turion 64 X2-serien skulle ha et maks forbruk på 35W Lenke til kommentar
GGB.PaD Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Yes. Så alt-i-alt, er dette en PC som egner seg for eldre spill, og er ikke klar for fremtiden. Kan dere anbefalle en bra bærbar for fin pris (går opp til 11k eller mindre), vil ha 17'', bra for å spille, se filmer, osv. Kom igjen hw.no Lenke til kommentar
vikingjan Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Sier det selv;jeg er ganske uerfaren når det kommer til PC bygging / lap top specs som er bra. Så folkens, hvorfor er denne så billig? http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=28030&cid=5417 legger bare merke til ganske bra RAM, gb og windows vista. fill med in. 8957333[/snapback] Hei ! Jeg har 9302 modellen som har litt mindre disk, litt dårligere prosessor (og originalt levert med 1 GB RAM). Jeg har også 2 GB RAM. Det er ingen racer på spill blir jeg fortalt. Likevel er det hakket over integrerte grafikkløsninger. Den støyer en del siden viften går temmelig ofte. Videre har jeg ingenting å utsette på skjermen. Batteritiden er mager (godt under 2 timer i lett bruk) hvis man ikke slår av "alt" som gjør Vista attraktiv over XP. Den er utstyrt med innebygd webcam med litt mager oppløsning, men det virker utmerket. Ellers er det meste annet på det jevne. Acer har posisjonert seg som et billigere merke hos alle forhandlere. Jeg har fått en pc som dekker mitt "light" stasjonær-erstatter-behov. Siden denne serien er meget utbredt, kan du lett finne en butikk som har det for å se og prøve. M.v.h. Jan M. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 mente Turion 64 X2-serien skulle ha et maks forbruk på 35W 8957602[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Turion_64_X2 Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Derfor: *Prosessor: AMD Turion 64 X2 TL56 (turion er en lillebrormodell til Athlon(?)) *Skjerm: 17" Acer Crystal Bright (17") *Vista Home Premium (home premium er ikke akkuratt det beste *og ingen garanti 8957358[/snapback] *17" skjerm, er no reletivt bra på en bærbar pc, da de fleste bare har 15.4" *Vista Home premium, er den vista utgaven som er beregnet til hjem og studenter, å inneholder normalt alt det en normal bruker trenger.. (Samme som Windows XP som home.. og XP profesinal som den mere avanserte utgaven..) *Ingen garanti? Det er nok normal et års acer garanti på denne, du.. *Bare halv skjermkort? Pcen har faktidk et eget dedikert grafikk kort, med 128MB dedikert minne, og opp til 256MB ekstra delt minne, i fra hoved minne.. Mot mange andre pcer i rundt denne prisen, som ikke har dedikert graffik kort.. Det er nok en bra pris, ja.. da både Elprice og Telebutikken også kjører denne i butikk.. Men ikke noe ekstraordinært, i forhold til tidligere priser og pcer som Acer har kjørt.. (Bortsett i fra 2GB minne, og 160GB HD, da.. ) Edit: Hehe, ser at en go del var før meg, å allerede har lagt til det meste av det jeg akkurat skreiv.. .:CyberMan:. Endret 27. juni 2007 av .:CyberMan:. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Turion er lillebroren til athlon!? PLEASE! Mange av de "rådene" som har kommet fram her er jo direkte løgn! Sørg for å ha en smule perspektiv og grunnkunnskap før dere poster. Endret 27. juni 2007 av JKJK Lenke til kommentar
Bottekott Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Turion er lillebroren til athlon!? PLEASE!Mange av de "rådene" som har kommet fram her er jo direkte løgn! Sørg for å ha en smule perspektiv og grunnkunnskap før dere poster. 8957973[/snapback] Ditt svar er meningsløst så lenge du ikke sier hva som er løgn og hva som faktisk er riktig. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Ditt svar er meningsløst så lenge du ikke sier hva som er løgn og hva som faktisk er riktig. 8958511[/snapback] Hva er riktig her da? Turion er mobilprosessoren til AMD, den har garanti, hva er feil med 17"? og VHP er den vanligste Vista versionen. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå