Gå til innhold

Kritikk ønskes: - j o u r n a l i s m -

Fulgu

Anbefalte innlegg

post-81894-1182966087_thumb.jpg

Litt mer kunstnerisk og kreativt enn det som er normalt fra postkort-Marius :D

Kjipt at ikke Bildekritikken ikke kan untas fra 3 Ordsregelen, ofte ønsker man ikke å uttrykke mer enn bildets tittel, fordi ord og setninger som beskriver bildet også kan gi asosiasjoner og tanker som ikke var tiltenkt bildet fra starten av når man blir tvunget til å putte inn noen kun for å tilfredsstille en regel.

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Unødvendig sitat med bilde fjernet av moderator* -Rikky

Likte bilde meget godt jeg.. :thumbup:

Ville kanskje redusert rødfargen en tanke.. også ville jeg ha fjernet den hvite "flekken" på gulvet (på venstre side).. for orden skyld.. men det er meg !

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Jeg syns dette ble fryktelig klaustrofobisk - veldig sentrert og "ovenfra og ned" - og det funker ikke når subjektet er tilsynelatende glad og fornøyd.

Det er også litt grumsete - jeg trodde først det måtte være tatt på høy iso, men det ser jeg jo i EXIF at det ikke er. Jeg tenker spesielt på hår og jakke, men også veggene i heisen er litt kornete. Overkomprimert?

Lenke til kommentar

Jeg liker heller ikke ovenfra ned løsningen. Kanskje fordi jeg har hund og deltar på hundeforum, hvor de fleste tar ovenfra og ned bilder av dyra sine. Ser rett og slett dumt ut når man ser det daglig.

For de som ikke er vant til det er det sikker spennende. Selv syns jeg motsatt perspektiv er kulere. Da kan du også få med grubleren i journalisten her. Hun blir bare fjern og kunne vært hvem som helst .)

Lenke til kommentar

Bildet er i grunnen fint det, men det kan virke som om det gir mer inntrykk av å være en klaustrofobisk situasjon enn en journalist på jobb. (Bare at da passer ikke notisblokk og ansiktsuttrykk helt inn.) Er det "journalism" du ønsker å formidle vet jeg ikke om et bilde i heisen er det som underbygger det på best måte egentlig. I så fall tror jeg forslaget om ta bildet nedenfra og opp ville vært mer virkningsfull, for da kan du også få med grubleren i journalisten som oivind dahle uttrykkte det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...