Gå til innhold

Sapphire Radeon X1950 Pro problemer

karbo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et Sapphire Radeon X1950 Pro som har begynt å gi meg litt problemer i det siste.

2 ganger når jeg har startet maskinen så blir skjermkortet bare stående med vifra på maks speed og maskinen henger, kommer ikke til bios en gang. Det lyser også et rødt lys på skjermkortet, like ved der den ekstra strøm-kabelen er koblet på.

Dersom jeg forsøker å restarte maskinen så skjer enten det samme, eller så klarer maskinen og starte helt fint. Når maskinen først starter kjører den stabilt og fint uten noen problemer. Har også "tynt" skjermkortet ved å spille flere timer sammenhengende og FPS er som det skal.

Noen som har anelse om hva som kan være galt?

Jeg har en 460W strømforsyning.

Prosessoren er en Core 2 duo 1.8 Ghz, og jeg har også 2 disker + 2 GB ram.

Er det skjermkortet mitt som har en feil, er det for lite strøm i systemet, eller hva kan være galt? har forsøkt å finne info på hva som er galt når skjermkortet lyser rødt, men har ikke klart å finne noe.

Takk for all hjelp! :)

Endret av karbo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ta et bilde av PSUen din? I tilleg til 450 watt krever det 30 ampere på 12volts skinner..

Har også problemer med mitt slikt skjermkort, men klarer å boote opp. Sapphiretech's forum sa det var for svak PSU som forårsaket det..

Fikk sjokk da jeg så at jeg hadde en 250watts PSU.. Trodde maskinen hadde en sterkere en ;/

Post problemet ditt på Sapphiretech's Forum også :)

Lenke til kommentar

Sorry for sent svar. Her er bilde av PSUen min:

psu-s.jpg

(klikk for større versjon)

Det virker helt random når skjermkortet stopper opp i oppstarten og ikke. Det virker også random hvor lenge jeg må la pcen stå / hvor mange ganger jeg må forsøke å starte før den klarer det. Skal poste i Sapphire forumet også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...